28+0 hovedet for lille :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.999 visninger
6 svar
0 synes godt om
13. august 2012

Anonym trådstarter

Jeg er nervøs, ked af det og ganske enkelt forvirret og bekymret.

Fredag var vi til ekstra scanning, da jeg selv er/var hjertebarn. Alt ser super fint ud og til sidst spørger lægen og hun skal se hvor stor bebsen er, og vi takker selvfølgelig ja. Også her ser alt super ud lige bortset fra hovedet, som er for lille og ligger lige udenfor kurven.

Vi afventer nu en mr scanning inden for de næste 14 dage og så endnu en ultralysdscanning om 14 dage.

Ved md scanning 20+0 var alle mål præcis efter kurven. Jeg ved ikke hvad jeg skal tænke eller gøre, og selvom lægen sagde at nu skulle vi ikke gå hjem og bekymre os, så kan jeg ikke lade være og 14 dage er rigtig lang tid. Havde bare brug for lidt luft, men vil da meget gerne høre fra andre...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2012

betina23

Puha det ik fedt a høre et stort fra mig

Anmeld

13. august 2012

Mutti2B

Anonym skriver:

Jeg er nervøs, ked af det og ganske enkelt forvirret og bekymret.

Fredag var vi til ekstra scanning, da jeg selv er/var hjertebarn. Alt ser super fint ud og til sidst spørger lægen og hun skal se hvor stor bebsen er, og vi takker selvfølgelig ja. Også her ser alt super ud lige bortset fra hovedet, som er for lille og ligger lige udenfor kurven.

Vi afventer nu en mr scanning inden for de næste 14 dage og så endnu en ultralysdscanning om 14 dage.

Ved md scanning 20+0 var alle mål præcis efter kurven. Jeg ved ikke hvad jeg skal tænke eller gøre, og selvom lægen sagde at nu skulle vi ikke gå hjem og bekymre os, så kan jeg ikke lade være og 14 dage er rigtig lang tid. Havde bare brug for lidt luft, men vil da meget gerne høre fra andre...

Jeg tror heller ikke det er noget du skal bekymre dig om. Bebs skal nok komme efter det. Da jeg blev scannet 30+6 var hendes hoved heller ikke så stort, men hendes mave var tyk . Der var ingen der lagde op til at det var noget at bekymre sig om. Så håber heller ikke der er det i jeres tilfælde

Anmeld

13. august 2012

Anonym trådstarter

betina23 skriver:

Puha det ik fedt a høre et stort fra mig

Nej bestemt ikke fedt, men tak for

Anmeld

13. august 2012

Anonym trådstarter

Mutti2B skriver:

Jeg tror heller ikke det er noget du skal bekymre dig om. Bebs skal nok komme efter det. Da jeg blev scannet 30+6 var hendes hoved heller ikke så stort, men hendes mave var tyk . Der var ingen der lagde op til at det var noget at bekymre sig om. Så håber heller ikke der er det i jeres tilfælde

Nej det var også hvad lægen sagde, men hun sagde også at 95 % voksede op uden problemer, men hvad så med de sidste 5 %??? Synes der har været bekymringer nok allerede, men tak for dit positive svar

Anmeld

13. august 2012

Anonym trådstarter

Ikke andre?

Anmeld

13. august 2012

Rikke, Liam & Linus

Nu må du endelig ikke blive bange og nervøs over det jeg nu fortæller dig (god start ikke ).

Nå, men begge mine unger havde mindre hoved end gennemsnittet. Min ældste er nu 3 år og har et sjældent handicap som hedder mikrocefali, hvilket betyder at hans hjerne og kranie ikke vokser som det burde. Vi ved endnu ikke om lillebror (3 mdr) lider af det samme.

MEN vores dreng er yderst velfungerende, han går i en almindelig børnhave, løber, leger, tegner, laver mad og er på mange punkter som en helt almindelig 3 årig.

Det skal så lige siges at mikrocefali er meget sjældent.

Det er mine erfaringer med lille hovedomfang, men husk at en nyfødt må have et hovedomfang helt ned til 30-31 cm. Og bare fordi det starter ud lille, betyder det ikke at det bliver ved med at være sådan.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.