I får også lige indlægget herinde....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

358 visninger
6 svar
0 synes godt om
14. maj 2009

Tina2

Har lagt det på debatten, men kunne jo være nogle af jer har oplevet det samme eller nogle ideer til hvad vi kan gøre.......

Min søn Milas på lige knap 2 år går i dagpleje og elsker det :-)

Dog er han en ret hård lille bandit.... Igår havde hans dagplejer været nødt til at sætte ham i højstolen med en bog, mens hun smurte frokost, fordi han var så hård ved de andre.....

Herhjemme er han mega hård ved sin søster Filuca på 5 år, slår, skubber hende og rykker hende i håret...

Vi er meget efter ham med det, og er begyndt at sætte ham ud i gangen (med åben dør) så han sidder med ryggen ind til os.... Så sidder han der et par min.... Hjælper et stykke tid, men så går det løs igen....

Katten slår han ud efter, rykker og trækker den i halen- den flygter når han kommer i nærheden af den....

Thomas og jeg er han også hård ved... Lige pludselig klapper han en en på kassen, eller han kradser os i ansigtet- især når han bliver overgearet og vi har leget....

Synes faktisk det er lidt svært hvordan man lige skal tackle det, for Filuca har aldrig været sådan.....

Han er "en rigtig dreng" som nogen kalder det, men synes bare han er så voldsom! Og hvis vi skælder ud, når han fx har slået Filuca, så griner han bare....

Hun er en følsom pige og græder meget nemt, så der skal ikke meget til før hun bryder ud i gråd, og manner hvor han benytter sig af det, og man kan tydeligt se han synes det er endnu sjovere så!!!!

Er det fint nok at sætte ham ud i gangen et par min eller hvad dælen ville I gøre, for at få ham til at indse det IKKE er ok, alt det han gør.....???

Han tester os konstant, ingen tvivl om det og han er en nysgerrig dreng der er i alt hvis han kan komme til det... (Total Peter Pedal) :-)

Ku godt tænke mig at høre hvad I mener og om nogle af jer har været udsat for det samme med jeres drenge (og evt piger)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2009

Muslingen

Hej Tina.
Tror det er meget normalt at barn nr. 2 er voldsommere end nr. 1 - det oplever vi også. Men det lyder godt nok voldsomt med Milas. Cecilie slår også Amalie og hiver hende i håret - det er jo den eneste måde hun kan klare sig over for en storesøster som provokerer og driller (og det er Amalie god til!!). Cecilie er også en hidsigprop, og når hun ikke får sin vilje, så kan hun også smække os en flad eller kradse os i ansigtet. Men når vi så skælder ud bliver hun rigtig ked af det. Hvis vi lader hende være i fred i 5 minutter går det som regel over.
Vi havde dog også en periode i vuggestuen, da hun var knap 2 år, hvor de sagde at hun var meget strid over for de andre børn og faktisk fungerede dårligt socialt, da de andre børn begyndte at vælge hende fra. Det varede ca. 3 måneder, men gik over da hendes søvnrytme begyndte at fungere, da vi skar ned på middagsluren. Nu fungerer hun igen super godt dernede.
Håber det bare er en fase for Milas for det er hårdt for jer og for Filuca - og ikke mindst for Milas selv, hvis de andre børn ikke gider lege med ham.
Kh Fie

Anmeld

14. maj 2009

Sofie

Hej søde Tina...

Altså jeg kan jo kun sige at jeg kan genkende ALT du beskriver i forhold til Milas.. Både hva angår de små i dp (for vores vedkommende vs) og i forhold til Freya og også os selv.

Loke har også haft en periode.. og det passer nok med Milas' alder nu.. hvor han bare hev Freya i håret konstant, nev, rev, til tider bed og hver gang jeg tog ham op nev han eller slog mig temmelig hårdt så det endte med at jeg overhoved ikke tog ham op.

men-men kære Tina.. det skal nok blive meget meget bedre.. Loke har jo også hele vejen igennem været en RIGTIG dreng (som de kloge siger), men han er faldet meget ned på jorden. Dog kan jeg sagtens se meget forskel mellem Freya på den alder og Loke.. Loke er stadig DRENG.

Men igen.. hvis det er nogen trøst, er det blevet meget bedre med Loke. jeg sagde hele tiden til mig selv, at det ville blive bedre med niveriet, hive i hår mm når han fik et sprog og det er altså blevet mange mange gange bedre. Han kan stadig hive i hår, men der kan gå uger imellem nu.

Vi var jo nærmest bange for at Freya ville blive helt hårløs til sidst.

Til Loke's forsinket 2 års undersøgelse talte vi om, at hvis hans sprog ikke var blevet bedre i løbet af maj, skulle han til ørelæge, men "sjovt nok" er det blevet meget bedre på den 1½ md der er gået. Nu kan han sige mange ting og tale lidt i sætninger og igen.. så er han ikke så volsom mere.. heller ikke over for de små i vs.. Han er nu 2 år og næsten 3 mdr.. så Tina.. det bliver bedre :-))))

Kh Sofie

Anmeld

14. maj 2009

Tina2

Skønt at høre.... Tror også det har rigtig meget med sproget at gøre..... Når han blir lidt bedre tror jeg heller ikke han har så mange frustrationer:-)

Er sgu synd for Filuca han er så hård ved hende..... Og vi andre får jo også en på låget ind imellem!

Jeg vil give det lidt tid og se frem til han er knap så voldsom ved os alle sammen... Julius er bestemt ikke begejstret for Milas mere!

Heldigvis er Filuca utrolig glad for Milas og omvendt, men hun skal sgu ikke stå model til alt det han kan finde på....

Anmeld

15. maj 2009

Sofie

Sådan havde vi det også med Freya.. Vi va bare så kede af, at hun fik så mange hug af Loke.. men tro mig, det bliver meget meget bedre når sproget rigtigt kommer igang.. Så kan han bedre forklare sig og ja.. frustrationerne bliver meget mindre.
Det har også hjulpet helt vildt meget at vi er flyttet og Loke nu får lov til mange flere ting såsom at rende rundt "alene" udenfor og lege og heldigvis elsker Freya også Loke vildt meget og omvendt og nu kan de jo ligerem lege sammen det er så dejligt at se :-)

Anmeld

15. maj 2009

Marie;-)

Hej Tina

Jeg tror i gør det helt rigtige!! Tror så desværre ikke i kan gøre andet end det (være konsekvent - som i jo er! Og ros når han viser omsorg for Filuca m.m.) og så lade tiden arbejde for jer. Men det lyder rigtig hårdt - så håber i snart ser forbedringer! :-)

Anmeld

15. maj 2009

Tina2

Ja, det er også hårdt ind imellem... Heldigvis er der jo flere af de gode dage end de træls.... Han er sgu en dejlig positiv, smilende og mega charmerende lille dreng- jeg har så svært ved at stå for hans charme

Tror det vil hjælpe når sproget blir bedre, som Sofie skriver... Selvom han siger rigtig mange forståelige ting, så siger han også rigtig mange uforståelige ting!

Fie- lyder træls hun ligefrem blev valgt fra af de andre, men ganske forståeligt, hvis hun har været som Milas.... Håber vi får bugt med det inden de andre drenge i DP gør det.... Kan nok også ha lidt med det at gøre- at det er en ren drengegruppe og de er alle næsten lige gamle. Milas yngst og den ældste er 8 mdr ældre end ham.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.