Kørekort, pas osv med nyt navn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.294 visninger
7 svar
0 synes godt om
21. august 2012

HeidiØ

Ja, hvordan foregår det? Blir noget af det tilsendt automatisk efter man har fået nye efternavn, eller?

Og koster det f.eks. at få lavet nyt pas?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. august 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Ja, det skal du selv betale for - det er kun sygesikringsbevis du får helt automatisk - gratis.

Vi blev gift i 2006 og jeg har stadigvæk mit pas med mit gamle efternavn i. Man skal bare sørge for, at billetten og passet har samme navn. Det skal ikke have lavet nyt pas bare fordi, at man får nyt efternavn i følge politiet.

Vi skal f.eks. ud og rejse her til september og det er bare mit navn som står i passet der står på billetten. Har rejst flere gange og har aldrig haft problemer med det.

Anmeld

21. august 2012

HeidiØ

MoarHvidovre skriver:

Ja, det skal du selv betale for - det er kun sygesikringsbevis du får helt automatisk - gratis.

Vi blev gift i 2006 og jeg har stadigvæk mit pas med mit gamle efternavn i. Man skal bare sørge for, at billetten og passet har samme navn. Det skal ikke have lavet nyt pas bare fordi, at man får nyt efternavn i følge politiet.

Vi skal f.eks. ud og rejse her til september og det er bare mig navn som står i passet der står på billetten. Har rejst flere gange og har aldrig haft problemer med det.

Åh okay, jamen så længe det ikke blir et problem er det jo fint..

Nå, super, jamen så fik jeg det svar jeg sku bruge tak!

Anmeld

21. august 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
HeidiØ skriver:

Åh okay, jamen så længe det ikke blir et problem er det jo fint..

Nå, super, jamen så fik jeg det svar jeg sku bruge tak!

Det var så lidt

Anmeld

21. august 2012

Nettemor

Vi skal f.eks. ud og rejse her til september og det er bare mit navn som står i passet der står på billetten. Har rejst flere gange og har aldrig haft problemer med det.

Enig

Jeg snakkede også med politiet efter jeg havde skiftet navn og spurgte hvordan jeg skulle forholde mig.. Og de sagde at de kunne se det i deres registre at det var mig selv om det gamle navn stod på Så det var ikke nødvendig at skifte det..

Men det tror jeg nu jeg skal have gjort en dag ved lejlighed.. Glemmer jo hele tiden at jeg skal skrive det gamle navn.. Man vender sig jo til det andet..

Anmeld

21. august 2012

(august)

Hej 

Jeg skiftede alt ud, da de jo i et andet land såhan risikere at få dokumenter med to forskellige navne, og det er bare noget rod at skulle forklare. Og når man alligevel harpungen fremme til et bryllup, er det vel ikke se sidste 700-1000kr for ændring af vigtige dokumenter som gør forskellen.

Anmeld

21. august 2012

HeidiØ

Nettemor skriver:

Enig

Jeg snakkede også med politiet efter jeg havde skiftet navn og spurgte hvordan jeg skulle forholde mig.. Og de sagde at de kunne se det i deres registre at det var mig selv om det gamle navn stod på Så det var ikke nødvendig at skifte det..

Men det tror jeg nu jeg skal have gjort en dag ved lejlighed.. Glemmer jo hele tiden at jeg skal skrive det gamle navn.. Man vender sig jo til det andet..

Ku forestille mig det er svært at huske

Anmeld

21. august 2012

HeidiØ

(august) skriver:

Hej 

Jeg skiftede alt ud, da de jo i et andet land såhan risikere at få dokumenter med to forskellige navne, og det er bare noget rod at skulle forklare. Og når man alligevel harpungen fremme til et bryllup, er det vel ikke se sidste 700-1000kr for ændring af vigtige dokumenter som gør forskellen.

Du har ret! Det betyder nok ik så meget med de sidste penge der

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.