Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
mht hvornår du SKAL fortælle det så er det noget med når du er 5 mdr. henne så skal det oplyses til evt. arbejdsgiver (her er det så din A-kasse
)..
og ellers ja sig det allerede nu for så sørger de for lige at lave en fodnote ved dig så de ved at det nok ikke er nu de skal sende dig til et job i et års tid...
HK var supervenlige og gode til at informere mig da jeg gik fra på barsel... Der er et "elektroniskt papir" der lige skal sendes fra A-kasse til kommunen på den dag du går på barsel og det ikke gøres før lige præcis den dag.. så den dag skal du kontakte din A-kasse og sige at fra og med idag går du på barsel og så sender de det afsted 
mht. barselsdagpenge så kommer de automatiskt så snart at kommunen har fået af vide af din A-kasse (via det føromtalte "papir") at du holder barsel og så ville jeg nok lige sørge for at ringe til dem også for at være helt 100 på det er iorden...
Du kan gå fra på barsel fra 4 uger før terminsdatoen. Den dato du kan gå fra kan A-kassen/kommunen hjælpe dig med at udregne 
Håber det gav lidt svar
og ellers spørg bare
har selv lige været der...
Anmeld