Er lige ano da det ikke skal kunne googles.
Men sagen er den at efter vi er flyttet har min svigermor forandret sig til svigermonster....
Jeg har altid holdt meget af min mands familie, og har det godt sammen med dem ellers. Men mit bæger er bare ved at være fyldt helt nu, for min svigermor har ALTID noget at sætte fingeren på.
Jeg går hjemme pt, er visiteret til flex, men skal ud i en ny arbejdsprøvning.
Vi købte hus som vi flyttede ind i i december, og flyttede knap 100 km syd på, væk fra HELE min familie, og fra mandens forældre. Ikke langt fra os bor min mands søster, sammen med hendes mand og deres 2 børn.
Vi boede i samme by som svigerforældrene inden vi købte hus.
Sagen er den at jeg får at vide HVER GANG vi ses at jeg enten slapper for meget af, eller laver for meget fordi jeg har ondt. Intet jeg gør er godt nok. (Jeg har en dårlig fod som ikke fungere som den skal)
I weekenden var vi så oppe ved svigerforældrene. Manden min fortæller at han ønsker sig et minimalistisk hjem, hvor der IKKE er rodet, og altid rent. Det er da super fint, men fortæl mig hvordan det klares med et barn på 1½. Jamen siger svigermor så, det er da bare en god gang rengørring, det tager jo kun et par timer og så skal det bare holdes nede. Manden min nikker som om det var da SUPER nemt. Jeg kigger på svigermor og siger at jeg ikke kan holde til så lang tids rengørring, og når jeg har vasket gulv, så går der 2 timer før mand og datter har svinet det igen og jeg kan starte forfra.
Min mand poientere at han ikke forstår at jeg ikke lige kan rydde op efter vores morgenmad om morgenen når jeg har datteren hjemme. Det er så sket 3 gange nok at jeg ikke har fået det ryddet væk siden vi flyttede ind. Min svigermor afbryder og siger: JAMEN hvis du ikke kan holde til rengørring et par timer kan du da heller ikke arbejde - Ej, men hvad tror du selv jeg slås med ved kommunen, eller hvertfald arbejder med dem om...
Får vendt mig rundt til manden som ville have det der minimalistiske hjem, og opryddet bo bedre magasin hvortil jeg siger - Og forresten, hvornår har du sidst støvsuget, vasket gulv, vasket tøj, ryddet legetøj op efter din datter, eller for den sags skyld slået græs... Ja, det kunne han sørme ikke huske. Dertil skal siges at i fredags da han kommer hjem fra job kl 12 er jeg i gang med rengørring, er i fuld gang med at støvsuge, vi har haft mus i hjemmet, så sofaen blev splittet, støvsuget og tjekket for evt mussereder (jeg høre lyde alle steder efter vi har haft de gnaver) Hvad gør han, han sætter sig ud på terassen og glor på sin telefon. Jeg må be ham om at ordne badeværelset, hvor han ikke er fjernet kalk, men bare kørt en klud over div. steder.
Søndag tager jeg datteren med til byfest i min hjemby, og hun bliver tosset da hun skal ind i bilen, fordi hun hellere vil sidde på forsædet. Nå, hysterisk skal hun da have lov til at være, og hun falder i søvn. Hun vågner da vi kommer ud til min hjemby, og vi har en hyggelig dag. Da jeg skal sætte hende i sin autostol igen brænder hun sig fordi den dims der spænder hende fast har ligget i solen. Hun bliver dybt ulykkelig, men hjem til svigerforældrene kommer vi efter at have pustet på ballen.
Da vi skal køre fra svigerforældrene bliver hun igen sur fordi hun nu ikke vil i sin stol, og fordi hun igen ikke vil side bagi. Dertil siger min svigermor at vi altså ikke skal have hende foran når hun bliver så sur.
Hun har en aften min datter var ked af det taget hende ud af armene på mig, fordi hun ikke ville falde til ro. Min datter sagde selv fra, rejste sig op, og gik hen og satte sig ved mig og græd videre, så jeg puttede mig med hende.
Hun har lært vores datter at man gerne må hælde vand på bordet udenfor oppe ved dem, så længe hun selv tørre op (og det er jo et hit...) hvilket resulterede i at hun stadig gør det herhjemme INDENDØRE med div drikkevarer.....
Åhh, lige nu driver det hele mig bare til vandvid... Min svigermor er en helt vidunderlig farmor, og kvinde. Men for pokker hvor ville jeg ønske hun gad høre efter hvad jeg sagde når jeg opdrager min datter, og ikke skal rette på mig... Nogen gange føler jeg mig som en helt elendig mor...
Puuh, jeg skulle bare lige ud med det inden jeg skal være sammen med hele familien igen i aften....
Tak hvis du læste med hele vejen...
Anmeld