mandelolie som fugtighed

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.858 visninger
13 svar
0 synes godt om
14. maj 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Hello ladies
Jeg blev for noget tid siden anbefalet mandelolie som fugtigheds"creme".. er der nogen der har erfaring med det?
Tænker at det vel må være sundere end diverse cremer og olier med tilsætningsstoffer og parfume? både til mor, far og baby?
Jeg ved det ikke, men er meget nysgerrig om nogen af jer ved det!
Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2009

Moderator

øv, ingen der har erfaring eller ekspertise til at svare mig?

Anmeld

14. maj 2009

Sweet1978

Caroline86 skriver:

øv, ingen der har erfaring eller ekspertise til at svare mig?

Nope desværre, men man kan da købe olie til at smøre babyer ind i så det må jo virke

Anmeld

14. maj 2009

missKat

Caroline86 skriver:

Hello ladies
Jeg blev for noget tid siden anbefalet mandelolie som fugtigheds"creme".. er der nogen der har erfaring med det?
Tænker at det vel må være sundere end diverse cremer og olier med tilsætningsstoffer og parfume? både til mor, far og baby?
Jeg ved det ikke, men er meget nysgerrig om nogen af jer ved det!
Knus

du kan sagtens smørre dig ind i olier, men ikke hvilken som helst.
du skal sørge for at det er en olie til huden!!
der findes flere slags olier og de er lavet til hver deres formål!
massageolie er selvsagt til massage og trænger ikke så godt ind i huden, hvilket gør den egnet til formålet
kropsolier er formuleret anderledes og kan derfor trænge ind.
jeg er selv vild med den rosenolie som REN laver. den er helt fantastisk!!!
sidste sommer brugte jeg en fra jurlique, som også var rigtig lækker.

når du bruger dem er tricket at "duppe" dig tør efter bad. Når huden er fugtig tranporteres olien bedre ind i huden.

knus K

Anmeld

14. maj 2009

bette

synes mandelolie er fantastisk..

min mor brugte det efter hunvar blevet opereret for kræft og de havde skåret hende hele vejen over maven... og der smurte hun mandelolie på og det helede bare sååå flot..
men om du kan bruge det til fugtigheds creme det ved jeg faktisk ikke

Anmeld

14. maj 2009

Moderator

missKat skriver:

du kan sagtens smørre dig ind i olier, men ikke hvilken som helst.
du skal sørge for at det er en olie til huden!!
der findes flere slags olier og de er lavet til hver deres formål!
massageolie er selvsagt til massage og trænger ikke så godt ind i huden, hvilket gør den egnet til formålet
kropsolier er formuleret anderledes og kan derfor trænge ind.
jeg er selv vild med den rosenolie som REN laver. den er helt fantastisk!!!
sidste sommer brugte jeg en fra jurlique, som også var rigtig lækker.

når du bruger dem er tricket at "duppe" dig tør efter bad. Når huden er fugtig tranporteres olien bedre ind i huden.

knus K

Kan man ikke bruge alm. mandelolie? skal det være en krops olie? for jeg tænker at en ren mandelolie må være godt for huden?
Jeg havde engang problemer med meget tørhed i de nedre regioner , og der anbefalene min gyn. mig faktisk at bruge mandel olie inden badet, så vandet ikke udtørrede!?
knus

Anmeld

14. maj 2009

Tina2

Jeg brugte mandelolie fra Matas til min mave under begge graviditeter, og det var bare rigtig godt, så det kan du sagtens bruge:-)

Anmeld

14. maj 2009

missKat

Caroline86 skriver:

Kan man ikke bruge alm. mandelolie? skal det være en krops olie? for jeg tænker at en ren mandelolie må være godt for huden?
Jeg havde engang problemer med meget tørhed i de nedre regioner , og der anbefalene min gyn. mig faktisk at bruge mandel olie inden badet, så vandet ikke udtørrede!?
knus

det må ikke være en billig mandelolie, for den er ikke "fin" nok i molekylerne, så den vil mest bare fedte uden på huden og ikke gøre noget synderligt..
jeg ved at apoteket har en intim vask der er en olie, den er super god hvis du har tørhed for neden  
hvis det er til ben og arme, så se lige hvilken olie du køber, der skal i hvert tilfælde stå at den er velegnet til huden

knus

Anmeld

14. maj 2009

Moderator

missKat skriver:

det må ikke være en billig mandelolie, for den er ikke "fin" nok i molekylerne, så den vil mest bare fedte uden på huden og ikke gøre noget synderligt..
jeg ved at apoteket har en intim vask der er en olie, den er super god hvis du har tørhed for neden  
hvis det er til ben og arme, så se lige hvilken olie du køber, der skal i hvert tilfælde stå at den er velegnet til huden

knus

ok..tak for tippet
knus

Anmeld

14. maj 2009

missKat

Caroline86 skriver:

ok..tak for tippet
knus

det var da så lidt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.