Gravid :) Meeen hva gør man så?? :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

493 visninger
6 svar
0 synes godt om
16. august 2012

Anonym trådstarter

Yes yes yes har lige testet (svagt) positiv idag
Jeg er 4 uger henne på lørdag, så det er jo meget kort
Jeg har en datter i forvejen men den graviditet opdagede jeg først halvvejs i graviditeten og på hospitalet, så de ordnede det hele med Scanning,Jordemoder og lignende, (Nf kom jeg aldrig til da jeg var for langt henne).
Så mit spørgsmål er hvad skal jeg nu??
Skal jeg til læge, hvornår, blodprøver og så videre??

Er Anonym da kun kæresten og veninden ved det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2012

Chili

Anonym skriver:

Jeg har en datter i forvejen men den graviditet opdagede jeg først halvvejs i graviditeten og på hospitalet, så de ordnede det hele med Scanning,Jordemoder og lignende, (Nf kom jeg aldrig til da jeg var for langt henne).

Få det bekræftet hos lægen, også går hele processen igang  Det gjorde den i hvert fald her. Så du får bestilt tider til blodprøver og vandrejournal og der vil du som regel få diverse informationer

Held og lykke

Anmeld

16. august 2012

M!

Først og fremmest tillykke .. <3

Du ringer til lægen når du er over tid og foræller du er gravid, så kommer du til lægesamtale når tid er - og så går det hele derfra..

Ligeså snart hospitalet modtager papire fra lægen, så bliver du tilmeldt jordemoder og så får du brev fra dem og hospitalet.

Anmeld

16. august 2012

Bellas Mor

Skal da først lige sige tillykke  Hvor er det bare dejligt

Det du skal gøre nu, er at kontakte lægen - så får du en tid, til at skal have graviditeten bekræftet med morgenurin.

De opretter en vandrejournal til dig og sender henvisning til både jordmoder og sygehuset (til scanning).

Så det hele sker ligesom af sig selv, når du har været ved lægen

Held og lykke med graviditeten, og endnu en gang - TILLYKKE

Anmeld

16. august 2012

Aagaard

Anonym skriver:

Dejligt!

Du bestiller en graviditetestest hos lægen og så sørger lægen for at du kommer ind i systemet og det første der sker er at du skal til første undersøgelse hos lægen omkring uge 8, hvor du for lavet vandrejournal osv

Tillykke :-)

Anmeld

16. august 2012

Sujan

Altså jeg troede også man skulle til læge med det samme og bekræfte.. men de sagde at hvis testen var positiv så fik jeg bare en tid i uge 9 og så gik alt automatisk derfra med scanninger, JM og så videre..
Men indtil uge 9 var jeg overhovedet ikke til noget.

Anmeld

17. august 2012

Anonym trådstarter

Mange tak for svar og Tillykke
Er stadig gravid idag...hehe tog lige en test mere
Så vil jeg ringe til lægen på mandag hvor han kommer fra ferie
Min termin ligger en dag før min datters fødselsdag, så håber jeg føder 14 dage før eller efter termin

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.