Løst skin efter graviditet, og vægttab!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.452 visninger
8 svar
0 synes godt om
18. august 2012

mullesmith2

Jeg har efter min tvillingegraviditet og stort vægttab, fået en kæmpe hængedelle. Det er helt vildt generede for mig og jeg ville ønske at jeg kunne få den fjernet ogmodgås det løse hud på mine overarme og så et brystløft. Men holdkæææ.... Det er dyrt. Er der nogen herinde der har erfaringer med at få fjernet maveskin? Og fik i det betalt af set offentlige eller betale selv?

Mvh mulle 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2012

Ryberg

mullesmith2 skriver:

Jeg har efter min tvillingegraviditet og stort vægttab, fået en kæmpe hængedelle. Det er helt vildt generede for mig og jeg ville ønske at jeg kunne få den fjernet ogmodgås det løse hud på mine overarme og så et brystløft. Men holdkæææ.... Det er dyrt. Er der nogen herinde der har erfaringer med at få fjernet maveskin? Og fik i det betalt af set offentlige eller betale selv?

Mvh mulle 

Altså man kan via lægen blive henvist til det, hvis det er generende på dig, der er der nogle ting der skal opfyldes, fx at det generer dig så meget psykisk at du ikke kan ...........

og hvis du fx har fysiske symptomer (ved jeg så ikke), såsom svamp under maveskindet fordi der altid er fugtigt...

Overarmene tror jeg du selv skal betale..
brystløftet kan man få betalt hvis det generer dig fysisk fx rygproblemer mv.

Hæng mig ikke 100% op på det, men jeg mener det er noget i den stil, at det hænger sammen..

Tag en snak med din læge, og fortæl 110% hvordan du har det

Anmeld

18. august 2012

clss

Har en veninde som har født tvillinger og havde hængende mavskind og bryster. De spurte hende om hun skulle have flere børn og hun sagde nej. Derefter fik hun af vide at hun skulle tabe sig til et bestemt vægt og da hun havde gjort det fil hun en operation af både bryster og maveskind betalt af staten. det med overarmene ved jeg intet om..

Anmeld

18. august 2012

Lusi

mullesmith2 skriver:

Mvh mulle 

Tror det er ret svært at det betalt. Jeg spurgte min læge, om jeg ville kunne få hjælp til betaling og det kunne jeg ik.. Mit problem er jeg HADER min mave!! Som i virkelig hader
Jeg har haft sukkersyge i 22 år og dermed stukket mig i maven i 22 år.. Ja jeg har også født to børn, men uanset hvor meget jeg taber mig, forsvinder min mave bare ik
Det er én stor insulinbule!!
Men altså trods det, kan jeg ik få hjælp til det

Men altså prøv at undersøg det, det skader jo ik..

Anmeld

18. august 2012

mullesmith2

Lusi skriver:

Tror det er ret svært at det betalt. Jeg spurgte min læge, om jeg ville kunne få hjælp til betaling og det kunne jeg ik.. Mit problem er jeg HADER min mave!! Som i virkelig hader
Jeg har haft sukkersyge i 22 år og dermed stukket mig i maven i 22 år.. Ja jeg har også født to børn, men uanset hvor meget jeg taber mig, forsvinder min mave bare ik
Det er én stor insulinbule!!
Men altså trods det, kan jeg ik få hjælp til det

Men altså prøv at undersøg det, det skader jo ik..

Min mor har samme problem hun har haft sukkersyge i 27år og siger også det med at der er fyldt med gamle insulinrester både mave og lår, det er bare en dum sygdom.

Anmeld

18. august 2012

Clotte

Jeg har selv tabt mig ekstremt meget og har i den forbindelse fået det lægerne også kalder for et "forklæde"

Da jeg var ved lægen sidst med det fik jeg af vide at hænger det ned foran kønsdelene på en så er det til gene for en og så er chancen meget stor for at man kan få det fjernet uden at skulle betale selv.

Der er også tilbagevendende fysiske lidelser som svamp og sår der kan være grund nok til at det kan lade sig gøre.

Clotte

Anmeld

19. august 2012

Lusi

mullesmith2 skriver:

Min mor har samme problem hun har haft sukkersyge i 27år og siger også det med at der er fyldt med gamle insulinrester både mave og lår, det er bare en dum sygdom.

Jeg har også i lår
Min mave gør ik ondt, men det gør mine lår..
Min datter fik i uheld, sparket mig på det ene lår igår, da vi drillede hinanden i sofaen. Det resulterede i en stor tudende mor ;(
Min mor snakkede om her den anden dag, at en de kender får insulin én gang om måneden
Skal lige have hørt min læge om hvad det er for noget!
Ville da gøre noget af en forskel at stikke sig én gang om måneden, fremfor 4 gange om dagen HVER dag

Anmeld

19. august 2012

Zelinasmor

Jeg fik opereret bryster pga et handicapbog vi snakkede også om min mave. Det var bare ikke "slemt" nok til at de ville gøre noget på trods af et 30kgs vægttab. Men er det slemt og genere det dig psykisk kan du få en henvisning til en kirurg der vurdere din sag. Der er dog nogle regler hvis staten skal betale: du SKAL have en bmi under 25 og du må ikke ryge (gør du dette, skal du være stoppet 4 uger før de sender henvisning) overarme gør det yderst sjældent. 

Håber du kunne bruge det til noget 

Anmeld

22. august 2012

mullesmith2

Clotte skriver:

Jeg har selv tabt mig ekstremt meget og har i den forbindelse fået det lægerne også kalder for et "forklæde"

Da jeg var ved lægen sidst med det fik jeg af vide at hænger det ned foran kønsdelene på en så er det til gene for en og så er chancen meget stor for at man kan få det fjernet uden at skulle betale selv.

Der er også tilbagevendende fysiske lidelser som svamp og sår der kan være grund nok til at det kan lade sig gøre.

Clotte

Så tror jeg mine chancer er gode for operation på statens regning. Jo mere jeg taber jo længere bliver "forklædet" og det hænger allerede over halvvejs nede over mit køn. Jeg mangler dog at smide 10kg inden jeg rammer et bmi på 25. Men det er jo ingen sag når man har sådan en motivationsfaktor foran sig, som at få fjernet det løse hud.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.