Giftes i anden kirke end den man "hører til"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. august 2012

Aabye

Er sikker på at det ikke er et problem at blive viet i en anden kirke end den i hører til.. I skal bare ringe til kirkekontoret i det sogn i vil giftes i og snakke med dem.. De er nu så søde dem der sidder sådanne steder..

Jeg kender til nogen der bor i nordsjælland og de fik da deres dreng døbt her i jylland..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2012

AnneH

Frk.S skriver:

Ja, vi skal jo så giftes til næste sommer! 

Og nu begynder vi jo allerede og tænke lidt i hvad for en kirke. Men man kan så åbenbart ikke vælge frit?

Den kirke vi "hører til" er simpelthen så gudsjammerligt grim, at vi begge ville være kede af at skulle giftes i den. Det er sådan en af de der "moderne" kirker med klapstole i stedet for bænke og ja så er der vist en arktitekt der var lidt for meget på et eller andet da han tegnede den. Det er bare SLET ikke mig (os). 

Ingen af os har en kirke vi sådan har et specielt tilhørsforhold til. Vi har begge en vi er konfmeret i, og en af dem kunne det måske nok være. Men det er ikke sikkert det er smart i forhold til hvor vi (måske) vil holde festen. 

Så til mit spørgsmål: er der nogen der har erfaringer med at "få lov" at blive gift i en bestemt kirke - evt. bare fordi man synes den er flot og/eller ligger godt i forhold til festen??

Som de andre skriver, så bestemmer de selv.

Min søster ville gerne giftes i en anden kirke end den i høret til og det var heller ikke et problem, de skulle så bare selv finde en præst som ville vi dem.

Håber I finder en kirke i begge kan lide.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.