Skulle møde på FG. 5/8 kl. 7.45.
Kom ind og fik kørt en CTG kurve. Han havde det fint. JM. forklarede om det vider forløb og Undersøgte mig indvendig. Her fik jeg 1. stikpille. Skulle komme igen kl. 15.15. På vej hjem skulle vi lige handle og her begyndte de første små veer. De kom og gik i løbet af dagen, da vi kom ind på sygehuset igen var jeg ca. 1,5 finger åben og 1,5 cm. livmoderhals. Fik kørt en ny CTG kurve og skulle blive på sygehuset da de ville se det an på et par timer da jeg havde veer. Men åbnede mig ikke yderligere. Da der var så godt gang i veerne. ville de ikke give mig en stikpille mere. Blev sendt hjem ved 18 tiden. Og skulle ringe når der var 3-4 min. mellem veerne. Ringede ca. 21.15 og da jeg kom på FG. Var livmoderhalsen væk og var ca. 3 cm. åben og de kunne tage vandet.
Der blev gjort klart på fødestuen, jeg fik en lavement og manden ringede til min mor. Vandet blev taget 22.15. Veerne blev herefter kraftigere og kraftigere.. Havde "dobbelt veer" fik 2 veer oven i hinanden og så en "lidt længere pause" ... Da jeg var 5 cm. åben gik det hele i stå. Det var ca. ved 3.30 tiden. Der havde jeg været i bad i 30 min. og kunne næsten ikke være nogen steder for smerter. JM. Foreslog en Epidural og noget ve drop, da hun mente min krop var træt. Narkoselægen kom rimelig hurtigt og jeg fik lagt slangen ind. Den tog hurtigt de fleste smerter, men højre siden blev ved med at gøre ondt. Jeg fik ve drop sat til og JM gav mig lidt ekstra smertestillende i håb om jeg ville blive helt fri for smerter. Da jeg var 6 cm. åben fik jeg presse veer og måtte ikke presse.. Hvilket var rigtig svært og var også nød til at presse ind imellem.
De blev bare kraftigere og kraftigere og til sidst måtte JM have hele hånden op for at "løsne" det sidste, så jeg ikke gik i stykker. Har aldrig råbt så meget af en person før... FØJ! Det gjorde ondt. Men jeg fik lov til at presse og det tog ikke mange gange før han var ude. Kl. 6.18 d. 6/8 kom min lille prins Loke til verden. 3890 g. 53 cm.
Fik ham op på brystet med det samme, og herefter kunne de gøre alt ved mig - var i en helt anden verden.. Registrerede ikke at manden klippede navlesnoren, kunne kun kikke på det lille væsen.
Fik en lille bristning, hvilket kunne klares med 2 sting.
Så syntes alt i alt det var en god fødsel. 8 timer fra de tog vandet og til han var ude.
Vil varmt anbefale en Epidural - var hunde angst for at få den, men hvilken lettelse og du mærker det ikke.. Skal jeg føde igen, skal de bare give mig den med det samme !!
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)
Anmeld