Nogen der har en handicapbil eller ved noget omkring dem?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. august 2012

AnnaK89

Nemesis skriver:

http://www.gigtforeningen.dk/et+godt+liv+med+gigt/ transport/handicapbil
Der står det lidt mere forståeligt synes jeg .-)

men det ER jer sev der skal købe bilen og dermed betale afdrag på den.

Jeg har "nøjes" med handicap parkeringskortet..

:-) Sisse

Ja det var lidt lettere at forstå

Vi kan desværre ikke nøjes med parkeringskort, da Lærke snart får en mere permanemt kørestol, altså sådan større en 

Og tror ikke den kan klappes så meget sammen at den kan være i en alm. stor bil?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. august 2012

AnnaK89

blomst84 skriver:

Min far fik hele sin bil betalt af kommunen, men da han ville have en masse ekstra udstyr, måtte han selv punge ud den eneste bil min far kan komme ind i er en Mercedes sprinter, så den betalte kommunen  

Er han kørestolsbruger? Eller køre han selv bilen?

Denne bil er til vores, som snart skal have en mere permanent kørestol, sådan en lidt større en og tror ikke den kan klappes så meget sammen at den kan være i en alm stor bil? 

Anmeld

21. august 2012

blomst84

Han er kørestolsbruger og køre selv bilen

Anmeld

21. august 2012

serinasmor

en permanent kørestol er med største sansynlighed ikke en sammenklappelig én da disse ikke yder optimal komfort  

med tiden (alt afhængig af hvad hun kan selv) får hun nok også en med motor, så hun selv kan komme rundt ... 

derfor har du ret i at i skal have anskaffet jer en rigtig kandikapbil med plads til kørestol  

der står noget om det her   http://www.dukh.dk/netradgivning/transport-og-bil/billan-beregning-af-afdrag

endda skrevet så det er nogenlunde til at forstå og med hensyn til at det er til forældre med handikappet barn ... god læsning

Anmeld

21. august 2012

Nemesis

AnnaKJ skriver:

Ja det var lidt lettere at forstå

Vi kan desværre ikke nøjes med parkeringskort, da Lærke snart får en mere permanemt kørestol, altså sådan større en 

Og tror ikke den kan klappes så meget sammen at den kan være i en alm. stor bil?

Jeg har mødt en mand som sad i kørestol og som havde en alm. størrelse bil. På taget af bilen havde han så en tagboks lignende kasse hvori hans kørestol kom op.

Det mest imponerende var faktisk at den var indrettet så han selv kunne få kørestolen op og ned fra den kasse.

Jeg er helt sikker på at fx. mazda, Kia, Ford og WV har biler der er i den lidt større klasse, men som stadig er familiebiler hvori der sagtens kan være en kørestol.

Disse biler er dog rigtig dyre i indkøb, og hvis i stadig selv skal betale afdrag..selvom det er rentefrit ti kommunen, så er det at det vel bliver ligeså svært - især på SU.

Synes i, skal hive fat i jeres sagsbehandler og få snakket igennem hvordan og hvorledes de tænker det skal foregå, bare så i er helt sikre på at i ikke pludselig får nogle grimme overraskelser.

:-) Sisse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.