Vil ikke lege selv om eftermiddagen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

454 visninger
8 svar
0 synes godt om
22. august 2012

nusenjo88

Min 2-årige søn har nu i en måned til to ikke rigtig villet lege selv om eftermiddagen når han kommer hjem fra dp. Jeg henter ham mellem 15 og 15:30 og nogle dage har jeg en masse jeg skal have lavet og andre dage har jeg tid til at sætte mig ned og lege med ham. Synes vi har gjort meget ud af, at han selv skal kunne lege men smatidig huske på at lege sammen med ham. Nogle dage sætter vi en lille film på (fx. byggemand bob) og andre dage finder vi noget at hans legetøj og lege med. Det er bare det, at han ikke vil lege med legetøj (i 90% af dagene) men efterhånden som han er blevet  ældre vil han hellere se tegnefilm. Synes ikke han bare skal plantes foran fjernsynet men derimod at han skulle lege med hans legetøj. Lige for tiden leger han stort set ikke med noget af hans legetøj. Han finder måske et puslespil og sidder lidt med eller 1 bil. (en ny han lige har fået) Han finder aldrig ogle af hans mange bruder biler frem og leger med dem. Han er ellers helt vil med traktorer, gravemaskiner osv. (de "virkelige" som bruges til landbrug) men han leger  bare ikke med det herhjemme. Er vi hjemme ved andre så leger hans lystigt med det og det er heller ikke problem i dp. Han har altid været en dreng med utrolig meget krudt i så det er bestemt ikke fordi han er den stille type. Han vil helst have vi leger sammen med ham og hvis ikke er han bare sur og utilfreds.

Er der nogen der har et bud på, hvad der lige sker???

Undskyld det blev så langt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2012

Mother-love

Vi har det problem at isabella har blevet lidt for glad for vores ipads. Og gad ikke lege med hendes legetøj. Kun hvis vi var med. Og hun ville også kun sidde sammen med os med de ipads. Så jeg fik nok tilsidst og vi besluttede os for at købe nogle dublo klodser og så fik hun samtidig et legekøkken af min mor. Og så gemte vi ipadsne væk til når hun kom hjem fra vs. De første dage gik hun meget og og længe og ledte efter dem. Det var i mandags i sidste uge vi startede og hun leger fint med hendes legetøj nu. Så nu har vi en datter der igen kan finde ud af at lege selv. Men det er self svært at gemme fjernsynet væk. Men kunne i ikke holde det slukket og evt. Gemme fjernbetjeningerne væk. Og så når han kommer og sigee han vil se fjernsyn så hedder det nej. Og så måske tage kampen op i et par dage og se om ikke det giver resultat. Tror hurtigt de glemmer.

Anmeld

22. august 2012

MorDk

Herhjemme er det lidt forskelligt men Bassen er nu god til at lege selv. MEN når han kommer hjem fra vuggestue gør vi meget ud af at give ham opmærksomhed. Han får lov at styre hvad han vil lege med og om han vil lege med os. Det har hjulpet på "ulvetimen" at vi bruger tiden på ham når vi kommer hjem... Nogle gange vil han bare sidde selv... ser nogle gange lidt BørneTv fra kl.16.-16.30 men det er ikke hver dag. Når vi begynder på maden så er han ofte med i køkkenet.

Anmeld

22. august 2012

nusenjo88

Det var også det jeg tænkte skulle være planen. Simpelthen helt at lade tv'et være slukket (Det skal jeg dælme også vænne mig til for jeg har ALTID været vant til at fjernsynet kørte i baggrunden så jeg synes jo det er MEGET stille når fjernsynet er slukket - MEN - er også på udkig efter en radio ) og så må vi håbe han lige stå stille begynder at ville lege med hans legetøj - og gerne selv også

Anmeld

22. august 2012

SAL

nusenjo88 skriver:

Min 2-årige søn har nu i en måned til to ikke rigtig villet lege selv om eftermiddagen når han kommer hjem fra dp. Jeg henter ham mellem 15 og 15:30 og nogle dage har jeg en masse jeg skal have lavet og andre dage har jeg tid til at sætte mig ned og lege med ham. Synes vi har gjort meget ud af, at han selv skal kunne lege men smatidig huske på at lege sammen med ham. Nogle dage sætter vi en lille film på (fx. byggemand bob) og andre dage finder vi noget at hans legetøj og lege med. Det er bare det, at han ikke vil lege med legetøj (i 90% af dagene) men efterhånden som han er blevet  ældre vil han hellere se tegnefilm. Synes ikke han bare skal plantes foran fjernsynet men derimod at han skulle lege med hans legetøj. Lige for tiden leger han stort set ikke med noget af hans legetøj. Han finder måske et puslespil og sidder lidt med eller 1 bil. (en ny han lige har fået) Han finder aldrig ogle af hans mange bruder biler frem og leger med dem. Han er ellers helt vil med traktorer, gravemaskiner osv. (de "virkelige" som bruges til landbrug) men han leger  bare ikke med det herhjemme. Er vi hjemme ved andre så leger hans lystigt med det og det er heller ikke problem i dp. Han har altid været en dreng med utrolig meget krudt i så det er bestemt ikke fordi han er den stille type. Han vil helst have vi leger sammen med ham og hvis ikke er han bare sur og utilfreds.

Han har sikkert brug for Jer når han kommer træt hjem fra en lang dag! Jeg tænker, at det "bare" er en periode! Måske I kan prioritere en times leg med ham, måske han bagefter kan lege lidt selv?

Anmeld

22. august 2012

nusenjo88

MorDk skriver:

Herhjemme er det lidt forskelligt men Bassen er nu god til at lege selv. MEN når han kommer hjem fra vuggestue gør vi meget ud af at give ham opmærksomhed. Han får lov at styre hvad han vil lege med og om han vil lege med os. Det har hjulpet på "ulvetimen" at vi bruger tiden på ham når vi kommer hjem... Nogle gange vil han bare sidde selv... ser nogle gange lidt BørneTv fra kl.16.-16.30 men det er ikke hver dag. Når vi begynder på maden så er han ofte med i køkkenet.

Lyder fornuftigt Herhjemme har vi ikke rigtig nogen ulvetime synes jeg. Kunne godt være jeg skulle begynde at inddrage ham noget mere i det jeg laver herhjemme og så kan det være han finder ud af, at det faktisk er sjovere at lege med legetøj

Anmeld

22. august 2012

nusenjo88

SAL skriver:

Han har sikkert brug for Jer når han kommer træt hjem fra en lang dag! Jeg tænker, at det "bare" er en periode! Måske I kan prioritere en times leg med ham, måske han bagefter kan lege lidt selv?

Vi vil selvfølgelig også RIGTIG gerne lege med ham! Ingen tvivl om det! Men det er bare som om han slet ikke vil lege med mindre det er sammen med os

Anmeld

22. august 2012

SAL

nusenjo88 skriver:

Vi vil selvfølgelig også RIGTIG gerne lege med ham! Ingen tvivl om det! Men det er bare som om han slet ikke vil lege med mindre det er sammen med os

Jaaah, det kan selvfølgelig også være drøjt når der er tusind praktiske ting man skal have ordnet! Måske I kan lege en 1 lille time med ham - og hvis han ikke magter det så inddrag ham i Jeres praktiske opgaver! Måske vil han hjælpe, måske syns han det er liiiidt for voksent og vender tilbage til hans legesager?? Ja, man må prøve sig frem nogle gange! Alternativet er jo at køre det på den "hårde måde" og holde fast i, at han altså skal lege selv...Men det er jeg ikke tilhænger af

Anmeld

23. august 2012

Tona

nusenjo88 skriver:

Når jeg henter min datter i dp vil hun også hellere sidde og slappe af sammen med mig med en bog eller en tegnefilm og det syntes jeg er ok. Hun har jo leget om dagen i dp og jeg kender da godt selv den fornemmelse fra førhen at når jeg havde haft en lang dag på arbejde så ville jeg da også gerne sidde og slappe af og finde mig selv igen.

Jeg oplever at når vi så har set den der tegnefilm/læst bog og spist en banan og drukket noget vand så vil hun gerne hen og lege lidt med sine sager igen.

Problemet ville for mig være hvis hun heller ikke gad lege på de dage hvor hun er hjemme fra dp. Så ville jeg sige stop hvis hun hellere ville glo tv end lege.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.