På dagpenge - og skal på barsel...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.383 visninger
2 svar
0 synes godt om
14. august 2012

Anonym trådstarter

Jeg vælger lige at være anonym omkring dette emne... Jeg er pt. på dagpenge, og står og skal på barsel til december engang... Derfor har jeg lige lidt spørgsmål, som jeg håber nogle kloge hoveder derude kan hjælpe mig lidt med

1. Hvornår skal jeg meddele a-kasse/jobcenter at jeg er gravid?
  2. Hvornår skal jeg melde barsel?

Jeg skal til møde i a-kassen idag fra 9-12, så kan ikke finde ud af om jeg bare skal fortælle det idag, frem for at ringe derned og sige det om 1 måneds tid... Er ca. 17 uger henne, og nogle kan godt se det på mig efterhånden...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2012

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Anonym skriver:

Jeg vælger lige at være anonym omkring dette emne... Jeg er pt. på dagpenge, og står og skal på barsel til december engang... Derfor har jeg lige lidt spørgsmål, som jeg håber nogle kloge hoveder derude kan hjælpe mig lidt med

1. Hvornår skal jeg meddele a-kasse/jobcenter at jeg er gravid?
  2. Hvornår skal jeg melde barsel?

Jeg skal til møde i a-kassen idag fra 9-12, så kan ikke finde ud af om jeg bare skal fortælle det idag, frem for at ringe derned og sige det om 1 måneds tid... Er ca. 17 uger henne, og nogle kan godt se det på mig efterhånden...

Jeg ville bare sige det i dag, så du evt. kan få svar på dine spørgsmål. Jeg stod selv i samme situation i 2009/2010, men kan ikke huske tidsfristerne. Men der sker jo ikke noget ved at fortælle dem det nu. Der er nogle papirer, du skal udfylde for at få barselsdagpenge, så det er måske meget fint at få på plads, hvordan og hvorledes det skal gøres.

Hvis du gerne vil have MD-scanningen overstået først, så kan du så vidt jeg ved godt vente lidt endnu.

Ellers google "ledig på barsel", så kommer lidt frem. Held og lykke med baby

Anmeld

14. august 2012

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

mht hvornår du SKAL fortælle det så er det noget med når du er 5 mdr. henne så skal det oplyses til evt. arbejdsgiver (her er det så din A-kasse )..

og ellers ja sig det allerede nu for så sørger de for lige at lave en fodnote ved dig så de ved at det nok ikke er nu de skal sende dig til et job i et års tid...

HK var supervenlige og gode til at informere mig da jeg gik fra på barsel... Der er et "elektroniskt papir" der lige skal sendes fra A-kasse til kommunen på den dag du går på barsel og det ikke gøres før lige præcis den dag.. så den dag skal du kontakte din A-kasse og sige at fra og med idag går du på barsel og så sender de det afsted

mht. barselsdagpenge så kommer de automatiskt så snart at kommunen har fået af vide af din A-kasse (via det føromtalte "papir") at du holder barsel og så ville jeg nok lige sørge for at ringe til dem også for at være helt 100 på det er iorden...

Du kan gå fra på barsel fra 4 uger før terminsdatoen. Den dato du kan gå fra kan A-kassen/kommunen hjælpe dig med at udregne

Håber det gav lidt svar og ellers spørg bare har selv lige været der...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.