Hej piger 
Jeg vil gerne høre om jeres erfaringer ifm træthed/udmattelse i starten af graviditeten. Jeg ved godt at jeg har været gravid før, men der husker jeg ikke trætheden som så voldsom/den var overskygget af kvalme og opkast/jeg har i det hele taget glemt det halve af det 
Jeg er i uge 10 og fra uge 7 af blev jeg overvældet af en træthed der er så voldsom at jeg vil kalde det for udmattelse. Træthed er ikke et stærkt nok ord. Jeg er ikke så meget søvning som bare fuldstændig udmattet.
Jeg er så udmattet at jeg ikke magter at gå en tur fx. Det at skulle i bad er en kamp og manden pisker rundt og ordner alt det der skal ordnes herhjemme når han kommer fra arbejde. Jeg kæmper en kamp og bruger de kræfter jeg har på at være der for Amanda, og jeg vil sige at det lykkes, men det er kun ren og skær vilje at jeg gør det, for jeg har slet ikke kræfterne pt. Jeg sejler rundt og er svimmel og kan slet ikke overskue noget. Bare det at få sat vasketøj over og få det hængt op bagefter er en kamp som jeg ikke altid kan overskue, hvorefter manden så tager over og gør det hele 
Jeg spiser jern og vitaminer.
Er det her indenfor det normale felt og har I også oplevet det sådan at være nygravid og kan jeg håbe på at det letter efter uge 12? Jeg er efterhånden fortvivlet over det, for jeg føler at jeg ikke kan være der for min familie som jeg gerne vil og så træt af bare at sidde herhjemme og ikke engang magte at gå en tur ned i byen eller noget. Jeg har godt nok fibromyalgi og lurer på om det kan være derfor jeg er ekstra træt, eller om det er normalt for alle at være så træt her?
Anmeld