begavlse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

908 visninger
10 svar
0 synes godt om
20. august 2012

Louisepigen

hvad tager man på til en begavlse

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. august 2012

Pige2009

Louisepigen skriver:

Jeg har som regel Jeans og en mørk habitjakke 

Anmeld

20. august 2012

De3Guldklumper

Louisepigen skriver:

Det har været meget forskelligt - men altid sort/mørkt.

Sidst jeg var afsted i maj - var det flot solskin og VARMT så der havde jeg en knælang sort kjole på med sorte sandaler.

Anmeld

20. august 2012

tarkoflen

Louisepigen skriver:

Noget mørkt tøj, der dækker skuldrene og går min. til knæene er nok det mest brugte...

Anmeld

20. august 2012

Ccamilla

Profilbillede for Ccamilla
Så er min barsel officielt slut - og ferien begynder :)
Louisepigen skriver:

Det kommer an på om der er specielle ønsker. Til min farfars begravelse fik vi strenge ordrer på IKKE at tage sort tøj på.

Normen er mørkt afdæmpene tøj. Ikke nedrigst eller fest tøj!

Anmeld

20. august 2012

Wimmie

Louisepigen skriver:

Der er ikke så mange regler i dag - jeg tror det kommer an på personen der skal begraves - hvor godt man kender vedkommende og ved om personen er meget traditionel - i så fald noget mørkt/sort og klassisk.

Jeg har dog været til en begravelse ved én som jeg vidste gerne ville have at man ikke druknede i dysterhed og sorg og som ville have foretrukket at man klædte sig lidt mere "muntert" - der havde jeg lidt mere farve på

Personligt ville jeg nok bare sige at så længe man ikke klæder sig for "sexet" - altså ingen kort og nedringet cocktailkjole 

Anmeld

21. august 2012

Fenja09

Synes det kommer an på, hvem man skal til begravelse med. Dog har jeg altid afdæmpet tøj på, måske lidt konservativ klædt. Hvis det er mennesker som har betydet meget for mig har jeg altid sort jakkesæt på, synes man skal klæde sig pænt når man tager afsked.

/Fenja

Anmeld

21. august 2012

Dinna88

Den der med sort/mørkt tøj er en så gammeldags tænkemåde.

Tag det på du ønsker. Min mor kom med en ledetråd, sidst jeg skulle afsted: det må ikke ligne festtøj. Så jeg havde hverdagstøj på. Jeg lignede faktisk bare mig selv.

Og du må selvfølgelig også gerne have lyst tøj på. Grænsen er fin. Du skal jo nok bare ikke trappe op i en hvid kjole. Hvis du forstår mig

Anmeld

21. august 2012

HeXeri

Jeg har gerne sort tøj på. Det er en gammel tradition og jeg føler mig mest respektfuld overfor dem der sidder i kirken og har årets hårdeste dag med en sort farve.

Men jeg vil sige tækkeligt tøj, ikke bare skuldre, ikke alt for kort. Ikke noget der viser mave osv..

Heldigvis har langt de fleste det sådan, at det er bare det at man kommer og giver et lille klem, der er det vigtigste

Anmeld

21. august 2012

KittyCatta

Til min farfars begravelse havdejeg en knælang solgul kjole på, da han altid har kaldt mig for hans lille solstråle. Så da min farmor bad mig om at tage noget farverigt på, valgte jeg at tage en gul kjole på.

Det så rigtig flot ud blandt alle de sortklædte mennesker. 

Men til en anden begravelse ville jeg nok vælge en sort kjole.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.