Både vitaminpiller og d-dråber ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. august 2012

2babygirls

Nadia&Daniel skriver:

Vi giver også kun vitaminpille, vist hun selv spørger efter den eller ser pakken, men giver hende aldrig både dråber eller pille

Vi har vitaminpillerne i skabet.. Håber at hun inden længe synes det er sjovere at tygge på den... Det er jo med trutti frutti i, hehe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2012

Nadia&Daniel

Baby2påvej skriver:

Vi har vitaminpillerne i skabet.. Håber at hun inden længe synes det er sjovere at tygge på den... Det er jo med trutti frutti i, hehe

Vi har fået et stort glas med jordbærsmag (gratis - så derfor vi har dem)

Anmeld

14. august 2012

2babygirls

Nadia&Daniel skriver:

Vi har fået et stort glas med jordbærsmag (gratis - så derfor vi har dem)

uh gratis, we like

Anmeld

14. august 2012

Nadia&Daniel

Baby2påvej skriver:

uh gratis, we like

Papiret som skal sidde på glasset var faldet af, og da Daniel arbejder i butik, må de ikke sælge den. Så Daniel fik det med hjem.

Anmeld

14. august 2012

2babygirls

Nadia&Daniel skriver:

Papiret som skal sidde på glasset var faldet af, og da Daniel arbejder i butik, må de ikke sælge den. Så Daniel fik det med hjem.

der skal ogå være nogle goder for butiksfolk

Anmeld

14. august 2012

Nadia&Daniel

Baby2påvej skriver:

der skal ogå være nogle goder for butiksfolk

Anmeld

14. august 2012

maria_wlt

IsabellaCiinea skriver:

Altså har studset meget over det her siden den kom frem den artikel....

http://politiken.dk/tjek/sundhedogmotion/sundhed/ECE1521349/test-vitaminpiller-til-boern-kan-vaere-farlige/

Ville ikk give vitaminpiller til mit barn (som forhåbentlig kommer om et par år), med mindre at mit barn var blevet testet og man så kan se at det mangler visse ting.

Mine får IKKE vitaminpiller... 

Anmeld

14. august 2012

BellaCiinea

maria_wlt skriver:

Mine får IKKE vitaminpiller... 

Der er jo ingen grund til det, hvis barnet ikk mangler noget...

Anmeld

16. august 2012

Tona

Nadia&Daniel skriver:

Laura er begyndt at interesseret sig for vitaminpiller. Men kom til at tænke på:

Er vitaminpiller istedet for d-dråber?? eller skal/må man få begge dele?

I følge sundhedsstyrelsen bortfalder behovet for d-dråber, hvis der gives vitaminpiller hvor der er d-vitamin i.

MEN der sker ikke noget ved at fortsætte med at give d-dråber oven i og det anbefales faktisk mange andre steder end i dk, idet det giver en højere dosis end ved udelukkene at give vitamin eller d-dråber. Problemet er lidt at den dosis som sundhedsstyrelsen anbefaler er meget lav i forhold til den dosis som forskningen i dag viser at man har brug for. Både for børn og voksne er den faktisk for lav. Det er der efterhånden meget snak om, men sundhedsstyrelsen har indtil videre ikke ændret anbefalingen.

Herhjemme får Amanda både vitaminpiller og d-dråber og det er godkendt af vores læge.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.