Madplan for 6 mdr. Baby.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.664 visninger
12 svar
0 synes godt om
19. august 2012

LykkeB

Min søn er knap 6 måneder og begyndte pågrød, lige inden han blev 5 måneder. Lige nu får han majsgrød/risgrød med frugtmos til middagsmad og til aftensmad får han kartoffelmos, med forskellige grøntsager og han elsker det!! Udover det får han selvfølgelig mælk fra mig og detfør ham stadig meget tryg. Vi har ikke rigtig nogen fast "Madplan" da han desværre aldrig rigtigtm har fået sig en rytme, med hensyn til sovetider. Nu kunne jeg godt tænke mig snart at begynde på det 3. Måltid mad, som så ville være morgenmad. Men hvordan ser jeres barns Madplan ud i løbet af dagen? Mangler lidt inspiration, til hvad i giver dem og hvornår i løbet af dagen  Line. 

Anmeld

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

19. august 2012

Babydreams

Profilbillede for Babydreams
Mor til en dreng på 4 år, og endnu en lille my til februar 2017
Kigger lige med, da jeg har samme "problem" med min søn

Anmeld

19. august 2012

Kamilla-m

Min mindstemand er 7.5 mdr, han får havregrød om morgen ved halv syv tiden.
Brød og en halv banan ved 9-9.30 tiden, sover ca en halv time.
Ved 11.30 tiden får han rugbrød og en flaske MME. Sover to timer ca.
Og ved 3 tiden et halv stk brød og frugt.
Så får han aftensmad ved 17.30 tiden ( det som vi får )
Og en godnatflaske ved 19 tiden
Han får selvfølgelig vand at drikke ved siden af

Anmeld

19. august 2012

Valle81

Åhh man glemmer hurtigt, men her ville en typisk dag se sådan her ud:0)

Op og så morgenmad, det ville være hirsegrød med frugtmos indtil 6 mr hvor jeg så ville gå over til havregrøden:0) så har mine sovet relativt hurtigt efter de er vågnet om morgenen også er de tilbudt i mit tilfælde en lille flaske og så ud og soe.

Når de så er stået op, så er de blevet tilbudt grød igen når sulten meldte sig. Det har været majsgrød, og efter de 6 mdr har det været øllebrød og ret hurtigt også små rugbrødshapsere blød pære osv:0) og igen inden middagsluren så en lille flaske. Om eftermiddagen har de fået frugtmos og lidt yoghurt eller det mælkeprodukt de har måtte få i deres alder, og så har de fået kartoffelgrøntsagsmos til aften:0)

Og så har er været en flaske ind i mellem og inden sengetid, men proppet lidt på hist og her, nogle dage ikke alle måltider og det var først efter 6 mdr vi var oppe på alle, men så var der ldt inspiration:0)

Anmeld

19. august 2012

LykkeB

RikkeRasmussen skriver:

Kigger lige med, da jeg har samme "problem" med min søn

Det gør du bare 

Anmeld

19. august 2012

Valle81

Åhh glemte en, en most banan med frugtmos:0) nam nam

Anmeld

20. august 2012

kekp

LykkeB skriver:

Min søn er knap 6 måneder og begyndte pågrød, lige inden han blev 5 måneder. Lige nu får han majsgrød/risgrød med frugtmos til middagsmad og til aftensmad får han kartoffelmos, med forskellige grøntsager og han elsker det!! Udover det får han selvfølgelig mælk fra mig og detfør ham stadig meget tryg. Vi har ikke rigtig nogen fast "Madplan" da han desværre aldrig rigtigtm har fået sig en rytme, med hensyn til sovetider. Nu kunne jeg godt tænke mig snart at begynde på det 3. Måltid mad, som så ville være morgenmad. Men hvordan ser jeres barns Madplan ud i løbet af dagen? Mangler lidt inspiration, til hvad i giver dem og hvornår i løbet af dagen  Line. 

Herhjemme bruger vi planen at han får grød eller grøntsagsmos når han vågner fra en lur og flaske når han skal puttes. Lige bortset fra om eftermiddagen, der får han en flaske når han vågner, men begynder snart at give ham en portion grød der også.

Så den ser nogenlunde sådan her ud:

Morgen: havregrød 

Formiddag: flaske og puttes

Middag: grød eller grønstsagsmos 

Eftermiddag: flaske

Sen eftermiddag: putter i ca en halv time

Aften: grønstsagsmos 

Til natten: flaske

Anmeld

20. august 2012

Liljesilas

Min baby på knap 6 måneder får: risgrød med frugtmos og modermælk til morgen, kartoffelmos med gulerødder til middag og så får hun enten kartoffelmos, risgrød, mejsgrød, grønsagsmos til aften - ellers mælk der imellem :-)

Anmeld

20. august 2012

LykkeB

Så fik jeg da lidt inspiration. Tak for det

Anmeld

20. august 2012

raca

er han sulten.. og mangler det 3 måltid?

vil du gerne amme til han er 1 år?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.