at spise selv..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

333 visninger
4 svar
0 synes godt om
12. marts 2008

Sille

Hvornår skal man begynde at give bebserne lov til at sise grød selv..?????

Freja sidder selv med grøntsagsstave, skorper osv... men grød får hun altså ikke lov til at røre ved...

Men forleden var der en der sagde til mig at nu kunne hun da godt snart spise selv, og hun skulle jo også snart i institution..

Hva mener i?
-sille

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2008

Loggidut

jeg mener...lad være før du gider/føler dig parat...
tif får lov når hun begynder at kunne bruge pincetgreb...det vil sige, samle en rugbrødshaps op med fingrene, istedet for hele hånden...hendes motorik er ikke så god endnu at hun kan styre en lille bid op i munden, uden den bliver kvast midtvejs inde i hånden...så her venter jeg.

men det er jo din tålmodighed der bestemmer, og suverent kun dig, smil....

så du skal gøre hvad du føler for, og ikke hvad andre mener

knus fra sloggi...som skal til at i gang med dagens gerninger

Anmeld

12. marts 2008

Grynt

Hej Sille, hvorfor får hun ikke lov til at røre ved grøden?? Babier er jo orale og oplever verden gennem munden, så for mig er det logik at de skal have lov til at røre ved maden også. Det er jo netop her de får mulighed for at finde ud af HVORDAN verden hænger sammen. Gennem grøden fx opdager de en del..altså, er den blød, hård, varm, kold, hvad sker der hvis jeg knuser den i min hånd, føles det anderledes hvis jeg selv putter den i munden end når mor putter det der ind med ske osv.

Gu er det noget gnatværk, so what?? Det er vel ikke værre end at det kan vaskes væk igen ;) ;)

Desuden så hjælper det at få lov selv til en masse andre ting i deres udvikling så som hånd/øje co-ordination, fin motorik, selv bestemmelse osv

Håber mit svar kunne bruges lidt :)

KH Grynt med en klud ved hånden og Freja som æææælsker at smatte løs 8D

Anmeld

12. marts 2008

Sille

Grynt/Tina skriver:

Hej Sille, hvorfor får hun ikke lov til at røre ved grøden?? Babier er jo orale og oplever verden gennem munden, så for mig er det logik at de skal have lov til at røre ved maden også. Det er jo netop her de får mulighed for at finde ud af HVORDAN verden hænger sammen. Gennem grøden fx opdager de en del..altså, er den blød, hård, varm, kold, hvad sker der hvis jeg knuser den i min hånd, føles det anderledes hvis jeg selv putter den i munden end når mor putter det der ind med ske osv.

Gu er det noget gnatværk, so what?? Det er vel ikke værre end at det kan vaskes væk igen ;) ;)

Desuden så hjælper det at få lov selv til en masse andre ting i deres udvikling så som hånd/øje co-ordination, fin motorik, selv bestemmelse osv

Håber mit svar kunne bruges lidt :)

KH Grynt med en klud ved hånden og Freja som æææælsker at smatte løs 8D

Det egentlig ikke fordi hun ikke røre ved grøden.. det ikke fordi jeg er bange for at få grød over det hele.. Kan godt se at det lyder sådan i det jeg skrev.:)
Det jeg mente var at spise med en ske.. at spise med ske osv.. hvornår skal det læres?

Når du lader hende smatte med grøden giver du så på en ske ved siden af? Hun kan vel ikke få meget grød ind i munden på den måde???

Anmeld

12. marts 2008

ka li ja

aj her gider jeg heller ikke det svineri.
han kan få lov til at sidde med en tom ske i hånden mens vi spiser grød, men det er også max.
jeg venter lidt endnu med det.
men gør det når du syntes. som grynt skriver så lærer de ved at røre og putte ALT i munden. så jo før du gir hende lov, jo hurtigere lærer hun det.
her hjemme har alexander nu lært det fint, selvom han ikke fik lov tilsvinde sig i grød.
han har selvfølgelig fået lov til dt i ny og næ, men tror han var ældre end arthur er nu.

knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.