Spørgsmål ang. træthed

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

750 visninger
6 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. august 2012

Tona

Hej piger

Jeg vil gerne høre om jeres erfaringer ifm træthed/udmattelse i starten af graviditeten. Jeg ved godt at jeg har været gravid før, men der husker jeg ikke trætheden som så voldsom/den var overskygget af kvalme og opkast/jeg har i det hele taget glemt det halve af det

Jeg er i uge 10 og fra uge 7 af blev jeg overvældet af en træthed der er så voldsom at jeg vil kalde det for udmattelse. Træthed er ikke et stærkt nok ord. Jeg er ikke så meget søvning som bare fuldstændig udmattet.

Jeg er så udmattet at jeg ikke magter at gå en tur fx. Det at skulle i bad er en kamp og manden pisker rundt og ordner alt det der skal ordnes herhjemme når han kommer fra arbejde. Jeg kæmper en kamp og bruger de kræfter jeg har på at være der for Amanda, og jeg vil sige at det lykkes, men det er kun ren og skær vilje at jeg gør det, for jeg har slet ikke kræfterne pt. Jeg sejler rundt og er svimmel og kan slet ikke overskue noget. Bare det at få sat vasketøj over og få det hængt op bagefter er en kamp som jeg ikke altid kan overskue, hvorefter manden så tager over og gør det hele

Jeg spiser jern og vitaminer.

Er det her indenfor det normale felt og har I også oplevet det sådan at være nygravid og kan jeg håbe på at det letter efter uge 12? Jeg er efterhånden fortvivlet over det, for jeg føler at jeg ikke kan være der for min familie som jeg gerne vil og så træt af bare at sidde herhjemme og ikke engang magte at gå en tur ned i byen eller noget. Jeg har godt nok fibromyalgi og lurer på om det kan være derfor jeg er ekstra træt, eller om det er normalt for alle at være så træt her?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2012

Tona

Den røg hurtigt ned

Anmeld

13. august 2012

Valle81

Hej,

Under min første graviditet havde jeg ingen gener what so ever:0) jeg mærkede ikke træthed, arbejder røven ud af bukserne, og den sidste måned inden jeg gik på barsel havde jeg 218 timer:0) det var skønt.

Da jeg så lidt over 5 år efter blev gravid for anden gang skal jeg love dig for at tonene spillede en anden lyd... Jeg var udmattet, konstant træt. Lammet, jeg kunne ingenting. Jeg var samtidig plaget af en kvalme der bare føltes som om den ingen ende ville tage. Det var ulideligt, men omkring uge 15 vendte et igen. Var stadig træt men ikke på samme måde.

Håber det snart vender for dig:0)

Anmeld

13. august 2012

Sesse89

Som dig kan jeg ikk huske noget fra 1 gang. 

Men jeg har slåset mig med træthed de først 4 uger pt er det ikke så slemt men regner med at det dukker op igen hvis alt fortsætter med at være okay. 

Jeg kunne så bare sove hvergang jeg sat mig i sofaen eller ville se tv.

Anmeld

13. august 2012

Tona

Valle81 skriver:

Hej,

Under min første graviditet havde jeg ingen gener what so ever:0) jeg mærkede ikke træthed, arbejder røven ud af bukserne, og den sidste måned inden jeg gik på barsel havde jeg 218 timer:0) det var skønt.

Da jeg så lidt over 5 år efter blev gravid for anden gang skal jeg love dig for at tonene spillede en anden lyd... Jeg var udmattet, konstant træt. Lammet, jeg kunne ingenting. Jeg var samtidig plaget af en kvalme der bare føltes som om den ingen ende ville tage. Det var ulideligt, men omkring uge 15 vendte et igen. Var stadig træt men ikke på samme måde.

Håber det snart vender for dig:0)

Tak for dit gode svar  Så er der også håb for mig. Blev snart  helt bange for at der måske var noget i vejen siden jeg er så udkørt, men det er åbentbart normalt nok. Jeg håber mit også vender snart

Måske føles det også voldsommere denne gang fordi jeg har min datter på 19 mdr i forvejen og ikke bare kan smidde mig på sofaen når det passer mig ligesom sidste gang. Men husker virkelig ikke at det var så slemt sidst. Tror nok jeg havde et par uger sidst hvor jeg var massivt træt, men det var vist mest vitaminmangel dengang og da der kom styr på det gik det fint nok med trætheden igen. Men denne gang...det er ligesom at kæmpe sig igennem det dag for dag og bare gå i en tåge af træthed hele tiden. Mærkeligt nok kan jeg så have nogle dage hvor det er bedre og trætheden måske enda letter lidt i nogle timer. Sært.  

Anmeld

13. august 2012

Fine_007

Hej 

Føler med dig, det er besment ikke skægt!! og skal ikke undervuderes  jeg var selv fuldstændig udmattet indtil 10+ et eller andet, hvorefter jeg på mystisk vis fik min energi tilbage fra den ene dag til den anden. Jeg har haft overskud lige siden, er 12+4 i dag. 

Held og lykke med graviditeten! 

Anmeld

13. august 2012

Tona

Fine_007 skriver:

Hej 

Føler med dig, det er besment ikke skægt!! og skal ikke undervuderes  jeg var selv fuldstændig udmattet indtil 10+ et eller andet, hvorefter jeg på mystisk vis fik min energi tilbage fra den ene dag til den anden. Jeg har haft overskud lige siden, er 12+4 i dag. 

Held og lykke med graviditeten! 

Nøj det kunne være lækkert hvis mit overskud kom igen lige pludselig Jeg er i dag i uge 10, så det ville da være lækkert hvis det gik som du oplevede

Også held og lykke til dig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.