Vægttab i graviditeten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.181 visninger
6 svar
0 synes godt om
22. august 2012

Linsi

Jeg er nu i uge 33(34) - fra første lægebesøg i 8 uge og indtil i morges har jeg tabt mig 15kg. Var til jordemoder for 14 dage siden, og der havde jeg tabt mig 14,5.. har fået meget ros over mit vægttab, da jeg havde en bmi på 34 inden jeg blev gravid. Lige inden min graviditet gik jeg på kur, eller rettere sagt stoppede mine sindsyge overspise vaner. Har holdt fast i at spise til jeg er mæt, og spise mere sundt. Men synes alligevel det er vildt at jeg har tabt mig så meget, for tænker der ryger vel også en del efter fødslen. Hvor meget tabte i jer lige efter i havde født? mener når barnet er ude og væske osv er væk? er der nogle andre der også har tabt jer igennem graviditeten?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2012

th

Lindi skriver:

Jeg er nu i uge 33(34) - fra første lægebesøg i 8 uge og indtil i morges har jeg tabt mig 15kg. Var til jordemoder for 14 dage siden, og der havde jeg tabt mig 14,5.. har fået meget ros over mit vægttab, da jeg havde en bmi på 34 inden jeg blev gravid. Lige inden min graviditet gik jeg på kur, eller rettere sagt stoppede mine sindsyge overspise vaner. Har holdt fast i at spise til jeg er mæt, og spise mere sundt. Men synes alligevel det er vildt at jeg har tabt mig så meget, for tænker der ryger vel også en del efter fødslen. Hvor meget tabte i jer lige efter i havde født? mener når barnet er ude og væske osv er væk? er der nogle andre der også har tabt jer igennem graviditeten?

jeg tabte 16 kilo inden jeg blev gravid også ved at ændre kost. men tog 18 kilo på under graviditeten de sidste 10 kilo kom de sidste 2 måned. have et bmi på 29 Jeg tabte 10 kilo fra jeg tog hjemme fra og til jeg havde født og kom hjem 3 dage efter.

Anmeld

22. august 2012

Linsi

th skriver:

jeg tabte 16 kilo inden jeg blev gravid også ved at ændre kost. men tog 18 kilo på under graviditeten de sidste 10 kilo kom de sidste 2 måned. have et bmi på 29 Jeg tabte 10 kilo fra jeg tog hjemme fra og til jeg havde født og kom hjem 3 dage efter.

jamen så er du jo kun otte kg fra hvor du havde tabt dig , hvor meget vejede dit barn ved fødslen ?

Anmeld

22. august 2012

Isaac's mor

Jeg aner faktisk ikk hvor meget jeg tabte mig LIGE efter..
Men indtil videre 19 kilo (tog 27 kilo på )
Og min søn er lidt over 2 måneder.. for jeg selvf. taber mig mere

Anmeld

22. august 2012

th

Lindi skriver:

jamen så er du jo kun otte kg fra hvor du havde tabt dig , hvor meget vejede dit barn ved fødslen ?

han vejede 3115..

ja, men er gravid igen nu

Anmeld

22. august 2012

charlottekri

jeg tabte 10 kg i løbet af den første uge og yderligere 10 ved amning efterfølgene (gjorde intet for at tabe mig) og jeg havde taget 12 kg på i løbet af graviditeten, så det var jo fint

min datter vejede 3680

Anmeld

4. september 2012

TrineMine86

Lindi skriver:

jeg var også overvægtig inden graviditet, jeg tabte mig ikke under graviditeten, men da jeg var 35 uger henne havde jeg taget 7 kg på ca, herefter begyndte jeg at få MEGET væske i kroppen og aner ikke hvor meget jeg havde taget på indtil jeg fødte - jeg stoppede med at kigge da jeg havde taget 7 kg yderligere på, da jeg ramte uge 38, altså på 3 uger

men det må have været en enorm vægtøgning indtil jeg fødte 42+0 for jeg vejede mig da jeg kom hjem fra sygehuset 3 dage efter fødslen og der vejede jeg 19 kg mere end da jeg blev gravid (og der var baby på 3850g + moderkage på 1 kg + fostervand osv. jo allerede ude af kroppen), MEN blot en uge efter det - altså 10 dage efter fødslen, da havde jeg smidt de 19 kg igen og vejede det samme som inden graviditeten

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.