panden mod en mur

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

799 visninger
4 svar
0 synes godt om
14. maj 2009

trolden

har snart i 3 år kæmpe med kommune om hjælp til min datter. hun fik for lidt over 6 mdr siden en talegruppe at gå i, hun har 6 timer om ugen incl transport. men hun kæmper stadig en kamp, hun vil gerne snakke med det er bare svært for hende. holder det ene møde med bh efter det andet men lige lidt hjælper det. der har været snakke om at hun skal i en tvillingklasse her til sommer men det er ikke afgørt endnu, og så vidt bh ved så er der søget for andre børn så hun ender nok i et alm klassen som hun få så svært ved at klare.
Jeg har selv været med i talegruppe og har oplevet at hun bliver overset fordi hun nok er den som har det sværest og har sagt det til bh og talepædagogen men lige lidt hjælper det, og der er ikke tid til at hun kan få en talepædagog i bh en gang om ugen, og bh har sagt at de ikke kan/vel øve med hende, jeg prøver så godt jeg kan når hun kommer hjem men hun er også træt der og har bruge for at lege og være sige  selv hvad ikke er i orden med bh.

Jeg ved virkelig ikke hvad jeg kan gøre for at hjælp hende, jeg følger jeg rammer en pande i mod muren hvergangm skolestrart er udsat en gang så hun skal afsted i år.
Jeg har virkelig ond af hende fordi jeg ved hvor hård skoleverden kan være, blev selv mobbe alle årene, hvad gør jeg??
jeg vil ønske at jeg kunne bytte med hende..
hun er blivet vuderet af en psykolog som ligger mere vægt på at hun er gernert over for fremme og at hun leger med børn som er ynger end hende, men leger man ikke bare med dem man gå på stue med

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2009

Sweet1978

Har ikke lige et godt råd til hvad du kan gøre, for har ikke selv haft børn med taleproblemmer. Men vil bare give dig et kram og sige hold modet oppe, øv med hende og støt hende det du kan når i er sammen.

Jeg kender tilgengæld rumlem med kommunen var hele møllen igennem med min den ældste da hun gik i børnehave, fordi de mente hun faldt meget og havde fysiske problemmer. Det blev så til sidst konstateret at der ikke var noget usædvanligt med hende, men fuck alle de test hun har været igennem. Og på hjemmefronten har jeg selv kæmpet for at få hjælp, da hun havde de vanvittigste raserianfald og var umulig at nå ind til men ingen hjælp/råd at hente. Børnehaven kunne godt se problememt når jeg afleverede og hentede hende, og gjorde hvad der var i deres magt for at hjælpe, men intet nyttede. Nu er hun heldigvis vokset fra det.

Kæmpe kram og varme tanker herfra

Anmeld

14. maj 2009

Mor.sander

Kender det med kampen mod kommunen/systemet alt alt for godt..

Har selv været igennem med min søn.
Vi måtte kæmpe i knap 2 år, før min søn fik støtte i børnehaven, da kommunen ikke mente at de have resurser nok lige til min søn problematik.
Her måtte vi have egen læge, børnelæge, sundhedsplejeske, talepædagog og børnespsykolog på banen inde vi fik støtte.

Det samme skete da vi bad om at få ham udredt, på børnesyg, der mente de ikke at han var dårlig nok. De reagerede først efter at jeg selv have kontaktet børne psyk og de så skrev en henvisning, med stor undren hvorfor han ikke havde fået en tid før.

Det eneste jeg kan råde dig til er at kæmpe og kæmpe... Kommunerne og systemet er ikke glade for at åbne deres fine penge kasser og sådan nogle sager her er det ren og sker, penge de skal have op af lommerne.

Knus & Kram
Selina, som efter lang tids kamp, har en søn der har støtte i børnehaven og skal starte udredning 30 juli.

Anmeld

14. maj 2009

Mor.sander

trolden skriver:

der har været snakke om at hun skal i en tvillingklasse her til sommer men det er ikke afgørt endnu,

Hvad er en tvillingeklasse, hvis jeg må spørger ?

Anmeld

14. maj 2009

trolden

det er en klasse med 2-3 børn som deler en lære, så de kan få den hjælp og tid de har behov for

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.