Jeg er mildest talt rystet efter fodboldstævne idag!
Noah går til fodbold og hans træner er formand et eller andet for børne og ungdomsfodbolden på Lolland Falster og er noget konsulent et eller andet hvilket betyder at han sidder til bords med de høje herre i DBU og planlægger retningslinjer for børne og ungdomsfodbold i Dk. Det har betydet at Noahs hold jo følger de her retningslinjer meget nøje og en af kernepunkterne er at fodbold skal være sjovt når man er 5-6år og man skal ikke stille med 1. 2. Og 3. Hold til stævner men med hold blandet af spillere påforskelligt niveau. Til stævnerne er det tydeligt at ikke alle klubber fatter det budskab hvilket er lidt synd for dem der overholder reglerne får jo så røv når de kommer op imod et hold kun bestående af de bedste spillere.
Det er så hvad det er men idag hørte vi flere hold hvor ungerne blev lovet 10kr for hvert mål de scorede, et andet hold blev lovet hotdog hvis de vandt -WHAT!
Jeg kan måske godt lidt følge den med guleroden selvom jeg nu nok synes at de skulle finde en sport hvor spillet og kammeratskabet i sig selv var guleroden! Men skal der være en hvad så med at ligge vægt på godt kammeratskab, godt sammenspil, et el andet langt væk fra resultatet! Dels ender man med nogen unger der kun vil spille med de gode bare for at få hotdogs! Og er det ik lidt svært at forklare 5-6årige at det kun er 5 fra holdet ud af 15 spillere (de bliver ofte delt op da de spiller 5 mod 5) der får fordi de andre ik vandt!!
Hvad angår penge for at score mål så ender de jo blot med 5 små drenge der kæmper mere om selv at have bolden for at score end at spille sammen som hold!
Måske er jeg sippet jeg ved det sgu ik men jeg synes bare slet slet ikke sådan noget høre til når man er 5-6 år og gerne skulle være med fordi det er sjovt og hyggeligt!
Anmeld