Børnefødselsdage og små gaver???!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvor meget køber i fødselsdagsgave for når jeres børn skal til børnefødselsdag i klassen?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

4.468 visninger
9 svar
0 synes godt om
22. august 2012

Heidi72

Kære alle,

Skolen er igang igen, og fødselsdagsinvitationerne vælter ind af døren herhjemme. Det virker nærmest som om halvdelen af børnene i klassen har haft fødselsdag i løbet af sommerferien (inkl. vores egen den yngste )  - Alle vil naturligvis gerne fejres, og derfor går de fleste weekender p.t. med at køre drengene fra den ene fødselsdag til den næste.

Nu er det så at frustrationen opstår hos mange, og til dels også hos mig selv. For i begge mine drenges klasser er der lavet regler for hvor store beløb der må gives gaver for. Det er ikke store beløb, så alle kan være med, men det betyder også at det kan være rigtig svært at finde en bare nogenlunde spændende gave indenfor rammerne.

Vi har naturligvis haft dette i tankerne i forhold til vores net-butik, og har også fundet en del gaver i den lave ende af pris-skalaen, som samtidig kan være lidt anderledes end de traditionelle plastikting. Men vi overvejer stærkt at udvide kategorien, og så evt. lave nogle pakker med at man kan købe f.eks. 5 gaver på en gang (vælge mellem forskellige produkter), og få dem til en god pris. På den måde kan man have et forråd liggende i skuffen, så man ikke skal afsted hver gang der dukker en fødselsdagsinvitation op.

Var det noget som I synes ville være en hjælp i jeres hverdag?

Jeg vedhæfter også lige en afstemning om beløbsstørrelse på hvor meget man normalt bruger på disse gaver :-)

Mange hilsner

Heidi / Drengeting.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2012

Ina33

Heidi / Drengeting.dk skriver:

Kære alle,

Skolen er igang igen, og fødselsdagsinvitationerne vælter ind af døren herhjemme. Det virker nærmest som om halvdelen af børnene i klassen har haft fødselsdag i løbet af sommerferien (inkl. vores egen den yngste )  - Alle vil naturligvis gerne fejres, og derfor går de fleste weekender p.t. med at køre drengene fra den ene fødselsdag til den næste.

Nu er det så at frustrationen opstår hos mange, og til dels også hos mig selv. For i begge mine drenges klasser er der lavet regler for hvor store beløb der må gives gaver for. Det er ikke store beløb, så alle kan være med, men det betyder også at det kan være rigtig svært at finde en bare nogenlunde spændende gave indenfor rammerne.

Vi har naturligvis haft dette i tankerne i forhold til vores net-butik, og har også fundet en del gaver i den lave ende af pris-skalaen, som samtidig kan være lidt anderledes end de traditionelle plastikting. Men vi overvejer stærkt at udvide kategorien, og så evt. lave nogle pakker med at man kan købe f.eks. 5 gaver på en gang (vælge mellem forskellige produkter), og få dem til en god pris. På den måde kan man have et forråd liggende i skuffen, så man ikke skal afsted hver gang der dukker en fødselsdagsinvitation op.

Var det noget som I synes ville være en hjælp i jeres hverdag?

Jeg vedhæfter også lige en afstemning om beløbsstørrelse på hvor meget man normalt bruger på disse gaver :-)

Mange hilsner

Heidi / Drengeting.dk

Hos os hedder det 25 kr., ofte giver man bare pengene, så har fødselsdagsbarnet mulighed for selv at købe en lidt større ting. Jeg ville aldrig begynde at købe fødselsdagsgaver på nettet, jeg synes der skal være mulighed for at fødselsdagsbarnet kan bytte gaven hvis ikke den falder i god jord. Så hvis vi køber en gave, så er det ofte et eller andet på tilbud i Fætter BR eller lign..

Anmeld

22. august 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vi køber gave for 25-30 kr.

Jeg synes det er et fint beløb, da man ellers kan komme til, at bruge ret mange penge på gaver.

Umiddelbart vil jeg ikke købe på nettet, men finde noget på tilbud. Dog synes jeg det er nemmere, at finde til piger end til drenge.

Anmeld

22. august 2012

Victoriasmor88

I min bonusdatters klasse har de den ordning at de skiftes til at give en gave, og den gives i skoletiden. Gaven skal koste omkring 200 kr. Det vil sige at ca. 1 gang om året betales de 200 kr. 

Der er lavet et skema over hvem der skal gøre det de forskellige gange Det fungerer rigtig fint. Ofte ringer man lige til fødselsdagsbarnets forældre og forhører sig om hvad barnet evt ønsker dig, og så kan man gå ud efter det, ellers kan det være lidt svært at være en pige og skal finde gave til klassens dreng 

Anmeld

22. august 2012

Benjamins'mor

Benjamin går ikke i skole endnu, han går kun i dagpleje.

Men vil sige et MAX på 50,-
Da jeg gik i skole købte man for 25,-

Anmeld

22. august 2012

Valle81

Prinsesse2ben skriver:

I min bonusdatters klasse har de den ordning at de skiftes til at give en gave, og den gives i skoletiden. Gaven skal koste omkring 200 kr. Det vil sige at ca. 1 gang om året betales de 200 kr. 

Der er lavet et skema over hvem der skal gøre det de forskellige gange Det fungerer rigtig fint. Ofte ringer man lige til fødselsdagsbarnets forældre og forhører sig om hvad barnet evt ønsker dig, og så kan man gå ud efter det, ellers kan det være lidt svært at være en pige og skal finde gave til klassens dreng 

Sådan en ordning var også min datters klasse på hendes tidligere skole, og det var fantastisk de kunne få det de ønskede sig

Hun har så skiftet skole, og nu er vi i helvede med de små pakker, men vil foreslå det andet når vi skal til første forældre møde

Anmeld

22. august 2012

chael

På forældremødet, aftalte vi, ret enstemmigt, at vi ville give det barn der har fødselsdag, det antal kr. Som år. Dvs, bliver barnet 6 år, får det 6 kr af hvert barn. Så er alle lige, barnet kan spare dem op, købe en stor ting.

Så er det bare om at være kreativ mé hvordan man levere de 6 kr. På en tegning. Perleplader, snor, armbånd, isterninger. Ja kun fantasien sætter grænser.

Det fungere super godt

Anmeld

22. august 2012

SaNiNa

Prinsesse2ben skriver:

Nu går vores dreng dog kun i børnehave den den ordning vil jeg da huske når han skal begynde i skole for tænker at ting til en 20-30kr ofte bare kommer nederest i kasserne eller noget der aldrig bliver brugt.

Og så får fødselsdagsbarnet jo en gave den har ønsket sig

Anmeld

22. august 2012

Victoriasmor88

Valle81 skriver:

Sådan en ordning var også min datters klasse på hendes tidligere skole, og det var fantastisk de kunne få det de ønskede sig

Hun har så skiftet skole, og nu er vi i helvede med de små pakker, men vil foreslå det andet når vi skal til første forældre møde

Ja det er bare så god en ide Istedet for alle de små pakker får de noget de kan bruge og ønsker sig. Og så er jeg personligt tilfreds med at de gives på klassen så dem der ikke kan deltage i festen alligevel går glæden af at opleve hvor glad fødselaren blev 

Anmeld

22. august 2012

Victoriasmor88

Valle81 skriver:

Ja det er bare så god en ide Istedet for alle de små pakker får de noget de kan bruge og ønsker sig. Og så er jeg personligt tilfreds med at de gives på klassen så dem der ikke kan deltage i festen alligevel går glæden af at opleve hvor glad fødselaren blev 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.