fortrudt. Og hvad så?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

892 visninger
10 svar
0 synes godt om
13. august 2012

Anonym trådstarter

hvor binende er en selv lavet købekontrakt??- hvis ikke handlen ønskes gå igennem og registreringen ikke er lavet om i den nye ejers navn hvor meget kan man så kræve sin ejendel tilbage?

køber påstår at købekontrakten er binende og derfor - vil handlen alligevel fortsætte. Polititet vil ingenting gøre ved det! og jeg kan ikke stille mig op på hans adresse.

Det eneste bevis jeg har - er at jeg står som ejer! men køber siger han nemt kan lave det hele om så han vil stå som ejer!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2012

Skouboe

Nu ved jeg ikke hvad I har handlet, men køber har som udgangspunkt ret. En kontrakt er bindende, selvlavet eller ej, og som sælger har man ingen form for fortrydelsesret (det har man heller ikke som køber, hvis man handler privat)

Anmeld

13. august 2012

Anonym trådstarter

Skouboe skriver:

Nu ved jeg ikke hvad I har handlet, men køber har som udgangspunkt ret. En kontrakt er bindende, selvlavet eller ej, og som sælger har man ingen form for fortrydelsesret (det har man heller ikke som køber, hvis man handler privat)

så er den svær ja

Anmeld

13. august 2012

Anonym trådstarter

Skouboe skriver:

men det er kun ham der har købekontrakten da han sagde det var nok han havde den?

Anmeld

13. august 2012

Skouboe

Anonym skriver:

så er den svær ja

Ja, så længe han overholder den aftalte betalingsfrist, er der nok ikke så meget at gøre. Hvis det er et køretøj han har købt, har han 21 dage til at omregistrere.

Anmeld

13. august 2012

Chris86

Anonym skriver:

men det er kun ham der har købekontrakten da han sagde det var nok han havde den?

Har du skrevet under på den han har?

Anmeld

13. august 2012

Skouboe

Anonym skriver:

Du har ret til en kopi af kontrakten, og det kan være du får noget ud af at vende den med en advokat, men det er en temmelig dyr løsning.

Anmeld

13. august 2012

Anonym trådstarter

Chris86 skriver:

Har du skrevet under på den han har?

ja gjorde jeg. men har ik selv en

Anmeld

13. august 2012

Bebsesmoar

Jeg ville kontakte en advokat og høre hvordan jeg var stillet!! Jeg har aldrig hørt at man kan lave en selvlavet kontrakt hvor kun den ene part har det sort på hvidt!!? 

http://www.familieadvokaten.dk/emner/162.html

Anmeld

13. august 2012

Mariajny

Anonym skriver:

ja gjorde jeg. men har ik selv en

jeg tror desværre den er bindende når både han og dig har skrevet under... Desværre...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.