-hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

337 visninger
5 svar
0 synes godt om
17. august 2012

Meandu

Hej piger.

Jeg er ny herinde. Har brug for jeres hjælp. Jeg har en dreng på snart 3 mdr. Han vil KUN sove enten på mig eller på min mand, om dagen. Om natten sover han i sin seng. Han spiser fint, og sover fint, udover at han ikke vil sove alene om dagen. Så snart vi ligger ham i sengen, liften, sofa vågner han med det samme. Vi laver ikke andet end at prøve på at få ham til at sove, og holde ham mens han sover. Vi vil mere end gerne vænne ham til at sove for sig selv om dagen, så vi også får lidt tid til os selv, og til hinanden.  Har prøvet lidt af hvert, men intet har virket endnu. Har i nogle forslag til, hvad vil kan gøre??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2012

Leneur

LaBen skriver:

Hej piger.

Jeg er ny herinde. Har brug for jeres hjælp. Jeg har en dreng på snart 3 mdr. Han vil KUN sove enten på mig eller på min mand, om dagen. Om natten sover han i sin seng. Han spiser fint, og sover fint, udover at han ikke vil sove alene om dagen. Så snart vi ligger ham i sengen, liften, sofa vågner han med det samme. Vi laver ikke andet end at prøve på at få ham til at sove, og holde ham mens han sover. Vi vil mere end gerne vænne ham til at sove for sig selv om dagen, så vi også får lidt tid til os selv, og til hinanden.  Har prøvet lidt af hvert, men intet har virket endnu. Har i nogle forslag til, hvad vil kan gøre??

Kør en tur med ham i barnevognen. Min datter ville også kun være håndholdt når vi var herhjemme men når hun blev kørt i søvn og så stillet, så havde jeg lige en halv til hel time inden hun gav lyd fra sig igen. Stadig ikke lang tid men lige nok til jeg ku nå et bad og være lidt praktisk eller bare dase på sofaen.

Anmeld

17. august 2012

Meandu

Det har vi prøvet. Han vil slet ikke ligge i barnevognen. Det er ikke nemt

Anmeld

17. august 2012

Turtles

LaBen skriver:

Hej piger.

Hej.
Har i prøvet at ligge en stofble eller lign ned til ham som der lugter af jer? Da jeg ammede lagde jeg en stofble ind i min bh som jeg gik med det meste af dagen, om aften kunne jeg så ligge den ned til min søn, så duftede den af både mig og mad )
Og farmand lå med en stofble om natten på sin pude så duftede den af ham?

Håber det kan hjælpe

Anmeld

17. august 2012

Isaac's mor

Det her lyder måske langt ude... Men herhjemme der slår den aldrig fejl, hvis drengen f.eks. er overtræt og simpelthen bar ikk kan falde til ro (f.eks. græder, piver, er urolig osv) ligger jeg ham i liften/vuggen inde i stuen og tænder for støvsugeren, på få minutter ligger den lille mand og snoooork sover! Emhætte, tørretumbler, barber maskine og hår tørre virker ogs.. Han falder i søvn lige med det samme (med mindre der er noget galt, så virker det selvf. ikk)
Det kunne du jo evt. prøve, ved det virker fuldstændig langt ude, men det sgu noget der virker, min dreng ville nemlig ogs kun ligge hos os de første par uger, men han har vænnet sig af med det nu, ved selvf. ikk om det har noget at gøre med lige præcis det her men man kunne jo altid prøve

(Det skal lige siges vi kun bruger det i nød herhjemme hvis den er hel gal, man kan jo ikk ha en støvsuger med på tur i pusletasken så det er rart at kunne andre tricks ogs, som f.eks. en bestemt måde at holde og vugge barnet på, jeg kan få min søn til at sove på nogle minutter ved nogen enkle bevægelser og en bestemt måde at holde ham på, men det skal ogs lige siges han var rigtig svær at få til at sove i starten, så har viiiiirkelig brugt lang tid på at finde ud af præcis hva jeg kan gøre men det måske det i kan prøve ogs hvis det er, man finder sikkert nok ud af det til sidst )

Anmeld

18. august 2012

Meandu

Tak for jeres svar

Jeg er villig til at prøve alt Vi har prøvet det med bleen. Det virkede desværre ikke... Har ikke prøvet det med støvsugen m.m. Men vil da gerne afprøve det )

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.