Min livmoder er mindre end normalt.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.060 visninger
13 svar
0 synes godt om
20. august 2012

MyLittleBaby

Hej piger! :-)

Jeg håber i kan hjælpe mig her.

Jeg er gravid (8+3) og har været til undersøgelse hos lægen. Hun lavede en gynækologisk undersøgelse, hvor det viste sig at min livmoder er mindre end normalt. Det vil sige hunsagde:

Hvornår var det sidst du havde mens? Jeg siger d 21juni, hvor hun svarer: okay, livmoderens størrelse passer bare ikke med se antal uger du er henne.

Jeg fortæller hende at ved min første graviditet fandt jeg ud af ved nakkefold scanningen at jeg var 4 uger længere henne, hvor hun siger: det er du ihvertfald ikke den her gang. Den er altså ret lille i forhold til ugerne.

Jeg gik hjem og googlede det og så at det kan hænge sammen med graviditet uden for livmoderen.

Jeg er vildt bange nu, og vil meget gerne høre fra nogen som har haft en graviditet uden for livmoderen. Altså forløbet.

Håbet nogen kan hjælpe.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. august 2012

Tulle28

Min læge vurderede mig til at være uger længere henne end jeg rent faktisk er ud fra den gynækologiske undersøgelse. Jeg var til terminsscanning pga. lidt tvivl og NF scanning faldt sammen med rejse, og der kunne de så se at jeg var 3 uger længere henne. Min læge har arbejdet på en gynækologisk klinik, så man skulle jo tro hun vidste hvad hun talte om...

Kan du ikke bede om en terminsscanning?

Anmeld

20. august 2012

MyLittleBaby

Jo tulle28 :-)

Jeg tror bare ikke at hun vil henvise mig. Hun er mere "nu må vi se" typen, hvilket er pisse træls i den her situation. Men det gav da lige lidt mere ro. Havde ikke tænkt på at hun kan "tage fejl" af størrelsen eller hvad man siger :-)

Anmeld

20. august 2012

modesty

Du kan få lavet en privat scanning for under 500 kr. på det her tidspunkt i graviditeten. Det ville jeg gøre hvis jeg var dig, for at få ro i sindet. Man skal passe på med at google, det kan bare skabe så mange bekymringer (jeg taler af erfaring ;-) Alt er sikkert helt fint - du har nok bare en lille livmoder.

Anmeld

20. august 2012

MyLittleBaby

Jeg har undersøgt det ;-)

Jeg vil bare ikke selv betale det, når man kan få trygheds scanninger osv.

Ja, Google er ikke altid det bedste i trælse situationer :-D

Anmeld

20. august 2012

Aabye

Jeg har også prøvet den der: "Din livmoder er meget lille i forhold til hvor langt du er henne".. Jeg var så 3 uger længere henne, og det resulterede i at jeg ikke fik foretaget en nakkefolds scanning..

Anmeld

20. august 2012

modesty

MyLittleBaby skriver:

Jeg har undersøgt det ;-)

Jeg vil bare ikke selv betale det, når man kan få trygheds scanninger osv.

Ja, Google er ikke altid det bedste i trælse situationer :-D

OK, du skrev bare at din læge ikke ville henvise dig, og så tænkte jeg at det var en god løsning at betale selv. 

Anmeld

20. august 2012

MyLittleBaby

Det har du også ret i :-) og det ender nok også med at jeg selv betaler. Det er bare træls når jeg egentligt kan få den gratis.

Anmeld

20. august 2012

MyLittleBaby

Okay, Line med boblen. Jeg fik den heller ikke sidst, og det vil jeg have denne gang. Men håber også min læge har taget fejl eller hvad man siger.

Anmeld

20. august 2012

Stjernholm87

Uha ja drop google for man finder altid det man "vil finde" ... 
Jeg er andensgans gravid og min læge lavede også en gyn undersøgelse på mig da jeg opdagede jeg var gravid fordi han sku fastsætte termin. 
Hans svar til mig vat at det var lidt hul i hovedet at han sku GÆTTE hvor langt jeg var(anede ikke hvornår jeg var blevet gravid) da det er svært at sige. Han gættede så 5+ og jeg sagde det var lidt vigtigt for mig om det var 5+ eller 8+ da jeg sku melde barsel til skolen igen og tjekke hvor mange moduler jeg ku nå inden barsel igen. 
Så det stressede mig at jeg ikke præcis vidste det.

Sygehuset i Randers tilbyder desværre ikke terminsscanninger mere (hvilket lægen sys var latterligt - for så SKULLE han gætte) men han var så sød at sende mig til en gynækolog hvor je gblev scannet indvendigt. 
Vidste 6+5 så han tog en uge "forkert" min egen læge og trods det at det kun var 5 mdr siden jeg sidste havde været gravid burde min livmoder være 'hurtigere stor' ... :-)

Så sys ikke du skal panikke. Ellers så ring til din læge og sig du VIL HAVE hun sender dig til en scanning ved en gynækolog evt fordi du er blevet frygtlig nervøs efter det hun sagde... Sig det stresser dig.. Ja bare smør tykt på¨..
Og hvad besluttede hun sig så for? at rykke dig tilbage eller at lade dig tage til scanning her om 4 uger? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.