Ribbensteg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.260 visninger
8 svar
0 synes godt om
16. august 2012

Mussen2

Kan man lave den på forhånd for så at skal spise den senere hvis ja hvordan?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2012

Fenja09

Ja, man steger den som man normalt ville og så sætter man den i køleskabet når den har rette temperatur. Den kan så genvarmes når i skal spise den.

/Fenja

Anmeld

16. august 2012

Mussen2

Fenja09 skriver:

Ja, man steger den som man normalt ville og så sætter man den i køleskabet når den har rette temperatur. Den kan så genvarmes når i skal spise den.

/Fenja

Ok. Hvordan varmes den op igen ( jeg tænk om den kan blive tør?)

Anmeld

16. august 2012

Fenja09

Jeg ville bare lade være med at langtidsstege den og så bare give den 1 1/2 time i ovnen. Den vil jo aldrig smage som når den lige er lavet, men det kan sagtens spises selvom det er forstegt og så genvarmes. Normalt ville jeg give den 2 timer på 175 g, hvis den ikke skal langtidsstege.

Den skal bare varmes op i ovnen eller mikroovn, hvis det er hvad i bruger. Stil den ind ved svag varme ( 150 g) og lad den stå indtil den er varmet igennem.

Anmeld

16. august 2012

Mussen2

Fenja09 skriver:

Jeg ville bare lade være med at langtidsstege den og så bare give den 1 1/2 time i ovnen. Den vil jo aldrig smage som når den lige er lavet, men det kan sagtens spises selvom det er forstegt og så genvarmes. Normalt ville jeg give den 2 timer på 175 g, hvis den ikke skal langtidsstege.

Arh ok, så du vil opvarme n ved at give den den sidste halve time ved 175 grader?

Anmeld

16. august 2012

Fenja09

Mussen2 skriver:

Arh ok, så du vil opvarme n ved at give den den sidste halve time ved 175 grader?

Jeg ville vælge at sætte den ind på 150 g og så lade den varme igennem. Når den får 1 1/2 time vil den stadig kunne spises når i tager den ud, men som regel får man jo de sprøde svær til allersidst. Det er ikke sikkert at i vil opnå det på samme måde når i genvarmer og slet ikke hvis det er i mikroovn.

Anmeld

16. august 2012

Mussen2

Fenja09 skriver:

Jeg ville vælge at sætte den ind på 150 g og så lade den varme igennem. Når den får 1 1/2 time vil den stadig kunne spises når i tager den ud, men som regel får man jo de sprøde svær til allersidst. Det er ikke sikkert at i vil opnå det på samme måde når i genvarmer og slet ikke hvis det er i mikroovn.

Nej, det er lidt et sats, men har ikke tid til at lave den til aftensmad i dag og jeg tog den ud af fryseren i tirsdags, så jeg tænker den bør tilberedes i dag.
Den tøede op tirsdag og kom på køl herefter. Hvad tror du?

Anmeld

16. august 2012

Fenja09

Mussen2 skriver:

Nej, det er lidt et sats, men har ikke tid til at lave den til aftensmad i dag og jeg tog den ud af fryseren i tirsdags, så jeg tænker den bør tilberedes i dag.

Tror den skal laves idag. Kender det godt og nogle gange er det bare madspild når man ikke liiige får lavet det man tager op. Synes bare du skal smide den i ovnen og om ikke andet så kan i da bruge det til en rugbrødsmad, smager skønt

Jeg har da ofte lavet flæskesteg og så har vi varmet det dagen efter. Har lavet det helt alm. 1 1/2 - 2 timer i ovnen på ca 175 g. Nogle gange 200 g hvis det er f.eks er 1 1/2 time. Har du stegetermometer så skal den bare være min. 75 g indeni.

Anmeld

16. august 2012

Isabella_mor

Mussen2 skriver:

ellers kan i tilberede den og så bruge den som pålæg.... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.