Gravid og røntgen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

349 visninger
2 svar
0 synes godt om
19. august 2012

Flowers

Hej, jeg er sygeplejestuderende på en afdeling, hvor jeg fra i morgen af, måske skal arbejde med ræntgen. Altså hvor jeg placerer patienten i scanneren, forlader rummet, og står udenfor og kigger ind ad et vindue og trykker på en knap. Må jeg det? Nu hvor det sikkert er nogle gange det vil ske de næste 8 uger... er i uge 25 nu.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. august 2012

De3Guldklumper

Flowers skriver:

Hej, jeg er sygeplejestuderende på en afdeling, hvor jeg fra i morgen af, måske skal arbejde med ræntgen. Altså hvor jeg placerer patienten i scanneren, forlader rummet, og står udenfor og kigger ind ad et vindue og trykker på en knap. Må jeg det? Nu hvor det sikkert er nogle gange det vil ske de næste 8 uger... er i uge 25 nu.

Det tror jeg godt du må - bare du ikke er i rummet når selve billedet bliver taget.

Min datter var i røngten for noget tid siden og jeg blev spurgt om jeg var gravid for så skulle jeg forlade rummet..

Men ellers spørg dem du skal arbejde sammen med for de ved det med sikkerhed..

Anmeld

19. august 2012

crille

Ville også tjekke det, men umiddelbart ville jeg dog også tro at det er ok så længe du forlader rummet.

Ved tilgengæld at man er MEGET obs og ingen chancer tager hvis man er den der skal have taget røngten. Ber muligheden foreligger, venter de gerne  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.