spørgsmål :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

341 visninger
5 svar
0 synes godt om
18. august 2012

miig1989

Hej alle sammen

Jeg har lige et par spørgsmål, som jeg håber I vil svare på

- Hvornår skal man begynde at tage det der folinsyre? Skal man allerede begynde at tage det, når man prøver at blive gravid, eller først når man har testet positiv ?

- Når man regner ud ,hvor mange uger man er i , så siger man jo uge 4+0 den dag man skulle have haft menstruation, ikk ? det er vel fordi det er 28 dage siden man havde menstruation sidst ? Hvis jeg så har en cyklus der hedder 30 dage, så er jeg vel 4+2 den dag jeg skal have menstruation (altså hvis nu jeg var gravid) ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2012

Karla

miig1989 skriver:

Hej alle sammen

- Hvornår skal man begynde at tage det der folinsyre? Skal man allerede begynde at tage det, når man prøver at blive gravid, eller først når man har testet positiv ?

- Når man regner ud ,hvor mange uger man er i , så siger man jo uge 4+0 den dag man skulle have haft menstruation, ikk ? det er vel fordi det er 28 dage siden man havde menstruation sidst ? Hvis jeg så har en cyklus der hedder 30 dage, så er jeg vel 4+2 den dag jeg skal have menstruation (altså hvis nu jeg var gravid) ?

Folinsyren anbefales at du begynder at tage, når du planlægger at blive gravid så det vil sige inden.

Hvis du prøver at taste dine oplysninger ind i en terminsberegner, kan de se, hvad den siger

Anmeld

18. august 2012

Karla

miig1989 skriver:

Hej alle sammen

Jeg har lige prøvet at taste ind med en cyklus der hedder 30 dage på www.terminsberegner.dk, og så vil du være 4+0 første dag som mens forventes er altså 4+0 uanset om cyklus er 28 eller 30 dage

Anmeld

18. august 2012

Princesspigen

miig1989 skriver:

Hej alle sammen

har ikke læst de andres svar, men folinsyre skal du helst starte på allerede når du prøver at blive gravid.. men jeg kom først igang med det da jeg var 9 uger henne, så kommer man igang senere skulle det ikke gøre den store skade.. men det er bedst for barnet at stare før

Anmeld

18. august 2012

miig1989

Okay, mange tak for hjælpen Karla og Princesspigen

Anmeld

18. august 2012

Putomanen

Man anbefaler at starte med folinsyre med det samme, man planlægger graviditet. Det skyldes, at man skal tage det under de første 12 uger af graviditeten, og du vil allerede være 4 uger henne, når du får en positiv test.

Angående din mens, så lægger ægløsning altid 14 dage før din første menstruationsdag, uanset hvor lang din cyklus er. Du vil derfor være 4+0 på den dag, du forventer mens, både hvis du har en cyklus på 21 dage, 30 dage eller andet.

Jeg håber, at det hjalp lidt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.