Hejsa
Jeg har brug for at par råd.
Min lillesøster har gennem længere tid virket "kedelig", nede, trist, enlig, deprimeret.
Hun bor i hus med sin kæreste som arbejder, selv sidder hun hjemme og kukkelurer hele dagen uden venner, familie eller andre aktiviteter. Måske går hun i haven 1x om ugen ellers intet.
Sover hele dagen og laver ingen ting. Er ikke tilmeldt akasse eller kommunen = ingen indtægter.
Jeg har længe tænkt at hun havde det skidt, men for det første aner jeg ikke hvad jeg kan/skal gøre?
For det andet mener jeg et eller andet sted at det må være vores forældres ansvar?
Nu får jeg så at vide at hun har haft sendt en mail til de gamle og beskrevet stort set ovenstående + det skranter med kæresten og også økonomien.
Så nu er der lidt hul igennem + jeg fik bekræftet det jeg har tænkt... desværre.
Hun tager ikke telefonen når mor ringer og ringer ikke tilbage - det er vist et par dage siden mailen blev sendt...
Jeg tænker DER SKAL SKE NOGET
Hun har brug for hjælp til at komme op af det her hul, men hvor, hvordan,hvem, hvornår...
Psykolog "gider" hun ikke de kan alligevel ikke noget (mener hun), men det er jo nu nok den eneste der kan gøre noget.
Men jeg sidder her og vil bare SÅ gerne gøre NOGET, noget aktivt.
men hvad?
Hvordan?
Skal jeg bare køre hjem til hende og sige hør her søsser, hvordan får vi dig ovenpå igen? Eller???
Skal jeg lade det ligge til de gamle og lade dem om det?
Fortæl hvad du tænker