Kontanthjælp til flytning til anden kommune?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.338 visninger
4 svar
0 synes godt om
21. august 2012

JanetBJ

Hej, ved ikke lige om hvad jeg skal ligge emnet under, spørger for en veninde, da vi begge har undret os

Hun flyttede her midt i august måned, og var på kontanthjælp i sin gamle kommune, og flyttede omkring d 10.

Får man så kontanthjælp svarede til de 10 dage, eller får man ikke en skid på den front ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. august 2012

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Hun får for de 10 dage,også skal hun op til den nye kommune,og søge kontanthjælp på ny.

Anmeld

21. august 2012

JanetBJ

mea skriver:

Hun får for de 10 dage,også skal hun op til den nye kommune,og søge kontanthjælp på ny.

Okay, tusinde tak for dit svar (:

Anmeld

21. august 2012

Princesspigen

JanetBJ skriver:

Hej, ved ikke lige om hvad jeg skal ligge emnet under, spørger for en veninde, da vi begge har undret os

Hun flyttede her midt i august måned, og var på kontanthjælp i sin gamle kommune, og flyttede omkring d 10.

Får man så kontanthjælp svarede til de 10 dage, eller får man ikke en skid på den front ?

hun kan få kontanthjælp med tilbagevirkende kræft fra den dato hun søger i den nye kommune..

men går hun ikke på jobcenter/kommune og søger så får hun det jo heller ikke..

det er ikke nok at skifte adrasse..

men hun får jo så først pengene den 1 ku jeg forestille mig..

Anmeld

21. august 2012

Miin'Baby'Mus

JanetBJ skriver:

Altså hun får da kontanthjælp fra den dag hun går ned og søger i den nye kommune. Vil gå ud fra at den dag hun er ude af den gamle kommune der ophører kontanthjælpen derfra og så skal hun selvfølgelig søge den på ny i den nye kommune hvor hun så får kontanthjælp fra den dag hun søger - ergo hvis hun venter 2 uger med at søge så får hun ikke for de 2 uger 

Eller sådan forstå jeg det i hvert fald 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.