Jeg er ikke god til noget!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

657 visninger
3 svar
0 synes godt om
18. august 2012

Anonym trådstarter

Jeg har en søn som netop er startet i 1. klasse. Egentlig er han lidt bagefter og har været det siden 0. klasse, han er fra december, men følger alligevel sin årgang (en lang lang lang historie, som egentlig er uvedkommende).

Jeg sad og lavede lektier med ham her i eftermiddag, og så begynder han at sige "jeg er dum, jeg kan ikke find eud af noget" osv. osv., selvom han faktisk er rigtig rigtig god til det vi laver. Jeg roser ham ofte og siger "aajjj det er du godt nok god til, jeg kan høre du har øvet dig" osv..

Hvis jeg roser ham bliver han gal, og vil ikke lave mere skolearbejde. Og så går han over i det der "jeg kan ikke finde ud af noget" osv.. Jeg gad virkelig godt at booste hans selvtillid, for han kan virkelig godt!

Faktisk har han tit den indgangsvinkel til nye ting "det kan jeg ikke find eud af", jeg synes ellers jeg prøver at give ham selvtillid, og mod på at prøve nye ting med oprejst pande, men det lykkes åbenbart ikke særlig godt.

Har i nogle forslag til at booste selvtilliden?

(Ind imellem bruger vi mentaltræning af Carsten Sommerskov, som måske har en lille effekt)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2012

tarkoflen

Anonym skriver:

Jeg har en søn som netop er startet i 1. klasse. Egentlig er han lidt bagefter og har været det siden 0. klasse, han er fra december, men følger alligevel sin årgang (en lang lang lang historie, som egentlig er uvedkommende).

Jeg sad og lavede lektier med ham her i eftermiddag, og så begynder han at sige "jeg er dum, jeg kan ikke find eud af noget" osv. osv., selvom han faktisk er rigtig rigtig god til det vi laver. Jeg roser ham ofte og siger "aajjj det er du godt nok god til, jeg kan høre du har øvet dig" osv..

Hvis jeg roser ham bliver han gal, og vil ikke lave mere skolearbejde. Og så går han over i det der "jeg kan ikke finde ud af noget" osv.. Jeg gad virkelig godt at booste hans selvtillid, for han kan virkelig godt!

Faktisk har han tit den indgangsvinkel til nye ting "det kan jeg ikke find eud af", jeg synes ellers jeg prøver at give ham selvtillid, og mod på at prøve nye ting med oprejst pande, men det lykkes åbenbart ikke særlig godt.

(Ind imellem bruger vi mentaltræning af Carsten Sommerskov, som måske har en lille effekt)

Jeg har ingen erfaring overhovedet, men jeg tænker, om du måske skulle prøve at spørge hans lærer, om de har nogle gode redskaber? Det kan også være, at de kan sige, hvorfor han selv synes han er dum, om han bliver drillet i skolen eller om han bare er nervøs for at fejle?

Anmeld

18. august 2012

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Tak for rådet, det vil jeg tage til mig, og evt. tale med læreren til næste skole-hjem samtale.

Anmeld

18. august 2012

kristinaS

Anonym skriver:

Tak for rådet, det vil jeg tage til mig, og evt. tale med læreren til næste skole-hjem samtale.

Skriv el ring til læreren og få en samtale asap, hvis det går dig meget på. Du skal ikke vente på skole hjem samtale så. De er som regel altid flinke til at tage en samtale el. Pr mail/tlf. Det har i hvert fald altid været min oplevelse med mine drenges lærere.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.