Tarmbevægelser vs fostebevægelser

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.109 visninger
7 svar
0 synes godt om
21. august 2012

Roselil

Profilbillede for Roselil

Hej, selvom jeg fødte for halvandet år siden kan jeg, næsten dagligt, mærke bevægelser i min mave/underliv. Jeg har fået at vide, at det er pga. tarmene som blev forskubbet under graviditeten og som skal rykke sig på plads igen. Men nu er der gået halvandet år! Er temmelig træt af det, føles som fosterbevægelser, for det meste som når baby rykker rundt, men også sommetider som spark.

Jeg har regelmæssig mestruation, men har på trods af det taget to graviditetstest i tidens løb pga. de bevægelser.

Elskede fosterbevægelserne men ikke særlig sjovt når man ved, at det ikke er en dejlig bebs, men bare nogle ulækre tarme

Er der andre der har det som jeg? Går det nogesinde væk?

På forhånd tak for svar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. august 2012

Holbæktrunten

Hmmm, har selv været ude og tisse på en pind et par gange efter fødslen for snart et år siden. Selvom jeg udemærket var klar over at sandsynligheden for graviditet var minimal. Troede bare at jeg blev påvirket og paranoid af at se diverse baby programmer, men lyder jo som en logisk forklaring at det indre skal falde på plads igen

Anmeld

21. august 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Det hedder phantom spark!! Vh stine

Anmeld

21. august 2012

Mumto3

Min gynækolog siger at det er helt normalt. Under graviditeten får man øget sin kropsbevisthed og man bliver opmærksom på hvad der 'foregår' i maven. Derfor kan man pludselige mærke og lægger mærke til tarmbevægelserne, men de har været der hele tiden. Før graviditet lagde vi bare ikke mærke til dem.

Anmeld

21. august 2012

Roselil

Profilbillede for Roselil

Tak for svar allesammen, selvom jeg ville ønske, at nogen skrev at de gik væk snart

Anmeld

22. august 2012

Clisolka

Roselil skriver:

Hej, selvom jeg fødte for halvandet år siden kan jeg, næsten dagligt, mærke bevægelser i min mave/underliv. Jeg har fået at vide, at det er pga. tarmene som blev forskubbet under graviditeten og som skal rykke sig på plads igen. Men nu er der gået halvandet år! Er temmelig træt af det, føles som fosterbevægelser, for det meste som når baby rykker rundt, men også sommetider som spark.

Jeg har regelmæssig mestruation, men har på trods af det taget to graviditetstest i tidens løb pga. de bevægelser.

Elskede fosterbevægelserne men ikke særlig sjovt når man ved, at det ikke er en dejlig bebs, men bare nogle ulækre tarme

Er der andre der har det som jeg? Går det nogesinde væk?

På forhånd tak for svar

Jeg venter stadig på det går væk - nogle gange føles det som om at tarmene ikke har rykket sig på plads... F.eks. når jeg får ondt i maven, så sidder det i siderne, og jeg kan sågar mærke en prut hele vejen igennem systemet - det er faktisk ret ubehageligt nogle gange, men det er blevet bedre med tiden. Isaballa er snart 2 år 

Anmeld

22. august 2012

_-Kathrine-_

Nå, det var dét der var "galt"
Troede seriøst jeg var ved at blive skør når jeg blev ved at mærke spark!!
Nu er der så en ny baby i maven, så nyder igen en helt masse dejlige skub og spark....
Men så skal jeg ikke gå og synes det er underligt når han er blevet født

Anmeld

22. august 2012

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Samme her. Nogle gange tænker jeg også bare.. "Ej, jeg kan da ikke være gravid nu igen"  Der kommer sådan nogle små bobler. Ikke så kraftigt som da baby sparkede men som det gjorde lige i starten.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.