Forskel på fødsler

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

758 visninger
6 svar
0 synes godt om
15. august 2012

Jannicks.mor

Hej alle

Jeg er gravid i 24. uge med en lille pige. Det er vores 2. barn og har den dejligste dreng på 4 ½ år.

Da jeg skulle føde min dreng tog det laang tid med intense veer (en del af tiden med ve-drop hvor der slet ikke var pause mellem veerne).

Min jordemoder, som også var min konsulterende jordemoder lyttede slet ikke på det jeg sagde (hvis jeg f.eks. sagde jeg lagde af h til kunne hun finde på at sige, at det lige var nemmest hvis jeg blev liggende) og fortalte os overhovedet ikke om hvad der foregik.

Resultatet blev at efter 48 timer med veer og med 7 mennesker jeg ikke vidste hvorfor var der på stuen kom vores dejlige søn til verden med klip og sugekop.

Jeg fik 16 sting og blev opereret 6 dage efter fordi syningen var gledet og jeg havde fået en slem infektion dernede.

Jeg glæder mig rigtig meget til at føde igen og er slet ikke tvivl om at jeg skal føde - jeg vil bare helst ikke opleve sådan en fødsel igen og mit spørgsmål er så:

Er der nogen der har haft en "svær" fødsel 1. gang og en nemmere fødsel 2. gang og var tiden kortere eller længere.??

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2012

babymus77

Har lige født mit 3 barn for præcis 2 uger siden i dag;-) Kan kun sige, fra første fødsel bliver det kun lettere og hurtigere:-)) min sidste fødsel her startede kl 08.15 med små lænde smerter... Kørte på fg kl 09.00 og fik små veer som tog til kl 10.40.... Over på fødestue kl 11.00, presse veer kl 12.58, fødsel kl 13.06... 8 min og han var født!!! Så jo anderledes gang for gang;-) 

Anmeld

15. august 2012

Jannicks.mor

babymus77 skriver:

Har lige født mit 3 barn for præcis 2 uger siden i dag;-) Kan kun sige, fra første fødsel bliver det kun lettere og hurtigere:-)) min sidste fødsel her startede kl 08.15 med små lænde smerter... Kørte på fg kl 09.00 og fik små veer som tog til kl 10.40.... Over på fødestue kl 11.00, presse veer kl 12.58, fødsel kl 13.06... 8 min og han var født!!! Så jo anderledes gang for gang;-) 

Det er simpelthen bare så godt at høre :-) Og stort tillykke med jeres 3. barn :-)

Anmeld

15. august 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Fødsler er forskellige. 1. gang tog det 12 timer og 2. gang tog det 22 timer og endte med sugekop.

Anmeld

16. august 2012

Muffinmus

Ingen af mine 3 har været ens overhovedet.

Første fødsel:

Havde veer i 45 timer uden at have fremgang-endte i aks.

Anden fødsel:

Fødslen varede 8,5 time ca fra første ve til hun var ude. Blev syet 45 min, havde det helt ok, en god fødsel og god JM:-)

tredie fødse:

Havde småveer i flere timer, tog til tjek, lå lidt til obsi 2 timers tid, blev pillet ved for at sætte skub i det og fire timer vi ankom til SH var hun ude, dog med presseveer fra 4 cm åben pga hun lå som stjernekigger til få min inden hun kom ud. egik langsomt mens slutningen gik mega stærkt.

Anmeld

16. august 2012

chael

Du skal snakke med din JM om det. Og lave en fødselsplan! Den skal de følge så vidt muligt slavisk. Og kun hvis der opstår alvorlige komplikationer, hvilket selvfølgelig ikke sker, så skal de gribe ind.

Ang. Længden kan jeg ikke sige så meget om, da jeg har haft 3 ret hurtige fødsler. En på 6 timer, 3,5 time og 1 time og 39 min. Alle fra første ve. Så de er gået hurtigere og hurtigere. Men håber din 2. Fødsel forløber bedre end 1. Gang

*C

Anmeld

16. august 2012

Frk. Himmelblå

Jannicks.mor skriver:

Hej alle

Jeg er gravid i 24. uge med en lille pige. Det er vores 2. barn og har den dejligste dreng på 4 ½ år.

Da jeg skulle føde min dreng tog det laang tid med intense veer (en del af tiden med ve-drop hvor der slet ikke var pause mellem veerne).

Min jordemoder, som også var min konsulterende jordemoder lyttede slet ikke på det jeg sagde (hvis jeg f.eks. sagde jeg lagde af h til kunne hun finde på at sige, at det lige var nemmest hvis jeg blev liggende) og fortalte os overhovedet ikke om hvad der foregik.

Resultatet blev at efter 48 timer med veer og med 7 mennesker jeg ikke vidste hvorfor var der på stuen kom vores dejlige søn til verden med klip og sugekop.

Jeg fik 16 sting og blev opereret 6 dage efter fordi syningen var gledet og jeg havde fået en slem infektion dernede.

Jeg glæder mig rigtig meget til at føde igen og er slet ikke tvivl om at jeg skal føde - jeg vil bare helst ikke opleve sådan en fødsel igen og mit spørgsmål er så:

Er der nogen der har haft en "svær" fødsel 1. gang og en nemmere fødsel 2. gang og var tiden kortere eller længere.??

Knus

Det bliver sandsynligvis kun lettere!

Du har haft en rigtig dum JM. Og det håber jeg virkelig ikke sker for dig igen.

Jeg kan fortælle, at min første fødsel tog 40 timer, hvor veerne gjorde decideret ondt i de 30 timer.

2. gang - ved jeg ikke helt, da jeg ikke kunne skelne plukveer og veer til at begynde med, men veerne gjorde ONDT i omkring 6 timer, og så var det overstået.

Så det er da alt andet lige et døgn mindre med smerter!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.