HPV-vaccine og graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.253 visninger
4 svar
0 synes godt om
22. august 2012

Anonym trådstarter

Hej.

Jeg er så heldig, at jeg fra på mandag af kan få HPV vaccine gratis fra på mandag vil så lige høre om I har nogle erfaringer med den? Sagen er den, at vi er igang med PB. Og så vidt jeg kan læse mig til, gives vaccinen 3 gange over et halvt år. Hvad så hvis jeg får den første, og så bliver gravid. Kan jeg så vente med at få de to sidste til efter graviditeten, hvor de stadig har effekt? Eller skal jeg vente med at starte på vaccinen indtil vi engang har fået ønskebaby?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2012

kiwiol

Jeg læste et sted, at man helst skulle sætte PB på standby, indtil man har overstået alle vaccinerne.
Men kan du ikke spørge din læge?

Anmeld

22. august 2012

kiwiol

Fandt lige det her:

For begge typer af HPV vacciner bør vaccination udsættes til graviditeten er afsluttet.

Den fire-valente vaccine kan bruges under amning. Den to-valente bør kun gives i ammeperioden, når mulige fordele opvejer mulige risici."

http://www.ssi.dk/Vaccination/Boernevaccination/Sporgsmal%20og%20svar/Om%20HPV-vaccination.aspx

Anmeld

22. august 2012

Anonym trådstarter

kiwiol skriver:

Jeg læste et sted, at man helst skulle sætte PB på standby, indtil man har overstået alle vaccinerne.
Men kan du ikke spørge din læge?

Okay så hellere vente med vaccinerne
Jo det kan jeg, det er bare så svært at komme igennem til min læge, så ville lige høre om der var nogen herinde der kunne svare på det

Anmeld

22. august 2012

Anonym trådstarter

kiwiol skriver:

Fandt lige det her:

For begge typer af HPV vacciner bør vaccination udsættes til graviditeten er afsluttet.

Den fire-valente vaccine kan bruges under amning. Den to-valente bør kun gives i ammeperioden, når mulige fordele opvejer mulige risici."

http://www.ssi.dk/Vaccination/Boernevaccination/Sporgsmal%20og%20svar/Om%20HPV-vaccination.aspx

Okay tak

Men så kan jeg vel også godt få den første og muligvis den anden og hvis så jeg bliver gravid, kan jeg udsætte den sidste. Men må nok hellere lige høre lægen ad

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.