Kost og graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.352 visninger
3 svar
0 synes godt om
13. maj 2009

SHERO

Jeg er totalt rundforvirret i forhold til kost, og hvad jeg burde spise.
Inden jeg fandt ud af jeg var gravid var jeg i gang med et større vægttab og havde vendet mig til kun at spise 1200-1500 kcal om dagen... Min læge siger jeg godt må tabe mig under graviditet så længe jeg ikke sulter, men spiser mig mæt. Men flere steder på nettet står der man helst skal tage min 6 kg på under graviditeten også selvom man er overvægtig...
Nogen der ved hvad der er rigtigt? (skal lige siges min læge kun er studerende og har taget fejl en gang før) Synes faktisk det er ret svært at spise 2000 kcal om dagen når jeg har spist så sundt så længe...

Liiiige en ting mere... Nu har jeg egentlig været ret god til at tjekke hvad jeg ikke må spise inden jeg har spist noget der kunne være mistænkeligt i forhold til graviditet... Men forleden lavede jeg pizza og puttede gorgonzola på, fandt først ud af senere at det skal man helst undgå... Men tror i der sker noget når det er opvarmet... aaargh.. forvirret....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2009

MorTilSnartFire <3

Tullen85 skriver:

Jeg er totalt rundforvirret i forhold til kost, og hvad jeg burde spise.
Inden jeg fandt ud af jeg var gravid var jeg i gang med et større vægttab og havde vendet mig til kun at spise 1200-1500 kcal om dagen... Min læge siger jeg godt må tabe mig under graviditet så længe jeg ikke sulter, men spiser mig mæt. Men flere steder på nettet står der man helst skal tage min 6 kg på under graviditeten også selvom man er overvægtig...
Nogen der ved hvad der er rigtigt? (skal lige siges min læge kun er studerende og har taget fejl en gang før) Synes faktisk det er ret svært at spise 2000 kcal om dagen når jeg har spist så sundt så længe...

Liiiige en ting mere... Nu har jeg egentlig været ret god til at tjekke hvad jeg ikke må spise inden jeg har spist noget der kunne være mistænkeligt i forhold til graviditet... Men forleden lavede jeg pizza og puttede gorgonzola på, fandt først ud af senere at det skal man helst undgå... Men tror i der sker noget når det er opvarmet... aaargh.. forvirret....

Så vidt jeg ved   så er det forskelligt fra kvinde til kvinde om man tager på eller taber sig. Hvis man er overvægtig gør det ingenting at tabe sig når man er gravid, hvis man er normaltvægtig, skulle man gerne tage noget på. Det normale er mellem 6-15 kilo, når man er normalvægtig. Men jeg ville nok anbefale at finde dig en ny læge der ikke kun er studerende! Og allerede har taget fejl en gang. Vi snakker jo ikke kun om en forkølelse, det er dit barn det gælder!

Og du skal ikke være bange for at tage på, hvis det endelig skulle ske. hvis du spiser sundt hele vejen igennem og stadig tager på, så er det med stor sansynlighed at du smider det hele plus noget ekstra efter fødslen

Tillykke og held og lykke med det hele
Knus Sabrina

Anmeld

15. maj 2009

Jordbærpigen

Nu skal man også passe på med at blive for fanatisk omkring det med kosten under graviditeten. Det med gorgonzola er vidst mere, hvis du spiser det tit dvs. flere gange om ugen eller hver dag. Men så længe det kun er engang imellem og ikke i de store mængder det ryger ned, så tror jeg nu ikke, at der sker noget ved det

Anmeld

15. maj 2009

Cris

De siger, at man må ikke spise skimmel ost, for der er mange bakterier i den. Men jeg vidste ikke noget om, og jeg har proppet mig med camembert og blå ost som jeg plejer... Jeg tror, at du skal komme lidt oppe med din kalorier til hver dag. Du skal huske, at kroppen skal arbejde hård (du kommer til at mærke det, når de begynder at blive størrer) Du skal give ernering til et nyt liv, du skal lave meget mere blod i din krop, din hjerte skal banke nu mange flere gange, dine ben skal bære på ekstre vægt, din krop laver ny foster vand hele tiden og alt der du kommer til at læse, hvis du finder information, om hvad der egenlig sker i din krop. Du skal gør alt, hvad du kan, for at din lille baby bliver født sund og rask. Forstille dig, at der er et eller andet problem, du vil aldrig få det godt, du ville tænke hele tiden, at det skete, for du ikke havde spist nok. Du skal ikke spise for to og alt det der pjat. Men du skal spise fornuftig og varieret og ikke sulte. Det er meget forskellige, hvordan vores krop reargere. Nogle tage 20kg på og 3 uger efter fødsel er der ingenting tilbage uden at lave noget som helst. Nogle tager kun 10kg på og de der sidste 3 eller 4 bliver der. Så du kan se efter du har fået din baby, hvor meget du vil arbejde for din vægt. Nyd at være gravid, man kan ikke opleve det mange gange og hvis det går godt, det er bare en oplevelse for livet!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.