Hvad bruges det til og er det vigtigt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.362 visninger
7 svar
0 synes godt om
17. august 2012

lottemusen

Jeg har en huskeliste fra Babysam, hvor der står alle de ting man skal købe til babyen.
Nogle ting er jeg bare lidt i tvivl om, så jeg håber i kan hjælpe mig  

- Babyvatpinde: Må man gerne bruge dem til babyens øre, eller er de tiltænkt til anden brug?

- Vatrondeller: Hvad bruger man disse til, og er de nødvendige?

- Babyneglesaks: Kan man bare bruge en almindelig?

- Badetermometer: Er det nødvendigt, eller kan man måle temperatueren på en anden måde?

- babybadesæbe, babyolie og babyshampoo: Er det ikke nok med babybadesæbe til at starte med? Shampoo bruger man vel først senere...? Og Olien, er det nødvendigt?

- Zinksalve: Hvilken kan I anbefale? 

Det var vist det jeg mangler svar på 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2012

Drømme

lottemusen skriver:

Jeg har en huskeliste fra Babysam, hvor der står alle de ting man skal købe til babyen.

- Babyvatpinde: Må man gerne bruge dem til babyens øre, eller er de tiltænkt til anden brug?

- Babyneglesaks: Kan man bare bruge en almindelig?  Jeg er rigtig glad for babyneglesaksen, det er lettere at undgå at komme til at stikke i / eller klippe i babys fingre end med en alm.

I starten kan man nuldre det yderste negl væk

- Badetermometer: Er det nødvendigt, eller kan man måle temperatueren på en anden måde? Har et, og det var godt i starten, for jeg elsker varme bade, og havde svært ved at vurdere temperaturen. Nu går det bedre, og det er lettere at regne ud. Men ville ikke have undværet den i starten.

- babybadesæbe, babyolie og babyshampoo: Er det ikke nok med babybadesæbe til at starte med? Shampoo bruger man vel først senere...? Og Olien, er det nødvendigt? Vi bruger kun babyolie, og det er sådan vi hele tiden har gjort. Jo længere man kan vente med at bruge sæbe, desto bedre. Sæbe er ikke godt for sart hud.

- Zinksalve: Hvilken kan I anbefale? Ingen Kogte klude og en masse lufttørring er 100 gange bedre

Har skrevet mine svar med blåt

Anmeld

17. august 2012

pemiro

lottemusen skriver:

- Badetermometer: Er det nødvendigt, eller kan man måle temperatueren på en anden måde?

- babybadesæbe, babyolie og babyshampoo: Er det ikke nok med babybadesæbe til at starte med? Shampoo bruger man vel først senere...? Og Olien, er det nødvendigt?

Vatpindende bruger vi efter bad, for lige at tørre ørene lidt. Babyvatpinde er designet så man umuligt kan komme for langt ind i ørene.
Vatrondeller: ingen ide, jeg har ikke haft brug for nogle, udover når jeg fjerne makeup på mig selv
Babyneglesaks er super god, da det er sværre at klippe i huden på baby, her har vi dog kunne "skubbe" neglene af indtil videre, men babyneglesaksen skal meget snart i brug da neglene bliver hårdere.
Jeg vil ikke turde bruge en alm, da de små pus aldrig ligger stille med hånden
Badetermometer har vi ikke. Vi benytter vores albue til at tjekke om temperaturen er ok
Vi har brugt olie, som er kommet i vandet når han skal bade, fordi han har lidt tør hud. Det hjælper rigtig godt... De andre ting har vi ikke brugt og vil gerne vente så længe som overhovedet muligt med det...
Af zinksalve bruger vi bephantol (staves) som fås bla i matas.. Vi har dog endnu kun brugt den i hans små hudfolder som godt kan blive lidt røde.. Det var dog værst i starten og pt bruger vi det ikke.. Han har endnu ikke haft rød numse.
Den salve er også forebyggende, hvilket jeg synes er smart nok, og så virkede den utrolig hurtigt på hans små hudfolder! Så den vil jeg anbefale dig...

Håber du kunne bruge svarene forresten er baby 2 mdr her

Anmeld

17. august 2012

LR85

Nej, du har ikke brug for de ting. 

Bruger kun olie til vandet. 

De andre ting der er beskrevet er unødvendige. Bare sørg for a badevandet er køligere end det man selv bruger. 

Og derudover er babysams liste virkelig dårlig synes jeg. Der er mange overflødige ting og husker det som om der også mangler nogen vigtige ting. 

Anmeld

17. august 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Det var dog en tosset liste!!

Det eneste vi nogensinde har haft brug for på den liste er neglesaksen! Når der en sjælden gang i mellem har været brug for numse crem, bruger vi barrier crem fra apoteket. Her virker zinksalve ik! Vh stine

Anmeld

17. august 2012

Clisolka

lottemusen skriver:

Haha ja det er lidt af nogle unødvendige ting der er på den liste...

Babyvatpindene er fine nok på den måde, at man ikke kan komme for langt ind i øret, men livsnødvendigt, nej

Vatrondeller - har aldrig brugt dem

Babyneglesaks, den kan være god at have

Badetermometer - nyttigt hvis man skal måle temperatuen i vandet, men ikke et must

Babybadesæbe osv.. Ja, olien skal du bruge til at starte med - sæbe og shampoo er slet ikke nødvendigt 

Zinksalve - jeg har altid haft godt nytte af Neutrals alm. 

Anmeld

17. august 2012

livhemdrup

Ville aldrig bruge zink salve det svier som jeg ved ik hvad. 

Anmeld

17. august 2012

Skouboe

Neglesaksen er god at have, en voksen saks er ikke så god til babyfingre. Den bedste vi fandt var den billige fra Kvickly, tror jeg. Det skal være lige i skæret, og ikke buet som voksen sakst. 

Vi købte et "fisketermometer"fra kvickly.. Det gav en god pointer for temperaturen i starten, og efterfølgende blev det yndlingslegetøjet.

Vi brugte hverken sæbe eller olie til pigernes bad, før de startede i institution. Rant vand rengør fint.

Vi bruger enten tjæresalve fra apoteket (inotyl) eller A Dermas babynumse ceme. Den hedder Euryase eller noget i den stil - ligeledes fra apoteket.

Derudover har vi haft god glæde af en rigtig fed creme, der har hjulpet med at beskytte huden i ansigtet og hænderne mod kulde/savl. Ceridal fra apoteket indeholder ikke vand overhovedet og er super til det formål.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.