Hverdagsmad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

883 visninger
3 svar
0 synes godt om
14. august 2012

sabrina89

Mine forældre skal komme og spise i morgen. Og vi skal bare have alm. hverdagsmag. Men hvad? Vil gerne prøve noget nyt og spændende. Kom med jeres bedste og nemme opskrift på okay billig og hurtig hverdagsmad

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2012

pemiro

sabrina89 skriver:

Mine forældre skal komme og spise i morgen. Og vi skal bare have alm. hverdagsmag. Men hvad? Vil gerne prøve noget nyt og spændende. Kom med jeres bedste og nemme opskrift på okay billig og hurtig hverdagsmad

Kotelletter i fad med ris

Steg kotelletterne så porrerne lige bliver lukket (ikke gennemstegt).
Steg nogle hakkede løg og champignong (skåret i mindre stykker) i en gryde. Tilsæt to dåser hakket tomat, en lille dåse tomatpure og en halv l madfløde. Smag til med salt, peber, hvidløg (efter behag) og lidt chili (også efter behag).
Læg kotelletterne over i et fad, hæld sovsen over og prop det i ovnen i ca en halv time
Lav risene imens.

Det smager afsindig godt (synes jeG selv i hvert fald)

Anmeld

14. august 2012

Camillos

sabrina89 skriver:

græske frikadeller med tzaziki og ris og lidt salat til .. det bare mums ... du kan finde opskrifterne på frikadellerne på nettet. 

Tzaziki : græsk yougurth, 1 hel revet agurk som du presser vandet ud af, blander det sammen og smager den til med hvidløg og evtg lidt salt og peber.. det os mums

Anmeld

14. august 2012

M (:

Her er et par forslag:

- Kylling med pikantost svøbt i bacon og bagt i ovnen sammen med kartofler. Hertil grøn salat og hvidløgs- eller purløgsdressing evt. flutes.

- Gryderet med kylling i strimler, spidskål, peberfrugt, fløde salt og peber. Hertil ris eller nudler.. 

- Frikadeller med feta og peberfrugt. Hertil ovnkartofler og hvidløgs- eller purløgsdressing, evt. tomatsalat.

- Pizzabøf (hakkebøf bagt i ovnen med champignon, tomat, løg evt. ost). Hertil ovnkartofler og hvidløgs- eller purløgsdressing (eller bearnaisesovs), evt. salat.

- Hjemmelavet pizza med mozzarella, seranoskinke og pesto (eller fyld efter lyst).

Sig endelig til, hvis du har brug for opskrifter (:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.