"Tyk" baby der er blevet "tynd"...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.148 visninger
12 svar
0 synes godt om
18. august 2012

Thereseh

Hej alle

I går var jeg til forsinket 1 års undersøgelse med Isaac. Lægen havde haft lang ferie, og Isaac har været forkølet så først i går fik vi tid til vaccine og undersøgelse. Han er nu 13 måneder og to uger. 

Alt gik fint, men da hun vejede ham, studsede hun over at han vejede det samme som han gjorde da han var 8 måneder. Han er altså gået fra at ligge langt over den øverste kurve, til at ligge lige under normalen. Han vejer 9.8 kg. 

Hun sagde at han ellers ser ud til at trives, og at han har en rigtig fin længde. Men han må gerne få en ekstra smørklat og sødmælk, som hun sagde....

Dagplejemor siger at han tonser rundt og leger, og at det sikkert er derfor han er gået lidt ned i vægt/står stille. Han er rigtig aktiv, og glad. Han spiser godt og elsker frugt, makrel, sushi, ost, ris, grøntsager mm.

Alligevel bekymrer det mig lidt, at have haft en trivelig/rund dreng og nu ha en slank dreng. 

Har I oplevet det samme, da jeres unger begyndte at kravle/gå en masse??

I kan her se et billede fra da han var 8 måneder og så to fra nu 13 måneder.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2012

clss

Min datter vejede det samme antal kg da hun var 9 mdr til ca 2 år..

Anmeld

18. august 2012

Thereseh

clss skriver:

Min datter vejede det samme antal kg da hun var 9 mdr til ca 2 år..

Wow, ok. Ja så er det måske ikke så unormalt 

Anmeld

18. august 2012

Nitz - <3 David

Altså, min SP siger at det er HELT normalt at vægten stå stille omkring 9-12 måneders alderen.. Netop fordi de fleste begynder at kravle/gå..
David er 9 mdr (født 2 mdr for tidligt) Han er blevet meget aktiv, og kan komme frem ved at trække sig frem i armene.. Han havde kun taget 400g på, på 2½ måned.. Hvilket jo ikke er voldsomt meget når man tænker på ar han kun vejer 7.2 kg..
Men min SP spiger at det med vægtskalaer osv ikke altid kan bruges.. Det er langt bedre at kigge på barnet.. Hvis de ellers er sunde og raske. Meget af det er jo også genetisk betinget.

Anmeld

18. august 2012

Krussedulle

Thereseh skriver:

Hej alle

I går var jeg til forsinket 1 års undersøgelse med Isaac. Lægen havde haft lang ferie, og Isaac har været forkølet så først i går fik vi tid til vaccine og undersøgelse. Han er nu 13 måneder og to uger. 

Alt gik fint, men da hun vejede ham, studsede hun over at han vejede det samme som han gjorde da han var 8 måneder. Han er altså gået fra at ligge langt over den øverste kurve, til at ligge lige under normalen. Han vejer 9.8 kg. 

Hun sagde at han ellers ser ud til at trives, og at han har en rigtig fin længde. Men han må gerne få en ekstra smørklat og sødmælk, som hun sagde....

Dagplejemor siger at han tonser rundt og leger, og at det sikkert er derfor han er gået lidt ned i vægt/står stille. Han er rigtig aktiv, og glad. Han spiser godt og elsker frugt, makrel, sushi, ost, ris, grøntsager mm.

Alligevel bekymrer det mig lidt, at have haft en trivelig/rund dreng og nu ha en slank dreng. 

Har I oplevet det samme, da jeres unger begyndte at kravle/gå en masse??

I kan her se et billede fra da han var 8 måneder og så to fra nu 13 måneder.

Altså, han er sund og rask og trives..

Jeg ville bare give ham den ekstra smørklat!
Det er jo meget naturligt at de taber sig, jo mere de løber rundt og bevæger sig..

Han ser nu dejlig ud!

Anmeld

18. august 2012

Mother-love

Isabella vejer også det samme næsten som da hun var 9 mdr gammel. Hun har måske taget 300 g på og hun er snart 15 mdr. Vi fik ikke noget afvide om at vi skulle give ekstra smørklat og sødmælk. Isabella får skummetmælk som os andre og dog har jeg altid givet hende en klat smør i havregrøden men det er fordi jeg selv synes det giver en god smag hehe.
Isabella har en lidt lang pige af hendes alder. Og lægen siger hun er en rigtig fin str. Så jeg synes ikke du skal bekymre over det. Og jeg synes altså ikke han ser tynd ud. Jeg synes han ser tilpas ud.

Det her er isabella som vejr 10,2 kghttps://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/553690_3986791180994_289500139_n.jpg

Anmeld

18. august 2012

Troldemommi

Den der lækkermås ser ud til at stortrives, jeg ville ikke bekymre mig hvis jeg var dig :-)

Monica

Anmeld

19. august 2012

Clisolka

Isabella vejede ca. 9,6 kg til sin 1-års undersøgelse  Nu er hun snart 2 og vejer omkring 12 kg 

Hun var en stor nyfødt og fortsatte mens hun stadig fik flaske - men da der kom krudt i r*ven gik vægten lidt nedad 

Anmeld

19. august 2012

A&F

Min datter er 13 mdr og vejer 9,2 kg. Hun er 78 lang. Lægen var tilfreds med hende og mente at hun er spinkel som mig . Da hun var under 1 år var hun en dejlig bamse. Men pga tænder og aktivitet er hun faldet i vægt. Min datter trives,og udvikler sig som hun skal, hun er glad og tilfreds. Så læg vægt på det hos din søn ven.

Anmeld

19. august 2012

Tulle28

Min datter har altid været rimelig slank, men vi havde også en periode hvor hun var liiige slank nok. Og ja, det var nemlig der hvor hun begyndte at kravle og mase rundt, og havde samtidig en periode, hvor hun ikke spiste det store. Så kom der pludselig en periode, hvor hun spiste som en hest og tog så på igen. Hun er 2,5 år nu og er helt normal - men stadigvæk slank:-) Hvis han ellers er glad og trives, ville jeg ikke umiddelbart være bekymret, tror de regulerer det selv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.