Fædreorlov

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

824 visninger
9 svar
0 synes godt om
20. august 2012

spj

Er der nogen der kan huske hvordan reglerne er for de 14 dages fldreorlov?
Her tænker jeg på om faren skal anmelde noget til sin arbejdsgiver ligesom moren skal?
Da vi fik vores datter var min mand selvstændig, så der skulle han jo ikke sige noget til nogen.

Han har selvfølgelig sagt, at han skal være far igen og hvornår jeg er sat til, men skal han gøre yderligere?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. august 2012

LilleChelle

Han skal senest 4 uger før forventet fødsel meddele arbejdsgiver hvornår terminen er, og hvornår han forventer at afholde de 14 dages fædreorlov. 

- De 14 dage, træder dog først i kraft når barnet er født, og ikke på terminsdatoen. 

Anmeld

20. august 2012

spj

LilleChelle skriver:

Han skal senest 4 uger før forventet fødsel meddele arbejdsgiver hvornår terminen er, og hvornår han forventer at afholde de 14 dages fædreorlov. 

- De 14 dage, træder dog først i kraft når barnet er født, og ikke på terminsdatoen. 

Tak for svar. Ved du om der er nogen blanket han skal udfylde eller er det bare mundtligt han skal sige det eller skrive et brev selv?

Anmeld

20. august 2012

Mettefpigen

spj skriver:

Tak for svar. Ved du om der er nogen blanket han skal udfylde eller er det bare mundtligt han skal sige det eller skrive et brev selv?

Min kæreste ringede bare til hans arbejde, det var fint nok

Anmeld

20. august 2012

LilleChelle

spj skriver:

Det er bare mundtligt. 

- Jeg har dog meddelt det skriftligt, og fået en kopi med chefens underskrift på - da jeg har nogle problemer med min chef. 

Anmeld

20. august 2012

spj

Mettefpigen skriver:

Min kæreste ringede bare til hans arbejde, det var fint nok

Tak for svar det er med at holde styr på alle dem man skal underrette.

Anmeld

20. august 2012

spj

LilleChelle skriver:

Det er bare mundtligt. 

- Jeg har dog meddelt det skriftligt, og fået en kopi med chefens underskrift på - da jeg har nogle problemer med min chef. 

Tænker også det er meget godt at ha det på skrift, hvis der bliver noget med chefen.

Anmeld

20. august 2012

LilleChelle

spj skriver:

Tænker også det er meget godt at ha det på skrift, hvis der bliver noget med chefen.

Ja - jeg ville ihvertfald være sikker på han ikke kunne komme og sige jeg ikke havde fortalt det.

Anmeld

20. august 2012

spj

LilleChelle skriver:

Ja - jeg ville ihvertfald være sikker på han ikke kunne komme og sige jeg ikke havde fortalt det.

Det kan jeg godt forstå. Det ville også bare være så ærgeligt hvis i ikke kunne få fri til at være sammen med den lille ny.
Jeg vil sætte ekstra stor pris på denne gang at min mand er hjemme de første 14 dage, ellers skal jeg være alene med en på 2,5 og en nyfødt. Det bliver nok lidt svært.

Anmeld

20. august 2012

LilleChelle

spj skriver:

Det kan jeg godt forstå. Det ville også bare være så ærgeligt hvis i ikke kunne få fri til at være sammen med den lille ny.
Jeg vil sætte ekstra stor pris på denne gang at min mand er hjemme de første 14 dage, ellers skal jeg være alene med en på 2,5 og en nyfødt. Det bliver nok lidt svært.

Ja - han har krav på 14 dage fra du har født. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.