Min 2-årige søn har nu i en måned til to ikke rigtig villet lege selv om eftermiddagen når han kommer hjem fra dp. Jeg henter ham mellem 15 og 15:30 og nogle dage har jeg en masse jeg skal have lavet og andre dage har jeg tid til at sætte mig ned og lege med ham. Synes vi har gjort meget ud af, at han selv skal kunne lege men smatidig huske på at lege sammen med ham. Nogle dage sætter vi en lille film på (fx. byggemand bob) og andre dage finder vi noget at hans legetøj og lege med. Det er bare det, at han ikke vil lege med legetøj (i 90% af dagene) men efterhånden som han er blevet ældre vil han hellere se tegnefilm. Synes ikke han bare skal plantes foran fjernsynet men derimod at han skulle lege med hans legetøj. Lige for tiden leger han stort set ikke med noget af hans legetøj. Han finder måske et puslespil og sidder lidt med eller 1 bil. (en ny han lige har fået) Han finder aldrig ogle af hans mange bruder biler frem og leger med dem. Han er ellers helt vil med traktorer, gravemaskiner osv. (de "virkelige" som bruges til landbrug) men han leger bare ikke med det herhjemme. Er vi hjemme ved andre så leger hans lystigt med det og det er heller ikke problem i dp. Han har altid været en dreng med utrolig meget krudt i så det er bestemt ikke fordi han er den stille type. Han vil helst have vi leger sammen med ham og hvis ikke er han bare sur og utilfreds.
Er der nogen der har et bud på, hvad der lige sker???
Undskyld det blev så langt
Anmeld