Hvad ville I gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

741 visninger
9 svar
0 synes godt om
17. august 2012

Anonym trådstarter

Sagen er den, at min datter har leget med en skolekammerat. Hun er 7 og han er 8. Bagefter fortæller hun mig, at han har spurgt hende om de ikke skal tage tøjet af og bolle. Da hun sagde nej til det spurgte han om hun så i det mindste ikke ville tage tøjet af så han kunne tage billeder af hende. Min datter vidste godt, at der et eller andet sted var noget forkert i hans spm og holdt fast på sit nej. Hvilket vi har rost hende for. Men spm er hvad ville I gøre ved det? Mit moderhjerte har lyst til at holde ham væk fra hende og legeaftaler er bare slut + kontakte mor og snakke med hende om det. Mit pædagogiske jeg siger at eftersom han har en storebror så har han nok den vej fået af vide hvad bolle er. Men det med kameraet ved jeg ikke hvordan jeg skal forholde mig til. Hvad ville I gøre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2012

Princesspigen

Anonym skriver:

Sagen er den, at min datter har leget med en skolekammerat. Hun er 7 og han er 8. Bagefter fortæller hun mig, at han har spurgt hende om de ikke skal tage tøjet af og bolle. Da hun sagde nej til det spurgte han om hun så i det mindste ikke ville tage tøjet af så han kunne tage billeder af hende. Min datter vidste godt, at der et eller andet sted var noget forkert i hans spm og holdt fast på sit nej. Hvilket vi har rost hende for. Men spm er hvad ville I gøre ved det? Mit moderhjerte har lyst til at holde ham væk fra hende og legeaftaler er bare slut + kontakte mor og snakke med hende om det. Mit pædagogiske jeg siger at eftersom han har en storebror så har han nok den vej fået af vide hvad bolle er. Men det med kameraet ved jeg ikke hvordan jeg skal forholde mig til. Hvad ville I gøre?

trods jeg lige har læst en artikel her på baby om børn og sex osv, så er der nogle alarm klokker der ringer hos mig.. (skal lige siges jeg ingen børn har endnu og ikke har erfaring med børn og doktorlege), men i det han vil have hun smider tøjet så han kan tage billeder !?!?

hvor kommer det fra ? det virker forkert, ihværtifal i mine øre..  

er super super glad for at høre at din datter vælger at sige nej og holder ved sit nej.. 

hvad du skal gøre ved jeg ikke, men selv ville jeg nok tage en samtale med drengens mor/forældre for mine tanker lyder på om han kan være udsat for noget forkert siden han har den viden og sådan  

håber for alt i verden at jeg som uerfaren mor tager fejl!  

Anmeld

17. august 2012

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Anonym skriver:

Pyha, jeg er glad for at min datter på 8 stadig hader drenge. Synes du skal snakke med drengens forældre så de kan forklare at det er forkert at tage nøgen billeder af andre ( specielt den alder) men rigtig godt gået af din datter, hun fortjener da ros 

Anmeld

17. august 2012

Solstrålebørn

Synes bestemt du skal tage snakken med hans forældre så de ligesom får at vide hvad der har foregået... 

Godt din datter holdte fast i sit nej.. 

Anmeld

17. august 2012

Eliza

hvis det var min søn, ville jeg ihvertfald sætte pris på at du lige greb knoglen og sendte et opkald i min retning.. 

Tror det er det bedste i kan gøre nu 

(syntes du og især din datter har tacklet det flot så langt)

men ring til drengens mor og se hva hun siger til hele baladen.. 

Anmeld

18. august 2012

Anonym trådstarter

Tak for jeres tilbagemeldinger. Jeg vil ringe til moren her i weekenden og spørge hende om det. Puha, en ubehagelig samtale altså.

Anmeld

18. august 2012

Muffin_girl

Solstrålebørn skriver:

Synes bestemt du skal tage snakken med hans forældre så de ligesom får at vide hvad der har foregået... 

Godt din datter holdte fast i sit nej.. 

Anmeld

18. august 2012

Anonym trådstarter

Ringede til mor her til formiddag. Hun var rimelig ligeglad overfor mine bekymringer og mente at det var normalt at børn eksperimenterede lidt med deres seksualitet. Hun mente desuden, at min datter ikke kan have været bekymret overfor det eftersom hun først kom et par dage efter og sagde det. Slut med de legeaftaler..

Anmeld

18. august 2012

Frk. Himmelblå

Anonym skriver:

Ringede til mor her til formiddag. Hun var rimelig ligeglad overfor mine bekymringer og mente at det var normalt at børn eksperimenterede lidt med deres seksualitet. Hun mente desuden, at min datter ikke kan have været bekymret overfor det eftersom hun først kom et par dage efter og sagde det. Slut med de legeaftaler..

Åh jamen dog da!! 

Hun har jo ret i det med at eksperimentere, men det er SGU da vigtigt, at drengen får at vide, at det ikke er ok med fotos, da det jo kan risikere at skade pigen og ikke mindst ham selv. Børn har da brug for at blive guidet!

Ærgerligt hvis forældre vælger at blive stødt i stedet for at tage det oppefra og ned. Der er forskel på hjælp og kriminalisering. Du ville jo blot hjælpe.

Og nu ender det i noget negativt alligvel.

Ih altså, hvis bare voksne gad at være voksne!

(Ps: Er det helt udelukket at ringe op igen og beklage det ukonstruktive udfald af samtalen og sige, at du egentlig ønsker noget bedre for jeres børn, og om hun ikke kan følge din bekymring, når du udtrykker det sådan og sådan...?)

Anmeld

18. august 2012

Annette A

Tror nu på en eller anden måde heller ikke at der er noget unormalt i det. Mennesket er jo et seksuelt væsen fra det fødes til det dør og det er en del af dets natur at undersøge dette fra de er ganske små. Jeg hvade selv en drengeven som barn og han ville have jeg skulle slå ham i numsen med en køkkenrulle og ville også gerne se mig uden tøj. Det ville jeg dog ikke og sagde det til min  mor som var bedste venninde med hans mor. Hun forklarede hans mor det og hun reagerede voldsomt på det og ville ikke se os i nogle år.Dog kender vi dem begge i dag og lagde det bag os.

Men sagen var at der intet bizart var i det, men at det er vigtigt man lærer sine børn at sige fra, som din datter også har gjort,  når de føler deres grænser bliver overskredet plus at det er vigtigt man erkender at ens barn kan "udsætte" andre børn for ting som man må tale med dem om. Der er jo intet galt med børnene og det er vigtigt man som voksen håndterer det sådan at børnene ikke føler der er noget galt med dem. Det er vigtigt at de voksne kan tale sammen om det og finde ud af hvordan man får børnene til at respektere hinandens grænser.

Det er ærgeligt hans mor ikke vil tage en kostruktiv snak med dig om hvordan I tackler det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.