boligsikring m.m som enlig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

306 visninger
4 svar
0 synes godt om
22. august 2012

bette

hej tøser. jeg har fundet mig en dejlig kæreste, men er ikke klar på at flytte sammen med ham endnu.. det er sku for tidligt..

mit ? går så ud på hvor meget han må være hos mig i dagtimerne og nattetimerne?? 

uden kommunen spyr ild over det???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2012

Leneur

bette skriver:

hej tøser. jeg har fundet mig en dejlig kæreste, men er ikke klar på at flytte sammen med ham endnu.. det er sku for tidligt..

mit ? går så ud på hvor meget han må være hos mig i dagtimerne og nattetimerne?? 

Aner det ikke, fordi det desværre er forskelligt fra kommune til kommune og hvad de lægger i at "bo" sammen...

Anmeld

22. august 2012

Bonderøvens kone

Altså lovgivningen er ikke skrevet sådan så der er regler for hvor mange dage man må sove sammen.

Jeg har lige kopieret fra ansøgning om ordinært og ekstra børnetilskud:

Idet jeg ansøger om ordinært og ekstra børnetilskud, erklærer jeg, at jeg ikke samlever med faderen/moderen til
et eller flere af mine børn.
Ligeledes erklærer jeg, at jeg ikke samlever i et ægteskabslignende forhold med en anden mand eller kvinde.
Samtidig erklærer jeg mig bekendt med, at et sådant samliv foreligger, når hver af parterne gennem kontante bidrag, arbejde i hjemmet eller på anden måde bidrager til
fælles husførelse, eller når den ene af parterne helt eller
delvis underholdes af den anden.
Ved samliv forudsættes i almindelighed, at parterne har
samme bopæl. Den formelle tilmelding til folkeregistret er
ikke afgørende.

Vh Mie

Anmeld

22. august 2012

wamse

bette skriver:

Dehej tøser. jeg har fundet mig en dejlig kæreste, men er ikke klar på at flytte sammen med ham endnu.. det er sku for tidligt..

Det er vist næsten umuligt for os at sige, for hvert enkelt kommune definerer det. Jeg har 2 veninder, som lige har været hevet ind til samtale omkring det at være enlig, hvor den ene fik lov til at leve sammen med kæresten i 2 mdr inden, at de ville stoppe tillæggene som enlig. Den anden veninde fik af vide, at hendes kæreste måtte være hos hende 2 dage i ugen. Så det er individuel.

Tillykke med kæresten

Anmeld

22. august 2012

FrkT

Tror det er meget forskelligt. Jeg har hørt om at det skulle være max  36 timer nogle steder - altså 1½ døgn. Men igen, tror det er forskelligt. Det bedste du kan gøre er nok at høre din egen kommune ad omkring det, så du er på den sikre side. Det er jo sådan noget de går meget højt op i i forhold til socialt svindel, så det er bedre at være på den sikre side og vide det helt korrekte 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.