er mit barn det eneste der er sur og tvær om eftermiddagen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.049 visninger
13 svar
0 synes godt om
13. august 2012

nusenjo88

ja.. min søn er de fleste eftermiddage sur og utilfreds. Jeg tilbyder at lege, læse osv men intet er godt nok. hvad hulen sker der lige? det er da bare SÅ træls!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2012

livhemdrup

nusenjo88 skriver:

ja.. min søn er de fleste eftermiddage sur og utilfreds. Jeg tilbyder at lege, læse osv men intet er godt nok. hvad hulen sker der lige? det er da bare SÅ træls!

Sådan en har jeg os. Træthed er en grum ting for så vil man alt og intet. Her hjemme hedder det hurtig aftensmad. Og bad og så hygge til barnet vælter. Så er jeg sikker på at hun har fået mad og bad inden hun falder om på sofaen. 

Anmeld

13. august 2012

Holbæktrunten

nusenjo88 skriver:

Nope - her handler det oftest om at han er sulten og træt... Så han får lidt at spise ved 15-16 tiden, og ind og putte en halv time - så er han glad igen... Han er forresten 11 mdr

Anmeld

13. august 2012

betina23

Min datter er desværre os inde i den periode hun er sur selv ønske man gør og har gjordt alt... men håber det går over igen

Anmeld

13. august 2012

wamse

Ha ha nej jeg tror, at hvis dit barn IKKE var sådan om eftermiddagen, så var det mere underligt, for det er ganske almindeligt at mange børn har det, som man kalder for ulvetimen Enhver forældres mareridt

http://www.dr.dk/P1/Spoergehjoernet/Udsendelser/20 09/11/19131943.htm

Anmeld

13. august 2012

nusenjo88

det lyder da virkelig betryggende tak for svar

Anmeld

13. august 2012

Mamalou

Her er eftermiddagen også en udfordring. Villads får sin sut og nusseklud, og får lov at se lidt fjernsyn. Han er 15 måneder

Vh. Louise

Anmeld

14. august 2012

nusenjo88

Sutten kan også hjælpe herhjemme men vi er blevet enige om, at han kun skal have den når han skal sove til middag og når han er kommet i nattøj om aftenen og vi gør klar til putning.. (og selvfølgelig når han sover om natten )

P.S. Han blev 2 år sidst i maj

Anmeld

14. august 2012

Tulle28

Som regel er min datter kun sur hvis hun er træt, sulten og tørstig. Får han lidt på vej fra vuggestue/dp? Tit hjælper det også hvis vi bare er herhjemme og slapper lidt af og nusser med en bog, IPad eller lignende (det synes hendes mor også er hyggeligt, især her som højgravid;-))

Edit: hun er 28 mdr.

Anmeld

14. august 2012

Den lykkelige

Vi har også HELVEDE fra omkring 15.30-17.. vi er begyndt at spise kl 17 allerede.. for der er først ro efter maden.. ikke fordi hun spiser det store.. men som om hun bare har brug for den aftensmad
Hun er 17 mdr og sådan har det været siden.. ja... hun var 1 år vel...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.