Hjælp! opgaver til barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.620 visninger
19 svar
0 synes godt om
18. august 2012

Helloo

Hej piger

Vi har kærestens datter på knap 8, i en 7/7 ordning. (7dage hos os, og 7 dage hos sin mor)

Og vi giver altid oplevelser såsom svømmeture, biograf, legoland osv.

Men  nu er hun ved at være så stor at vi gerne vil have at hun "tjener" sig til det. Altså at hun skal gøre nogle opgaver for at komme afsted. For fx ligner hendes værelse ligenu noget værre L*** og hun gider ikke rydde op, for hun ved hun kommer afsted alligevel jo 

Vi vil gerne have hun har opgaver såsom :

2 gange i ugen hjælpe med at dækkebordet, hver søndag rydde værelset op, også rede sin seng hver morgen osv. Er det for meget for en på 8 år ?

Vi vil gerne hvis du opfylder opgaverne, give hende hver anden uge hun er hos os med på oplevelser. Men hvad så hvis hun kun gør halvdelen af opgaverne, hvad gør vi så ?

Håber i kan hjælpe, så vi kan få en fed fællesskab herhjemme

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2012

Miss Church

Jeg synes det er en go ide

Jeg kan huske, at jeg som barn havde et skema, som hang i køkkenet. Der stod forskellige opgaver, som jeg skulle hjælpe med i hjemmet.

Som:

Dække bord
Hjælpe med at tage af bordet
Hjælpe med aftensmaden
Gå ud med skraldet. Og sådan nogle ting

Når jeg så havde lavet en ting, sat jeg et kryds og så tjente jeg lommepenge op i hver måned

Anmeld

18. august 2012

Helloo

Miss Church skriver:

Jeg synes det er en go ide

Jeg kan huske, at jeg som barn havde et skema, som hang i køkkenet. Der stod forskellige opgaver, som jeg skulle hjælpe med i hjemmet.

Som:

Dække bord
Hjælpe med at tage af bordet
Hjælpe med aftensmaden
Gå ud med skraldet. Og sådan nogle ting

Når jeg så havde lavet en ting, sat jeg et kryds og så tjente jeg lommepenge op i hver måned

Wow det er en super idé. Hvad så hvis du ikke gjorde det du skulle ? fik du så bare mindre?

Anmeld

18. august 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Åh jeg havde et smiley-skema

Hver gang min mor bad mig fx. gå ud med skraldespanden så gav det 1 smiley, og så gik jeg ud på sedlen på køleskabet og satte en smiley.

En smiley galdt så for... Jeg tror det var 5 kr

Anmeld

18. august 2012

Miss Church

Louise17 skriver:

Wow det er en super idé. Hvad så hvis du ikke gjorde det du skulle ? fik du så bare mindre?

Ja så var det noget med at den ene ting gav 2 kr. og en anden ting gav 5 kr. Og så tror jeg at jeg fik en 10'er, hvis jeg støvsugede eller noget i den dur  

Så fik jeg for det jeg havde lavet. 
I kunne jo evt. lave noget med, at et antal krydser, giver en tur i svømmehallen eller sådan noget?  

Anmeld

18. august 2012

Helloo

Miss Church skriver:

Ja så var det noget med at den ene ting gav 2 kr. og en anden ting gav 5 kr. Og så tror jeg at jeg fik en 10'er, hvis jeg støvsugede eller noget i den dur  

Så fik jeg for det jeg havde lavet. 
I kunne jo evt. lave noget med, at et antal krydser, giver en tur i svømmehallen eller sådan noget?  

Ja smart! Kan man godt sætte en 8 årig til at støvsuge ? 

Anmeld

18. august 2012

Miss Church

Louise17 skriver:

Ja smart! Kan man godt sætte en 8 årig til at støvsuge ? 

Hmm ja det er jo lige det. Jeg var nok lidt ældre, da jeg blev sat til at støvsuge hehe. Men hun kan da hjælpe til

Anmeld

18. august 2012

TeamRocket

Kanon ide synes jeg Min datter på 4 har f.eks idag hjulpet til med havearbejde, fjerne ukrudt, rydde op og vaske ude legetøjet, og så har hun hængt tøj til tøre og lagt sammen og 'holdt øje' med lillebror så jeg lige kunne smutte på wc Men hun har gjort det af lyst- når man spørg om hjælp hjælper hun altid og nu valgte vi så at belønne det med en stor ting- en tur i badeland! Men vi fortalte det først bagefter. Jeg synes det er en god ide at hele familien hjælper- altså selv den lille på knap to år hjælper til herhjemme. Han bære sit eget bestik og kop ud, smider sit tøj i kurven, og fodre hunden rydder op. Men de skal kun når de har lyst, det er måske derfor de altid gladeligt gør det ?

Men når man er 8 kan man sagtens have pligter- mine er meget yngre og laver enormt mange 'huslige ting'

Anmeld

18. august 2012

Helloo

TeamRocket skriver:

Kanon ide synes jeg Min datter på 4 har f.eks idag hjulpet til med havearbejde, fjerne ukrudt, rydde op og vaske ude legetøjet, og så har hun hængt tøj til tøre og lagt sammen og 'holdt øje' med lillebror så jeg lige kunne smutte på wc Men hun har gjort det af lyst- når man spørg om hjælp hjælper hun altid og nu valgte vi så at belønne det med en stor ting- en tur i badeland! Men vi fortalte det først bagefter. Jeg synes det er en god ide at hele familien hjælper- altså selv den lille på knap to år hjælper til herhjemme. Han bære sit eget bestik og kop ud, smider sit tøj i kurven, og fodre hunden rydder op. Men de skal kun når de har lyst, det er måske derfor de altid gladeligt gør det ?

Men når man er 8 kan man sagtens have pligter- mine er meget yngre og laver enormt mange 'huslige ting'

wow det må jeg nok sige! Sikke fantastiske børn du har dig da

Ja jeg har skrevet hun skal : rede sin seng HVER morgen, hver søndag rydde værelset op, Ikke skrige når hun kommer i seng (opmærksomhed) 2 gange i ugen dække bordet. Er det ikke fint som en begyndelse ? 

Er godt nok spændt indtil videre har hun ikke gjort det der ligner så vi  fingre!!!

Anmeld

18. august 2012

De3Guldklumper

Louise17 skriver:

Hej piger

Vi har kærestens datter på knap 8, i en 7/7 ordning. (7dage hos os, og 7 dage hos sin mor)

Og vi giver altid oplevelser såsom svømmeture, biograf, legoland osv.

Men  nu er hun ved at være så stor at vi gerne vil have at hun "tjener" sig til det. Altså at hun skal gøre nogle opgaver for at komme afsted. For fx ligner hendes værelse ligenu noget værre L*** og hun gider ikke rydde op, for hun ved hun kommer afsted alligevel jo 

Vi vil gerne have hun har opgaver såsom :

2 gange i ugen hjælpe med at dækkebordet, hver søndag rydde værelset op, også rede sin seng hver morgen osv. Er det for meget for en på 8 år ?

Vi vil gerne hvis du opfylder opgaverne, give hende hver anden uge hun er hos os med på oplevelser. Men hvad så hvis hun kun gør halvdelen af opgaverne, hvad gør vi så ?

Håber i kan hjælpe, så vi kan få en fed fællesskab herhjemme

Jeg synes det er rigtig fint at hun skal have nogle opgaver og det så kan udløse en tur i Legoland f.eks og ligende.

Men i må være klar over at hun indtil nu ikke har skulle yde for at nyde og at det godt kan tage lang tid at få hende til de ting i gerne vil ISÆR hvis i, i sidste ende alligevel giver efter og tager afsted (som jeg læste du skrev)

Fra mit synspunkt er problemet ikke så stort og kan siges med et ord: konsekvens.

I vil gerne at hun skal yde for at nyde og yder hun ikke jamen så er den ikke længere end at så tager i ikke afsted. Færdig slut.

Sæt spillereglerne op for hende og vær konsekvente for så tager det måske en 3-5 gange og så finder hun ud af at jamen vil jeg gerne i Legoland så må jeg hellere få ryddet op på værelset

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.