Autostol/lift

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.338 visninger
12 svar
0 synes godt om
14. maj 2009

Findusinde

Hej...

Hvad har I brugt/bruger I? Er det autostol fra starten eller har I startet med lift? I så fald, hvor længe har I brugt liften?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2009

charlottekri

vi købte en autostol i Bilka, hvor der var en "adapter" til spædbørn. det var godt nok lidt træls da min datter var mindre og var faldet i søvn, for hun vågnede jo hver gang vi tog hende op af stolen i stedet for at kunne tage babyautostolen med ind, så hun kunne sove videre

Anmeld

14. maj 2009

Tina2

Vi brugte liftnet til min datter de første 3 mdr, men ikke til vores søn. Han sad i babyautostol. De fraråder liftnet nu, da barnet blir slynget rundt io den, hvis der sker noget...
Så jeg vil helt klart anbefale stol..

Anmeld

14. maj 2009

SpunkenJo

Hej hej

Helt klart autostol. jeg forstårfaktisk ikke hvorfor det stadig i DK er lovligt at befordre sine babyer i bilen i en lift+liftnet. det er over 10 år siden(mener jeg), dette blev forbudt i Tyskland....

Det viser sig, at baby bliver til et projektil i kabinen, hvis der sker en kollision!!!
- Har et arbejde der gør, at jeg stifter bekndtskab med biler efter en kollison..

- jeg kan skrive stolpe op og ned om hvor farligt det er at køre uden sele, have løse hunde og børn i bilen.... Men springer lige over, og I slipper for min prædiken.

Jeg kunne ihvertfald ALDRIG finde på, at transportere mit barn i en bil uden lovlig og korrekt monteret autostol.

har selv, en brio primo plus.

Hvis du vil vide mere om autostole og måder hvorpå man kan/skal befordre sine børn, kig på FDM' hjemmeside.

/Jo

Anmeld

14. maj 2009

Sweet1978

Jeg fik at vide i babysam at det efter nye regler er ulovligt at køre med barnet i liften. Det skal være en godkendt autostol.

Anmeld

14. maj 2009

DK

Da Kirstine blev født i dec. 2005 var det lovpligtigt og blev anbefalet at spædbørn skulle ligge i lift med liftnet de første 3 mdr. Så det gjorde hun.

Men nu er det lige omvendt og man skal anvende autostol. Altså det er det sikreste. Bare man ikke lader børnene sove i den, som i liften, da det er dårligt for deres hofter m.m. at sidde/sove længe i en autostol. Men det må der være nogen fys´er eller noget der ved mere om herinde!

Anmeld

14. maj 2009

DK

SpunkenJo skriver:

Hej hej

Helt klart autostol. jeg forstårfaktisk ikke hvorfor det stadig i DK er lovligt at befordre sine babyer i bilen i en lift+liftnet. det er over 10 år siden(mener jeg), dette blev forbudt i Tyskland....

Det viser sig, at baby bliver til et projektil i kabinen, hvis der sker en kollision!!!
- Har et arbejde der gør, at jeg stifter bekndtskab med biler efter en kollison..

- jeg kan skrive stolpe op og ned om hvor farligt det er at køre uden sele, have løse hunde og børn i bilen.... Men springer lige over, og I slipper for min prædiken.

Jeg kunne ihvertfald ALDRIG finde på, at transportere mit barn i en bil uden lovlig og korrekt monteret autostol.

har selv, en brio primo plus.

Hvis du vil vide mere om autostole og måder hvorpå man kan/skal befordre sine børn, kig på FDM' hjemmeside.

/Jo

Ja, man kalder det vist for "pomfrit"nettet nu...

Anmeld

14. maj 2009

finkedinke

min store datter på 7 lå i lift med net. Jeg mener at huske at det var anbefalingen dengang når de var helt små.
De to andre tøser på 3½ år og 4 mdr har begge siddet i autostol.

Følgende link giver mig helt gåsehud, det er en test med en dukke i liftnet
http://www.youtube.com/watch?v=qeJ50z-r-5s

Berith

Anmeld

14. maj 2009

Pia

DA vi fik Lærke i 2006 fik vi af vide i babybutikker og ved FDM at børn indtil 3 måneder skulle ligge i liften og så fast spændt med liftnet..
Så det gjorde vi den gang.. Og vil sige at jeg var ganske tryg ved det..
Men tror så også der er stor forskel på liftnet.. Lærke kunne på ingen måde triller rundt eller blive kastet rundt på den måde, som man kan se den baby gøre på den video Finkedinke har lagt ind..
I liftnette den gang var der stor skum stykker man lagde inden i liften, så den lille lå helt i spænd..
Havde så godt hørt og læst at liftnet ikke er det de anbefaler nu om dage..
Det er ikke ulovligt.. har talt både med babybutikker, fdm og politiet..
Men da min kusine fik hendes søn tiligere på året, der blev de forsat anbefaket liftnet indtil 3 måneder, hvis de vidste at de skulle køre meget..

Det er jo en jungel og finde ud af det, når man bliver rådet forskelligt alle steder..
Og faktisk er det jo ganske forkastelig at man ikke kan få et ordentlig svar..

Når vi får vores lille datter  kommer til ( forhåbentlig inden for en uge ) så vil vi både have liftnet og autostol.
stolen har vi, men vi lejer liftnet..
Vi ved at vi kommer til og køre en del her i sommer og jeg sidder altid på bagsædet med den bette..
Det har jeg gjort med vores datter indtil nu og det vil jeg også gøre med den næset..
Jeg ved godt at det selvf ikke hjælper, hvis uheldet er ude..
Men jeg må indrømme at jeg er af den overbevisning at var liftnettet så farligt, så var det taget af market for længe siden..
Men det er bare min mening..

Men kan sagtens forstå at når folk ser film som det klip der ligger i denne debat bliver afskrækket..
Men jeg harså også set havd der kan ske selvom de sidder i en autostol koreket fastspændt og det hele og det var heller ikke et køn syn..

Pia.

Anmeld

14. maj 2009

Stumpen

Jeg er fortaler for autostole og fandt dette link fra en tidligere debat herinde

http://www.youtube.com/watch?v=qeJ50z-r-5s

Men med lidt søgning på nettet, så er det ikke ulovligt med liftnet, man skal bare montere det rigtig, vende baby med hovedet indad og aldrig i nærheden af airbag..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.