Trolovet og forlovet, hvad er forskellen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18.742 visninger
7 svar
0 synes godt om
15. august 2012

Anonym trådstarter

Har tit tænkt på hvad forskellen mellem trolovet og forlovet er? Nogen der kan svare+

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2012

Solstrålebørn

Fandt noget via min ven... 

http://www.forlovet.dk/historie.html

Anmeld

15. august 2012

Anonym trådstarter

Solstrålebørn skriver:

Fandt noget via min ven... 

http://www.forlovet.dk/historie.html

Mange tak. Så trolovet findes ikke mere?

Anmeld

15. august 2012

FamilenStorm

Anonym skriver:

Har tit tænkt på hvad forskellen mellem trolovet og forlovet er? Nogen der kan svare+

Trolovet er vidst nåt det er uden ring, Hvor man har ring på ved forlovet..

Ved ikke om det er rigtig, men er sådan jeg har opfattet det

Anmeld

15. august 2012

Solstrålebørn

Anonym skriver:

Mange tak. Så trolovet findes ikke mere?

Ved det faktisk ikke... tror det ikke..

Anmeld

15. august 2012

Zafir

Altså - i mit hovede...

HVis man er TROLOVET med nogen, så er det ens familier der har bestemt hvem man skal giftes med (som vi ikke bruger mere - i vores del af verdenen).

Og FORLOVET; er hvis man selv bestemmer at jeg gerne vil giftes med den og den. Så er jeg forlovet med vedkommende.

Anmeld

15. august 2012

mariamiss6

I  mit hovede er det sådan....

Trolovet, det er når det på forhånd er bestemt at den og den skal giftes.... For eksempel løvernes konge, der er simba og Nala trolovet. Altså, deres forældre forventer at de skal giftes engang, lidt som arrangeret ægteskab. Nogen har lovet giftermål, på brudens/gommens vegne....

Forlovet, det er når man er blevet friet til, og man har sagt ja tak. Altså, når der er indgået aftale, mellem den kommende gom og brud.

Ringforlovet, er så en almindelig forlovelse, blot med en eller to ringe involveret.... 

Anmeld

15. august 2012

mariamiss6

I  mit hovede er det sådan....

Trolovet, det er når det på forhånd er bestemt at den og den skal giftes.... For eksempel løvernes konge, der er simba og Nala trolovet. Altså, deres forældre forventer at de skal giftes engang, lidt som arrangeret ægteskab. Nogen har lovet giftermål, på brudens/gommens vegne....

Forlovet, det er når man er blevet friet til, og man har sagt ja tak. Altså, når der er indgået aftale, mellem den kommende gom og brud.

Ringforlovet, er så en almindelig forlovelse, blot med en eller to ringe involveret.... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.