Mai-pigen skriver:
Så er dagen overstået. Dagen hvor jeg skulle sættes igang og føde vores lille døde baby. Vi mødte på dødsgangen kl.8 og kl. 8.45, kom jordemoderen og snakkede med os..vi havde heldigvis en god kemi.. Kl.9.20 lagde hun de første 2 stikpiller, samtidig fik jeg to smertestillende. Så var det bare at vente..vi græd lidt og jeg sov lidt. Vågnede da Martin skulle spise frokost, og der havde jordemoderen talt med lægen og jeg måtte nu få piller hver 3. Time, fremfor hver 4., for at sætte lidt skub i tingene. De 2 næste blev så lagt kl.12.30, og så begyndte der ret hurtigt at kunne mærkes smerter i lænd og underliv, som kraftige menstruationssmerter (meget kraftige). Efter en time fik jeg en morfin sprøjte og så skulle jeg ud og tisse og jordemoderen var til stede, så hun ville gå med.. Så gik vandet, og da jeg sætte mig på toilettet kunne jeg mærke noget ligesom glide ned, jeg blev lidt bange.. Jorddmoderen undersøgte mig kort forneden og sagde nu varer det ikke længe..og at jeg skulle komme ind i sengen og ligge. Det gjorde jeg så..jeg var nu rigtigt godt smertedækket. Kort efter jeg lå i sengen, blev vores lille døde baby født, det var så mærkeligt og jeg græd som pisket.. Vi fik lov til at se baby og "han" var så fin, så lille, jeg fik bare så ondt af ham.. Jeg siger ham fordi vi alle syntes det lignede mest en lille dreng, vi får 100 % svar efter undersøgelserne.. Jordemoderen var så god og hun gjorde mig i stand og så ville Martin gerne holde den lille.. Vi fik lidt tid alene med ham.
Efter lidt tid, der var meget sørgeligt, kom hun ind og vi skulle se om moderkagen kunne komme hel ud, så jeg kunne slippe for udskrabning.. Den kom ud, hel.. Så nu ville de observere blødning, og efter et par timer måtte vi tage hjem.. Jeg var på nuværende tidspunkt ret påvirket af morfinen, så der gik lidt mere end et par timer inden vi tog hjem..men vi nåede da hjem til vores 2 drenge og spise aftensmad sammen med dem. Gudskelov at vi har dem...
... selv om det var en fejl, så er dødsgangen vist slående rigtigt
.............. føler VIRKELIG med dig.....
Anmeld