Jeg hader simpelthen at være på dagpenge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.258 visninger
7 svar
0 synes godt om
14. august 2012

Anonym trådstarter

Ja, det er lige hvad jeg gør  

Føler mig lidt som en "slave" og går og er bange og har ondt i maven hele tiden over at skulle blive sendt i aktivering et eller andet skod sted. Jeg er under 30 år, og er lige kommet fra barsel, og er allerede blevet indkaldt til samtale på Jobcenteret ang. aktivering. Og har læst forskellige steder på deres hjemmeside, at når man er under 30 år og på dagpenge, så skal man hurtigst muligt ud i en eller anden form for aktivering. Vores liv herhjemme kan slet ikke hænge sammen hvis jeg bliver sendt ud i butik eller lignende med sindssyge arbejdstider, og er virkelig bange for at de slet ikke vil lytte til mig på jobcenteret, og jeg føler virkelig bare at det hele er regler regler regler, og at de er sk*de ligeglad med de enkelte personer, bare de kommer ud i virksomhedspraktik og derefter løntilskud...  

Jeg er så nervøs for på torsdag, hvor min "dom" skal falde  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2012

Munder

Nu ved jeg ikke hvilken kommune du bor i, men i vores kommune har aktivering primært været hos et eksternt konsulentfirma, hvor man får hjælp til at skrive ansøgninger, gå til samtaler mv.

Det kunne måske være meget nyttigt for dig? Prøv evt at tjekke på dit jobcenter om de skriver noget omkring det.

Jobcentrene er generelt interesserede i at jobsøger selv er proaktiv i sin jobplan, så du kunne måske selv komme med nogle forslag. Læs evt. mere her

https://www.borger.dk/Sider/Aktivering-naar-du-faar-dagpenge.aspx

Held og lykke med samtalen torsdag

Anmeld

14. august 2012

TTM

Jeg skulle også starte i aktivering, det var hos en ekstern konsulent hvor jeg fik rigtig meget sparring og hjælp til både cv, ansøgning, jobsamtale mv. Det var meget givtigt for mig, og flere af dem jeg gik på "hold" med var af samme opfattelse.

God tur til mødet, håber det bedste for dig

Anmeld

14. august 2012

Anonym trådstarter

Munder skriver:

Nu ved jeg ikke hvilken kommune du bor i, men i vores kommune har aktivering primært været hos et eksternt konsulentfirma, hvor man får hjælp til at skrive ansøgninger, gå til samtaler mv.

Det kunne måske være meget nyttigt for dig? Prøv evt at tjekke på dit jobcenter om de skriver noget omkring det.

Jobcentrene er generelt interesserede i at jobsøger selv er proaktiv i sin jobplan, så du kunne måske selv komme med nogle forslag. Læs evt. mere her

https://www.borger.dk/Sider/Aktivering-naar-du-faar-dagpenge.aspx

Held og lykke med samtalen torsdag

Tak for dit svar, det er også det jeg håber på af aktivering, men før jeg gik på barsel var jeg til noget jobskrivningskursus, så ved ikke om jeg kan få lov til noget lignende .

Anmeld

14. august 2012

Ccamilla

Profilbillede for Ccamilla
Så er min barsel officielt slut - og ferien begynder :)
Anonym skriver:

Føler mig lidt som en "slave" og går og er bange og har ondt i maven hele tiden over at skulle blive sendt i aktivering et eller andet skod sted. Jeg er under 30 år, og er lige kommet fra barsel, og er allerede blevet indkaldt til samtale på Jobcenteret ang. aktivering. Og har læst forskellige steder på deres hjemmeside, at når man er under 30 år og på dagpenge, så skal man hurtigst muligt ud i en eller anden form for aktivering. Vores liv herhjemme kan slet ikke hænge sammen hvis jeg bliver sendt ud i butik eller lignende med sindssyge arbejdstider, og er virkelig bange for at de slet ikke vil lytte til mig på jobcenteret, og jeg føler virkelig bare at det hele er regler regler regler, og at de er sk*de ligeglad med de enkelte personer, bare de kommer ud i virksomhedspraktik og derefter løntilskud...  

Min kæreste fandt selv et sted, hvor han blev ansat i løntilskud - så fagforeningen betalte 80 kr i timen (tror jeg det var) og firmaet supplerede op til fuld løn - ved ikk om det kunne give en ide, men det er da værd at prøve

Anmeld

14. august 2012

Nadia&Daniel

TTM skriver:

Jeg skulle også starte i aktivering, det var hos en ekstern konsulent hvor jeg fik rigtig meget sparring og hjælp til både cv, ansøgning, jobsamtale mv. Det var meget givtigt for mig, og flere af dem jeg gik på "hold" med var af samme opfattelse.

God tur til mødet, håber det bedste for dig

Samme her

Anmeld

14. august 2012

2babygirls

Anonym skriver:

Rolig rolig.

Du har jo også mulighed for at være opsøgende selv, og komme i løntilskud et sted der evt kan være din fremtidige arbejdsplads.

Jeg spurgte om jeg selv måtte finde et sted, og fandt så en børnehave i byen. Mødte hver dag fra 8-14 ca.
Plus du har krav på selvvalgt 6 ugers uddannelse i fx microsoft office pakken, eller noget i den stil der gør du forbedre dine chancer for et job.

Det skal jo overståes inden for de første 6 mdr mener jeg, men det kan de jo fortælle dig en masse om.

Anmeld

14. august 2012

Mettefpigen

Her er jeg på kursus hvor jeg sidder foran en com i 3 uger og skal søge :-( og efter de 3 uger ryger jeg ud i et byggefirma i aktivering og der får vi ingen hjælp.. Der skal vi selv søge ved siden af :-(

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.