Orlov efter barsel - Hvordan?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

486 visninger
8 svar
0 synes godt om
15. august 2012

Anonym trådstarter

Jeg har snart overstået min barsel, men er på INGEN måde klar til at sende min dreng ud i den store verden endnu, så vil gerne have et års orlov, eller hvad man kan få.

Nogen der har erfaring med orlov? hvordan og hvorledes?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2012

Nadja+Baby+2012

Anonym skriver:

Jeg har snart overstået min barsel, men er på INGEN måde klar til at sende min dreng ud i den store verden endnu, så vil gerne have et års orlov, eller hvad man kan få.

Det kan være meget forskelligt tror jeg.. Kommer vel an på reglerne på dit arb. Forhør dig ved din leder om reglerne

Anmeld

15. august 2012

LLN

Anonym skriver:

Hvis du har holdt hele din barsel både den del med løn og den på dagpenge, kan du kun holde orlov uden løn hvis du kan aftale det med dit arbejde. Det betyder så også at du ikke får nogle penge og selv skal financiere din orlov.

Anmeld

15. august 2012

TbCp

Afhængig af hvilken kommune du bor i kan du få et lille beløb for at passe dit eget barn i hjemmet - minimum 8 uger max 1 år.

I odense er beløbet 5111kr om md. før skat.

Anmeld

15. august 2012

Anonym trådstarter

TbCp skriver:

Afhængig af hvilken kommune du bor i kan du få et lille beløb for at passe dit eget barn i hjemmet - minimum 8 uger max 1 år.

I odense er beløbet 5111kr om md. før skat.

Hvad hvis jeg er på kontanthjælp? 

Anmeld

15. august 2012

Anonym trådstarter

Nadja+Baby+2012 skriver:

Det kan være meget forskelligt tror jeg.. Kommer vel an på reglerne på dit arb. Forhør dig ved din leder om reglerne

Okay, men jeg er på kontanthjælp.. gør det nogen forskel?

Anmeld

15. august 2012

Anonym trådstarter

LLN skriver:

Hvis du har holdt hele din barsel både den del med løn og den på dagpenge, kan du kun holde orlov uden løn hvis du kan aftale det med dit arbejde. Det betyder så også at du ikke får nogle penge og selv skal financiere din orlov.

Anmeld

15. august 2012

LLN

Anonym skriver:

Det ved jeg ikke om det gør. Men du har vel altid lov til at "melde kontanthjælpen fra" og være hjemmegående, en igen er det selv financieret hvilket vel også er meget rimeligt.

Anmeld

15. august 2012

TbCp

Hvad hvis jeg er på kontanthjælp? 

Åh det ved jeg ikke... det kan man måske godt alligevel så... men så ryger kontanthjælpen nok og så får du kun det beløb som din kommune giver for at passe eget barn hjemme.

Men jeg ved det ikke...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.