Isabella_mor skriver:
Nu har jeg set på facebook der er en side der hedder Fucking Flink.
Den er lavet af en mand der hedder Lars Ap som også har skrevet en bog ved samme navn..
nu har jeg ikke læst bogen, ENDNU da jeg ikke ejer den. men jeg agter at gøre det. fordi jeg syntes det er smadder interessant...
Simpelthen fordi at jeg tit oplever at mange vrisser af hinanden og har hang til at bruge en masse energi på at være negative over for hinanden. skælde og smælde og skyde skyld og det ene og det andet.. i trafikken, Herinde.. omkring institutionerne, ens venner, ens familie ham nede i brugsen der snød foran i køen.. osv...
jeg har selv i forbindelse med da jeg havde stress (jeg ser mig selv som rask nu takket være en masse hjælp som jeg har fået) været igang med at arbejde med mig selv, og er gået ind i mig selv på en helt anden måde end jeg nogensinde har prøvet før og arbejdet med mig og mine følelser.. det har givet mig rigtig meget. og meget positivt. via mindfulness (som jeg ikke bestræber) og energi... Men jeg ved også at ved at sprede kærlighed og positivitet til hinanden hjælper..
Har i nogensinde prøvet at få et nummer af en der fortrød i køen på apoteket, på posthuset eller et helt andet sted.. hvordan det føles at der var et andet menneske, et helt fremmed menneske som gjorde noget godt for dig, selvom hun/han ikke kendte dig..
eller har i ikke også prøvet at en cyklist stopper før en indkørsel hvor du holder i din bil og venter på at komme ind på parkeringspladsen og giver dig signal til at du bare kan køre ind...
eller har du prøvet noget andet hvor det bare er en person du aldrig har mødt før har fået sig til at smile eller grine..
jeg tror vi alle oplever disse ting dagligt. men at vi har for travlt til at registrere det. og fokusere på de negative ting og får de positive ting til at forsvinde i en tåge af negative følelser og dårlig energi.
JEG vil opfordre ALLE jer dejlige damer, og mænd herinde på mit elskede baby.dk.. til at prøve hver dag at ligge mærke til de gode ting andre gør for dig, og forsøge at gøre ligesådan mod andre..
Jeg tror på at hvis man bekæmper ondt med godt at det gode vil vinde..
og nu tror i sikkert jeg er mega langhået at høre på.
men jeg syntes vi skal give det et forsøg..
Vi kan jo evt bruge denne tråd til at skrive de ting vi oplever iløbet af vores hverdag ned, de positive dejlige glade sjove osv ting.. også de ting i oplever herinde.. det vil da være skønt...
og vær med til at sprede god stemning ikke kun herinde på baby.dk men også omkring os ude i den virkelige verden...

Så sent som idag hjalp jeg en studerende der lige var flyttet hjemmefra med at få et par kvalitet gryder til billige penge og hun blev sindssygt glad, hende og hendes far stod og smilte og takkede helt vildt og jeg gjorde det bare som ren refleks, hun fik nemlig samtlige af de 40 guldmærker jeg fik i Bilka idag fordi jeg var ude og købe en elbil til drengene og nogle små ting til naboen, jeg bruger ikke selv mærkerne, har nogle gode gryder der ikke skal skiftes ud..
Derudover så går jeg meget op i at smile til alle på min vej, det kan da glippe hvis jeg selv har en dum dag eller har lidt travlt, men jeg går meget op i det, for et smil fra en fremmed kan redde selv den værste dag..