En fantastisk rejse venter - gode råd ønskes

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

349 visninger
8 svar
0 synes godt om
14. maj 2009

Muslingen

Jeg må lige dele en dejlig ting med jer.

Vi skal til Australien til November i 19 dage, og vi har fået rejsen "smidt i nakken". 5350 pr. person for fly og den første uge på hotel - et super fedt hotel hvor der er lille køkkken på værelset, grillomåde, swimmingpools og vaskemaskiner, så man ikke behøver have så meget tøj med til den næsten 3 uger. Vi booker så 9-10 dage mere, og da hotellerne er ret billige dernede, bliver prisen god.
Jeg glæder mig simpelthen SÅ meget! Jeg rejste rundt i Australien med 3 veninder ,da jeg var 19, og jeg glæder mig vildt til at gense det fantastiske land!

Bagsiden er jo så den sindssygt lange flyvetur med 2 unger. Vi har 2 flyskift og den midterste flyvning er på knap 22 timer. PUHA!!!!
Så hvis nogen har nogle gode råd til fly-egnet underholdning for børnene, så ryst lige op med dem. Vi taler om at Amalie skal have en Gameboy eller Nintendo - nogen anbefalinger i den retning?

Kh Fie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2009

Strack

vi har ik selv prøvet at rejse med fly med vores unger, men lyder som en god idé med en gameboy/nintendo ds

kan godt forstå du glæder dig til turen

vi skal en tur til Prag med nogen dejlige venner sidst på året det glæder jeg mig til

Anmeld

15. maj 2009

Tina2

Hold kæft hvor fedt, Fie!!!!! Kender ingen der rejser som jer, hvor dælen finder I så mange rejser til så fede penge for så få penge????
Er pisse misundelig

Hm, vi har kun fløjet to gange med børn... I 2006 til Malta med Filuca og da havde vi masser af tegnegrejer med og sidste år til Mallorca med begge to (hvilket er en kort tur på 2 timer og 45 min) og det var Milas der var sværest at underholde, men Filuca havde tegnegrejer og opgavebøger med....
Har i prøvet div opgavebøger? De er rigtig gode:-) Især hvis voksne gider hjælpe lidt:-)

Ellers gameboy, ja... Selvom ingen her har prøvet det:-) Nogle nye bøger, evt pakket ind og lidt andre småting de kan sidde med i flyet, og pak det gerne ind:-) Gjorde min mor da vi var afsted her sidste år og det skabte glæde:-)

Anmeld

16. maj 2009

Muslingen

Hej Tina.
Vi sparer sammen. Det er simpelthen regnet ind i vores budget - og så er jeg jo så heldig at være gift med en mand som tjener rimelig godt. Men det er altså også noget vi prioriterer meget højt, så der er mange andre ting vi sparer på - f.eks. tøj, restaurantbesøg, cafeture, biograf osv osv.
Og så surfer jeg meget på nettet for at finde de helt rigtige priser. Det ændrer sig selvfølgelig når Amalie starter i skole, for i skoleferierne finder man altså ikke de gode priser. Denne gang var det Christian der fandt tilbuddet i avisen, og man havde kun 3 dage, hvor man kunne bestille, så det var heldigt at vi havde regnet ud hvor meget vi  havde råd til i forvejen, og fundet ud af hvornår vi kunne tage afsted. FOr så var det bare at slå til.

Kh Fie

Anmeld

16. maj 2009

Tina2

Total fedt:-) Kan godt forstå I gerne vil afsted... Det vil vi bestemt også gerne, men det er jo mest "bare" charterrejser, vi kan jo heller ikke forlade firmaet for længe af gangen:-)

Er dog superglad for jeg var afsted i Asien i '97 og har set en masse andre sider af verden. Håber vi kan tage på en længere tur, når ungerne bliver noget større:-) Kunne være fedt!

Anmeld

18. maj 2009

Tina72

Hej Fie

Hvor fedt er sååå misundelig.
Ja som Tina skriver en masse aktiviteter med, opgavebøger o.lign- og kunne jo så pakkes ind og gives hen af vejen. Jeg vill nu ikke være så bekymret over flyveturen- tror det kommer til at gå godt- der vises jo også film osv. <iøkke for at gøre dig nervøs- men så ville jeg være mere nervøs over fly skift- hente bagage og holde styr på ungerne i fremmede luthavne arg!!!!

Kommer jeres bagage automatisk til nyt fly?

knus tina

Anmeld

18. maj 2009

Muslingen

Hej Tina.
Jeg er ikke så bange for flyskift. Bagagen ryger hele vejen igennem, så den skal vi ikke tænke på og vores børn er generelt ret bange for at blive væk, så de bliver typisk ret tæt på os. Det er mere hvordan man skal underholde dem f.eks. i Heathrow i knap 6 timer på hjemvejen efter at have rejst i 24 timer....
Børnene er jo heldigvis vant til at rejse langt, men altså ikke SÅ langt.
Kh Fie

Anmeld

18. maj 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Wauw hvor fantastisk!! Jeg har jo lige siddet og hørt om mine forældres tur en måned dernede. Det har været totalt mega luksus og de har brugt 90000 kr på en måned :O Men altså - de har også bare prøvet DET HELE!!!

Jeg skal nok lige skrive til dig, når de laver deres rejse blog offentlig Den har været skjult mens de har været væk, for ikke at skilte med at deres hus har stået tomt imens

Jeg aner ikke hvad du skal gøre på den lange tur, men jeg ved at de sagde at der var miniskærm i alle sæderne og der var mere end 30 film og sager at vælge imellem og man også kan spille spil Og der er jo alt hvad man kan spise og drikke gratis på de ture.

Måske også snakke med flyselskabet, for der må jo være mange unger, der har prøvet de lange flyveture?

Super tillykke med at I skal afsted. Det lyder i hvertfald FEDT, det mine forældre fortæller!!!

KRAM

Anmeld

25. maj 2009

Muslingen

Hej Zafir.
vil rigtig gerne læse dine forældres rejseblog - måske der er noget inspiration at hente. Så sig endelig til når den er offentliggjort.

Kh Fie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.