Så er jeg hjemme fra lægen...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

493 visninger
5 svar
0 synes godt om
14. maj 2009

LineD

... Ja som overskriften siger, så er jeg lige hjemvendt fra mit frygtede besøg ved lægen..
Jeg blev sendt hjem med en henvisning til Fys, og en ordre på at sygemelde mig med det samme.
Desværre ved hun ikke hvor længe det vil være nødvendigt at være sygemeldt, da det kan gå begge veje, endten kan fysioterapien holde bækkensmerterne i skak, eller ikke. Men en ting kunne hun sige, det var ikke sandsynligt det blev bedre før jeg havde født...

ÆV ÆV ÆV sådan noget møg, så skal snakke med arbejdet(praktik pladsen) i morgen, og så have ringet og snakke med kommunen hvordan jeg står i hht. kontrakten og sådan..

Øv altså... Men ØV hvor har jeg også ondt, så jeg kan godt se det nok er det eneste at gøre... men synes bare det er rigtig træls at være mig lige nu!

Andre der har prøvet at blive sygemeldt så "tidligt" i graviditeten?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2009

Findusinde

Hej Line..

ØV ØV ØV hvor er det træls for dig.. Jeg blev selv sygemeldt da jeg var i uge 13... Jeg var aftenvagt på et plejehjem og belastninge, løft, forflytninger og stress blev for meget for mig, jeg var sindsyg øm i hele kroppen, havde konstant kvalme og følte jeg kunne sove 24 timer i døgnet.. Min læge sygemeldte mig på halv tid, og så var det op til mig og min arbejdsplads at finde ud af hvordan det ville være bedst for mig...

Der gik en mrd inden jeg kom igang igen, nu arbejder jeg på dagholdet fra 8-12, hver dag, fri weekenderne, og FO dage på helligdagene.. Det passer mig fint PT, men skal til min 24 ugers undersøgelse her den 2 juni, og der tror jeg desværre det er ved at være slut, jeg er begyndt at blive MEGET øm igen, i ben, bækken og mave..

Husk altid på at det vigtigeste er dit barn og dit helbred..

Et opmuntrende knus!

Anmeld

14. maj 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
LineD skriver:

... Ja som overskriften siger, så er jeg lige hjemvendt fra mit frygtede besøg ved lægen..
Jeg blev sendt hjem med en henvisning til Fys, og en ordre på at sygemelde mig med det samme.
Desværre ved hun ikke hvor længe det vil være nødvendigt at være sygemeldt, da det kan gå begge veje, endten kan fysioterapien holde bækkensmerterne i skak, eller ikke. Men en ting kunne hun sige, det var ikke sandsynligt det blev bedre før jeg havde født...

ÆV ÆV ÆV sådan noget møg, så skal snakke med arbejdet(praktik pladsen) i morgen, og så have ringet og snakke med kommunen hvordan jeg står i hht. kontrakten og sådan..

Øv altså... Men ØV hvor har jeg også ondt, så jeg kan godt se det nok er det eneste at gøre... men synes bare det er rigtig træls at være mig lige nu!

du får lige en STOOOOR knuser!!
og så puster jeg så smertene bliver bedre!

Anmeld

14. maj 2009

Tina2

Hvor langt er du henne?

Begge gange er jeg blevet sygemeldt i uge 22.... Har haft bækkenløsning begge gange... Havde aftenvagt i hjemmeplejen....

Pas godt på dig selv og dit bækken... Ellers kan du risikere det bliver der efter fødslen også:-( Prøvede jeg 1. gang... Havde smerter indtil min datter var 2 år, hvorimod det forsvandt med det samme efter min 2. fødsel....

Så pas godt på dig selv:-)

Anmeld

14. maj 2009

Sweet1978

LineD skriver:

Ikke med bækkenbundsløsning, nej, men under første graviditet var jeg sygemeldt stort set hele graviditeten. Først havde jeg kvalme 24 timer i døgnet så slemt at jeg var indlagt 2 x 2 uger. Da det holdt op omkring 3-4 mdr. fik jeg ryg/bækken smerter. Jeg holdt det nede med apunktur (er det ikke det, det med  nålene hedder). Det fik jeg på Grindsted sygehus, men de har jo ikke barselsafdeling mere.

Men jeg har lige set i de unge mødre (Melissa) at man ved fysen får eller i al fald kan bede om et bækkenløsningsbælte, som aflaster og hjælper på smerterne.

Held og Lykke håber du får det bedre.

Anmeld

14. maj 2009

LineD

Hej tøser..

Ta for krammene, jeg er kun 12 uger henne, men har jo godt nok 2 diskusprolapser i lænden i forvejen som jo allerede inden graviditeten gav smerter, det fik jeg dog morfin for, men stoppede med det da jeg blev gravid, hvilket jo har givet mig uudholdelige smerter, men kunne holde det i skak med zone terapi og akkupunktur (jo det er det med nålene ) ...

Min læge sagde at jeg skulle sygemeldes og forsøge med fysioterapien og så skulle vi snakke om jeg skulle hel eller deltids sygemeldes, men da jeg jo er elev pt. så kan man ikke rigtig deltids sygemeldes, da jeg under alleomstændigheder så ikke vil have de timer jeg jo skal have...

Smerterne er rigtig slemme, ja hver gang jeg skal bevæge mig... men jeg må se om jeg kan få lidt klaring på det i morgen, jeg møder på arbejde og beder om at snakke med min leder og vejleder, og hvad de tror omkring deltids sygemelding... Jeg selv tror ikke det er løsningen for mig, da jeg allerede efter 2 timers (ellers mildt mildt mildt arbejde) har så ondt jeg kunne kravle grædende ud i bilen og køre hjem...

Det er en lidt øv situation, men ligemeget hvad så bliver jeg nødt til at se på hvad der er bedst på sigt, jeg skulle jo gerne være her maaange år endnu hehe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.