DA vi fik Lærke i 2006 fik vi af vide i babybutikker og ved FDM at børn indtil 3 måneder skulle ligge i liften og så fast spændt med liftnet..
Så det gjorde vi den gang.. Og vil sige at jeg var ganske tryg ved det..
Men tror så også der er stor forskel på liftnet.. Lærke kunne på ingen måde triller rundt eller blive kastet rundt på den måde, som man kan se den baby gøre på den video Finkedinke har lagt ind..
I liftnette den gang var der stor skum stykker man lagde inden i liften, så den lille lå helt i spænd..
Havde så godt hørt og læst at liftnet ikke er det de anbefaler nu om dage..
Det er ikke ulovligt.. har talt både med babybutikker, fdm og politiet..
Men da min kusine fik hendes søn tiligere på året, der blev de forsat anbefaket liftnet indtil 3 måneder, hvis de vidste at de skulle køre meget..
Det er jo en jungel og finde ud af det, når man bliver rådet forskelligt alle steder..
Og faktisk er det jo ganske forkastelig at man ikke kan få et ordentlig svar..
Når vi får vores lille datter kommer til ( forhåbentlig inden for en uge

) så vil vi både have liftnet og autostol.
stolen har vi, men vi lejer liftnet..
Vi ved at vi kommer til og køre en del her i sommer og jeg sidder altid på bagsædet med den bette..
Det har jeg gjort med vores datter indtil nu og det vil jeg også gøre med den næset..
Jeg ved godt at det selvf ikke hjælper, hvis uheldet er ude..
Men jeg må indrømme at jeg er af den overbevisning at var liftnettet så farligt, så var det taget af market for længe siden..
Men det er bare min mening..
Men kan sagtens forstå at når folk ser film som det klip der ligger i denne debat bliver afskrækket..
Men jeg harså også set havd der kan ske selvom de sidder i en autostol koreket fastspændt og det hele og det var heller ikke et køn syn..
Pia.